Hveding Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Hei. Vuderer kjøp av ekte windows 8, men det koster jo en formue! Men fant W8 OEM på DVD plate.Blir det slikt at straks jeg installerer windows med denne platen, så blir windows låst fast på denne maskinen, eller kan jeg installere det på en annen maskin om jeg skal kjøpe ny ? Link: https://prisguiden.no/produkt/microsoft-windows-8-64-bit-norsk-oem-167757 Går det å kjøpe W8 oppgraderings DVD om jeg installerer pirat versjon av W7 først før så å oppgradere til W8 med den DVD platen jeg har kjøpt ? Mvh Pat. Endret 29. september 2013 av Hveding Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Om du kjøper oppgraderingsversjonen er det ikke noe problem å oppgradere fra en piratutgave av Win7. Du trenger ikke en gang å ha en aktivert versjon av Win7. Ville jo anbefalt den å ta en clean install uansett hva du skal gjøre. Ang OEM versjonen. Nøkkelen blir låst til den pcen du aktiverer den på første gangen. Men det har seg slik at denne "låsen" forsvinner etter en stund. (type noen måneder) og da kan du aktivere på en ny pc. Men det du skal vite med en OEM lisens er at du ikke har krav på å kunne gjøre dette. Så får du ikke aktivert på en ny pc, har du ingen rettigheter. Mens oppgraderingslisensen kan flyttes til nye pcer så ofte du vil. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 29. september 2013 Forfatter Del Skrevet 29. september 2013 Tusen takk Så da kan jeg bare laste ned W7 64bit uansett versjon (?), før å så oppgradere med W8 oppdraderings DVD?Da gjør jeg dette! Takk igjen for hjelpen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Du trenger ikke å laste ned Windows 7 i det hele tatt, bare å gjøre en clean install med oppgradering DVDen. Så bruker du punkt tre i denne guiden om du ikke får aktivert... 1 Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 29. september 2013 Forfatter Del Skrevet 29. september 2013 Enda enklere ! Takk takk.. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 29. september 2013 Forfatter Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Det går fint å oppgradere fra Windows 7 ultimate til Windows 8 pro ?Tenker da å bestille denne: http://www.multicom.no/Windows-Professional-All-Lng-UPG-SA-1-LIC-NL-Platform-Step-Up-to-8-Promo-1-Year-Acqe-year-MICROSOFT/cat-p/c/p5524602 Eller evt denne, men det er Norsk utgave:http://www.netonnet.no/art/data/programvare/operativsystem/microsoft-windows8propacknorwegian/178700.3049/ Endret 29. september 2013 av Hveding Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Se oppgraderingsveier her: Går til fint å gå fra Win7 Ultimate til Win8 Pro Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Han linker til en oppgradering fra Windows 8 til Windows 8Pro. Denne virker vel ikke til oppgradering av Windows 7 eller til clean install av Windows 8? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Nei det er sant, må ha en oppgraderingsversjon fra Win XP, Vista, Win7 for at dette skal fungere. Den versjonen i linken er bare en versjonsoppgradering som du sier fra Win8 core til Win8 Pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå