Krizilla Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Hei! (vet ikke om denne kommer to ganger nå..) Har lenge tenkt å kjøpe ny pc for å spille The sims 3 og 4, men har veldig lite kunnskap om tekniske spesifikasjoner til en slik pc. Jeg tenker selv en prisklasse på 6-7000 ca. Har ikke noe å si hvilket merke. Er det noen som har noen tips til hvilken bærbar pc som kunne taklet dette? Endret 29. september 2013 av Krizilla Lenke til kommentar
Krizilla Skrevet 30. september 2013 Forfatter Del Skrevet 30. september 2013 Alt. Litt mindre spesifikt svar, hvis du får det til? Trodde dette var en seriøs side, hvor man kom til å få seriøse tilbakemeldinger. Spurte dette spørsmålet på grunn av at jeg har to pc'er fra før av, som det IKKE virker på. Så "alt" var et veldig unødvendig svar. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 (endret) Er usikker på hva Sims krever av skjermkortet. Vil du spille med høy oppløsning og maks detaljer, så tipper jeg at det kreves et rimelig kraftig skjermkort, men hvis du godt kan nøye deg med lavere oppløsning og middels innstillinger på grafikken, så er det nok mulig at "alt" er ganske dekkende, i og med at siste generasjon prosessorer har et såpass godt innebygget grafikkort at det skal kunne ta seg av spill som ikke akkurat er bleeding edge når det gjelder grafikk. Du skal bare passe på at du får en moderne maskin, med nyeste generasjon prosessor i så fall. Kanskje med et dedikert grafikkort i tillegg, men det trenger da neppe å være så kraftig som mer typiske "gaming" laptoper har. Hvis du vil ha et kort som også yter bra til andre, litt mer grafisk krevende spill, så tenker jeg at et skjermkort som Nvidia GT 750M skal gjøre susen. Innenfor budsjettet ditt. Hvis du ikke trenger et dedikert skjermkort, så bare finn en maskin som har f.eks. Intel i5 eller i7 prosessor i 4xxx serien. Intel Core i7 4700QM, for eksempel. Den innebygde grafikkchip'en i denne skal duge til spill med ikke alt for avansert grafikk - jeg tipper Sims befinner seg i denne kategorien. Her er noen maskiner med Intel Core i7 4700QM. Her er noen maskiner med Nvidia GT 750M dedikert skjermkort. Alle innenfor budsjettet ditt. Jeg tipper Nvidia GT 750M er unødvendig kraftig for å spille Sims, i hvert fall på medium oppløsning og detaljer, men det kan kanskje dukke opp noen andre spill du liker også, men som krever litt mer? - da er det kortet kjekt å ha, og det er ikke så dyrt. Endret 30. september 2013 av thomit 1 Lenke til kommentar
Krizilla Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Tusen takk for godt svar, skal se litt nærmere på de linkene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå