Bruker-88036 Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Jeg tar 300mm som brennvidde denne oktoberfesten. Nivå er pingle. Det som er usikkert før festen starter er hvilket kamera det blir. 7D har grei AF, jeg er vant med bruken og jeg liker bruke det. 6D er jeg ikke like sikker på. For min del er det vel 7D dette ble tiltenkt da jeg kjøpte det, så mye taler for at det blir det som er kameraet. Det beste hadde vært "prosjekt 300mm". Og prøvd objektivet med både 1,4 og 2x ekstendere, nærlinse og forskjellig-crop kameraer.. men det er vel å tøye reglene? Endret 29. september 2013 av pybalto 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har vært litt opptatt i dag. Men tok meg tid til et raskt bilde av det jeg holdt på med på ettermiddagen. Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Noen som skrur Yamaha*, for å rekke vinteren med 300mm må du ha stått på en viss avstand, har du så stor garasje? Endret 2. oktober 2013 av pedsti Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Hmm, en noe spesiell kontruksjon med påmontert hageslange. Lurer på hva som foregår her. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Enig med k.n.b Hageslangen tilfører definitivt bildet noe. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Noen som skrur Yamaha*, for å rekke vinteren med 300mm må du ha stått på en viss avstand, har du så stor garasje? Ja, skrur litt småsaker. Garasje?? Har aldri skrudd i garasje. Hmm, en noe spesiell kontruksjon med påmontert hageslange. Lurer på hva som foregår her. Spyler kjøleanlegget. Så at det var avleiringer der. Enig med k.n.b Hageslangen tilfører definitivt bildet noe. Man ser nederst under vaierfestet at vannet fosser ut. ---------------------------------------------------------------------------------- Dagens bilde er et nytt prosjekt for vinteren. Fremdeles ikke "garasje", men tok den ned i kjelleren. Akkurat fått den inn. Endret 3. oktober 2013 av pybalto Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Flott utsnitt på det siste der. Noe sier meg at du liker ting med påmontert eksplosjonsmotor. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 Takk k.n.b. Og jo, liker motor litt. Iallefall det jeg har et "forhold til". Den kawasakien var det første kjøretøyet jeg fikk kjøre alene, som 11 åring var det stort med 100ccm. Men fikk ikke kjøre på veien da.. bare i skogen bak huset. men nok om den.. I dag var jeg en tur på rypejakt med kamera, så tre ryper, og fikk bilder av alle tre, men ikke noen på bakken som jeg håpet på å få. Disse to støkket jeg opp, og så ca hvor de landa igjen, og jeg fant dem etterpå også inni den tette skogen man ser i bakgrunnen. Egentlig er jeg ikke så veldig fornøyd, skulle jo ha "nærmere" bilder enn dette hadde jeg planlagt. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Godt komponert bilde av Kawasaki. Virker som et fint vinterprosjekt. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Synes fuglebildet ble bra, lukkertiden "fryser" dem i hver sin posisjon. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Takk BjørnÅ, det blir nok gøy å holde på. Takk til deg og JadedGamer.. glemte forresten skrive at det er crop. Den til høyre er egentlig på det midterste fokuspunktet, og jeg har croppet bort mye på høyre side, og litt både nede og oppe. .. ed: fjernet litt unødvendig utenomtekst. Endret 9. oktober 2013 av pybalto Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Tja, du har da fått de med på bildet i hvert fall. De har en sterk kontrast mot skogen bak. Ryper er ganske lettskremte, og ikke lette å ta bilde av. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 Takk for kommentar k.n.b. Jo, de er vel kanskje det. Har egentlig aldri prøvd på rypejakt med kamera før, iallefall ikke som jeg husker. Når det gjelder utfordringen har jeg kanskje brutt alt.. Har noen intetsigende snapshots siden siste post, men vet ikke helt.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Egentlig er jeg ikke så veldig fornøyd, skulle jo ha "nærmere" bilder enn dette hadde jeg planlagt. Velkommen i klubben "dyrelivet er for langt unna i forhold til mitt objektiv" Du stiller ihvetfall med et skikkelig teleobjektiv, så disse er et stykke unna, skjønner jeg. Men noen ganger er historien vel så viktig, og det synes jeg du får til her. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Takk tomsi, Nå er det vinterlig ute.. Setter inn noen tyttebær, bare for å ikke ryke ut.. De er fra 9/10, var litt mørkt bilde så trykket "auto tone" i ps som redigering. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2013 Gjett hvem som er tilbake. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Gjett hvem som er tilbake. Hurra - fint portrett av tassen Lenke til kommentar
Svolsen Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Festlig liten kar. Jilt med snø igjen :-D Lenke til kommentar
rbsol Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Flott hunde bilde, Kawasaki falt også i smak. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 Takk for det, alle tre. Får se om det blir noe i dag. Sliter litt med en slags forkjølelse, og en av greiene med den er at jeg føler meg litt tom for energi og har litt lite lyst til å gjøre annet enn "ingen ting". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå