Richard`n Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 powercolor ja. gå inn på nordichardware.com og les hvorfor. Nordic har testet SuperGold versjonen som har en bedre og raskere ram type.... ergo er testen litt missvisende i forhold til den komplett selger. Ikke at jeg tror ytelsene er så kjempestore, men han sa han skulle klokke den opp og da har ikke XR98-C3L versjonen fått så bra skryt. Hvordan kan du se det? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 powercolor ja. gå inn på nordichardware.com og les hvorfor. Nordic har testet SuperGold versjonen som har en bedre og raskere ram type.... ergo er testen litt missvisende i forhold til den komplett selger. Ikke at jeg tror ytelsene er så kjempestore, men han sa han skulle klokke den opp og da har ikke XR98-C3L versjonen fått så bra skryt. Hvordan kan du se det? Ingen tvil om at Nordic har testet Super Gold-versjonen. Det merkelige er at Komplett.no selger versjon XR98-C3. Ifølge Power-Color er IKKE dette et PRO-kort men derimot et 9800 non-pro. :o (Se http://www.power-color.com/r-9800.htm ). Her heter 9800PRO XF98-C3L, mens 9800 non-pro heter XR98-C3L. Noen som vet om Komplett sitt kort ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&view=detailed ) virkelig er et PRO-kort? I beskrivelsen av kortet skriver Komplett: "C.P. Technology PowerColor RADEON 9800 - skjermkort - RADEON 9800 - 128 MB" - ikke mye snakk om PRO-versjon der... :-? Tror man skal passe på VELDIG godt når man kjøper PowerColor-kort. Til info har 9800PRO Super Gold varenummer "Super Gold"... neppe lett å oppdrive - noen som vet hvor isåfall? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ser også at bilde som Komplett benytter er av non-pro utgaven... noen som lukter villedende markedsføring her? Har alltid likt Komplett.no - men akkurat på dette kortet må noen ha slurvet litt... Ser at Komplett selger 9800 non-pro med varenummer XR98-C3L - altså riktig ifølge Power-Color sin side. Derimot står jo ikke XR98-C3 nevnt på siden. Hva er XR98-C3? Pro-kortet burde jå ha hett XF98-C3L. Lenke til kommentar
enl Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Kjøp Sapphire Radeon 9800Pro :-) Jeg er kongefornøyd. Var litt dyrt, så jeg fikk det heldigvis til grosistpris gjennom min snille kjæreste Lenke til kommentar
mr x Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 tror nok hercules 3Dprophet 9800 pro er et bra kort.. både når det gjeller kjøling og overklokking... vet ikke om disse pro-kortene har samme minne(samsung) Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Kjøp Sapphire Radeon 9800Pro :-) Jeg er kongefornøyd. Var litt dyrt, så jeg fikk det heldigvis til grosistpris gjennom min snille kjæreste Kan jeg få spørre hva innpris er hos grossister på dette kortet? Lenke til kommentar
Otacon Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg sendte mail til komplett og la frem fakta om at deres Radeon 9800 PRO hadde produsentvarenummer XR98-C3, mens det stod på PowerColor sine nettsider at PRO kortet har varenummer XF98-C3L. Dette fikk jeg i svar fra komplett.no: "Hei I våre lister fra PowerColor så heter PRO utgaven XR98-C3 og ikke PRO utgaven XR98-C3L. Så dette er en pro utgave." Hva skjer her? Ifølge PoweColor sine nettsider har både pro og nonpro C3L på slutten, det er bare siffer/bokstav nummer 2 som er anderledes, R på np, mens F på pro. Lenke til kommentar
enl Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg fikk kortet får 3684,-. Jeg kjøpte det i juli måned. Prisen var litt over 1000kr høyere på komplett mener jeg å huske. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg sendte mail til komplett og la frem fakta om at deres Radeon 9800 PRO hadde produsentvarenummer XR98-C3, mens det stod på PowerColor sine nettsider at PRO kortet har varenummer XF98-C3L. Dette fikk jeg i svar fra komplett.no: "Hei I våre lister fra PowerColor så heter PRO utgaven XR98-C3 og ikke PRO utgaven XR98-C3L. Så dette er en pro utgave." Hva skjer her? Ifølge PoweColor sine nettsider har både pro og nonpro C3L på slutten, det er bare siffer/bokstav nummer 2 som er anderledes, R på np, mens F på pro. Takk for innsatsen - det gjorde oss jo veldig mye klokere... :-? Antar at det ikke direkte er Komplett sin skyld, men når Komplett ikke engang skriver at det er PRO utgave annet enn i tittelen på kortet begynner man jo å lure... Jeg personlig tror L'en i C3L står for "Lite" eller noe - tregere minne, lavere klokket e.l. Men det er meg da - ingen har beskyldt meg for å ha vært først i køen - uansett om det er på Elkjøp eller annet... Lenke til kommentar
zaico Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Ser at komplett også har powercolor np, noen hundre billigere.. Noen her som har bestilt det angiverlige pro kortet til 2995,- som kan svare om hastighetene er pro eller np, sitter nemlig på gjerdet og har lyst på et radeon9800pro.. tenkte jeg skulle legge inn en bestiliing i dag, men vil først finne ut om dette er et pro eller non-pro.. Lenke til kommentar
Otacon Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 De står jo på sitt å sier at det er et Pro kort. Hvis du er i tvil så send en mail til [email protected] , der du spørr konkret om de kan svare på om kortet har en: Radeon 9800PRO prosessor. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 De står jo på sitt å sier at det er et Pro kort. Hvis du er i tvil så send en mail til [email protected] , der du spørr konkret om de kan svare på om kortet har en: Radeon 9800PRO prosessor. gjort det, men i følge powercolor sine nettsider er det ikke et pro kort, så søker etter folk som har kortet og kan svare Lenke til kommentar
rockalot2 Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Jeg har anskaffet meg ett P.C 9800 Pro fra komplett, og det viser seg at hastigheten på kjerne/minne er 377/337,5MHz, altsår 3MHz lavere hastighet enn det som er oppgitt på produsentens web. Videre viser det seg at modellnummeret XF98-C3L, som i følge P.C skal være betegnelsen på ett 9800 Pro, er visket ut med tursj, både på kortet og esken. Lenke til kommentar
rockalot2 Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Noen fler som har kjøpt dette kortet og vil dele erfaringer ang produktnummeret og ytelse... annet? Lenke til kommentar
SmartinG Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Nå, hvordan er dette nå da? Er P.C-kortet ett Pro kort, eller ikke? Vurderer å gå til anskaffelse av det selv. . (Tenker seff på dette kortet.) Lenke til kommentar
zaico Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg har anskaffet meg ett P.C 9800 Pro fra komplett, og det viser seg at hastigheten på kjerne/minne er 377/337,5MHz, altsår 3MHz lavere hastighet enn det som er oppgitt på produsentens web.Videre viser det seg at modellnummeret XF98-C3L, som i følge P.C skal være betegnelsen på ett 9800 Pro, er visket ut med tursj, både på kortet og esken. Testet å overklokke det? hvor mange 3dmark får du? Lenke til kommentar
rockalot2 Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Nå, hvordan er dette nå da? Er P.C-kortet ett Pro kort, eller ikke?Vurderer å gå til anskaffelse av det selv. . (Tenker seff på dette kortet.) Hvis en sammenligner spesifikasjonene, iflg. komplett, på P.C sitt kort med alle andre 9800Pro kort, så er det som nevnt tidligere i tråden en markant forskjell... PowerColer sitt kort har 9800np GPU, mens alle de andre har 9800Pro. Jeg henvendte meg til Komplett ang dette, hvorpå de svarer... "Vi vet ikke helt"?? Jeg ble jo ikke noe særlig klokere, og spurte om å få byttet det til en utgave hvor varenr. var i henhold til produsentens web og ikke visket ut med svart tusj. Svaret jeg får er at alle andre kort de har av P.C 9800 "Pro" 128MB antagelig er av samme type. Dette blir for usikkert og enda mer forvirrende, men på grunnlag av den info og tilbakemeldinger som er kommet frem, konkludere jeg med at kortet er et Radeon 9800np kort med Samsung 2.8ns minne. Muligens en "feil" produksjon som webshoppene har fått til en billig penge. I så fall, bryter Komplett.no markedsføringsloven ved å villede sine kunder. Jeg kommer til å benytte meg av angrefristen og oppfordrer alle andre som har kjøpt kortet til å gjøre det samme, eller forlange og få det kortet de trodde i henhold til kompletts hjemmeside... PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR. Lenke til kommentar
zaico Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 http://www.powercolor.com.tw/page2/product...1&sn=9&prodid=9 Powercolor sier det er et pro kort, da regner jeg med de bruker pro gpuen også Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 http://www.powercolor.com.tw/page2/productlist.asp?id=1&sn=9&prodid=9 Powercolor sier det er et pro kort, da regner jeg med de bruker pro gpuen også Pro og non-Pro kort har samme VPU. Eneste som ikke er likt er hastigheten satt i bios. Lenke til kommentar
rockalot2 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 http://www.powercolor.com.tw/page2/productlist.asp?id=1&sn=9&prodid=9 Powercolor sier det er et pro kort, da regner jeg med de bruker pro gpuen også Har du sett her Fint om andre som har kortet kunne oppgitt produkt/vare/modell nummer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå