Mala Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Du er inne på noe der, og så ikke minst er det jo veldig avhengig av sjanger som du også nevner. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Alle er forskjellige, men for meg, ofrer jeg gjerne litt eyecandy for flyt. Derfor er jeg glad at at bf4 kjører nå stabilt i 60fps på de nye konsollene, ihvertfall ps4. Det ble ikke 1080p, men det bryr meg mindre, 30fps mot 60fps er som natt og dag. Selvfølgelig er det noen spill dette ikke behvøs, men bil, fps og tildels rpg syntes jeg dette er viktig. Jeg måper forøvrig alltid når jeg ser uncharted 3 i 60fps http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-what-if-uncharted-3-ran-at-60-fps Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 FPS er king, men i noen tilfeller funker det fett med 30 FPS og litt bedre grafikk. Det spørs på spillet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 (endret) Av en eller annen grunn har Halo funket med 30fps altså. COD derimot, MÅ ha 60fps. Ikke at COD er så relevant for min del lenger da. Endret 29. oktober 2013 av Mala Lenke til kommentar
Gorzun Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 30 fps som ALDRI dropper hadde jo vært OK. Hvor ofte er det tilfellet? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) 30 fps bør være et absolutt minimum for neste generasjon uansett hvor mye som skjer på skjermen, det tar jeg nesten for gitt. Akkurat som at ingen spill vil være under 720p. EDIT: Ser nå Dead Rising 3 til Xbox One er native 720p og har en framerate mellom 20 og 30 fps. Det er rett og slett for dårlig. Regner med det er en snakk om en rusha spill til lansering, men likevel skuffende. Endret 12. november 2013 av kilik Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 (endret) 30 FPS er ubrukelig for FPS spill: Millisekundene teller, og selv om vi ikke registrerer individuelle millisekunder så blir responstiden påvirket nevneverdig. Reaksjonstiden STARTER fra første frame hvor viktig informasjon har kommet på skjermen -- og når den er 0.025 sekunder senere ute enn det den burde, så er det som om en person med 0.220 sekunders reaksjonstid har 0.245 sekunders reaksjonstid. Selv om det jevner seg ut, så er det irriterende mye med 0.0333 sekunder mellom hver oppdatering. (Jeg klarer ikke å spille spill med 30 frames per second uansett, fordi jeg opplever det som en strobeeffekt) I call of duty ville våpen vært begrenset til 1800 RPM, 900 RPM, 600 RPM og 450 RPM. Faktisk er 60 FPS svært ødeleggende også, fordi det begrenser våpen til 600, 720, 900 og 1200 RPM -- selv om utviklerene ikke ser ut til å ha forstått dette selv, da de pøser ut våpen som står oppført med 855 og 800 og 755 RPM -- når alle disse fyrer av ved 720 RPM uansett hva spillkoden sier og utviklerene tror. Ironisk nok så vil våpen med høy rate of fire likevel ha fordeler når frameraten stokker seg -- men det er utelukkende da vil et våpen med 895 RPM ha høyere faktisk skuddtakt enn et våpen med 725 RPM: Ved 60 frames per second skyter våpen med 895 RPM 30 skudd like raskt som våpen med 725 RPM. Endret 20. november 2013 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Skal innrømme at jeg virkelig ikke har tenkt så langt som deg. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Det er fordi fyren er syk. Stødig flyt på 30fps og 60fps er ikke mulig å se forskjell på for et menneskelig øye, og har fint lite å si uansett i de aller fleste spill. Det eneste som kanskje kan være en saklig grunn er det med reaksjonstiden, men den har jo autoaim ødelagt for lenge siden. Dermed sitter vi med FPS på PC som eneste argument for at 30fps er dårlig, så at det er det på konsoller har ikke en dritt å si. Selv på PC snakker vi en forskjell på 0.003 sekunder. Du skal være jævlig god for at det har noe å si, og det er ikke mulig å få så bra presisjon med gamepad uansett. Det er kun mulig med mus, og selv da er det rimelig vanskelig. Så med mindre vi får en konsoll som har mus som standard fra launch er det meningsløst å klage på presisjonen på det viset. Røde Frostravn, skaff deg heller en bra PC og en bra mus, så blir kanskje du også fornøyd. Vi andre kan sitte med de nye konsollene våre, og være lykkelig uvitende om de kjører på 30, 40, 50 eller 60fps, og om oppløsningen er 720 eller 1080. Det har ingenting å si for de aller fleste uansett. Endret 25. november 2013 av Schreiber 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Nå blir det oppstyr her.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Det er fordi fyren er syk. Stødig flyt på 30fps og 60fps er ikke mulig å se forskjell på for et menneskelig øye, og har fint lite å si uansett i de aller fleste spill. Det eneste som kanskje kan være en saklig grunn er det med reaksjonstiden, men den har jo autoaim ødelagt for lenge siden. Dermed sitter vi med FPS på PC som eneste argument for at 30fps er dårlig, så at det er det på konsoller har ikke en dritt å si. Selv på PC snakker vi en forskjell på 0.003 sekunder. Du skal være jævlig god for at det har noe å si, og det er ikke mulig å få så bra presisjon med gamepad uansett. Det er kun mulig med mus, og selv da er det rimelig vanskelig. Så med mindre vi får en konsoll som har mus som standard fra launch er det meningsløst å klage på presisjonen på det viset. Røde Frostravn, skaff deg heller en bra PC og en bra mus, så blir kanskje du også fornøyd. Vi andre kan sitte med de nye konsollene våre, og være lykkelig uvitende om de kjører på 30, 40, 50 eller 60fps, og om oppløsningen er 720 eller 1080. Det har ingenting å si for de aller fleste uansett. Jo, det er mulig å se forskjell på 30 fps og 60 fps, det er faktisk ganske lett, dette er også underbygd av forskning. AtW Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Det har ikke noe med sjanger å gjøre heller, man merker forskjell selv helt uten input. Ble jo skikkelig rabalder da Hobbiten kom på kino i fjor. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Nå blir det oppstyr her.. Fanboy is what fanboy does, antar jeg. Liker man PS4, klager XB-gjengen. Liker man XB, klager PS-gjengen. Liker man begge er vi skap-PS fanboy, eller skap XB-fanboy, alt etter hvem man spør. Liker man ingen av dem vet vi ikke hva vi snakker om. Men nok om det. La fanboysene klage, jeg synes bare det er moro. Men ikke nok til å gidde henge her, så klart. Jeg kom i puberteten for over tyve år siden, så denne diskusjonen er over tyve år for sent for meg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Fanboy is what fanboy does, antar jeg. Liker man PS4, klager XB-gjengen. Liker man XB, klager PS-gjengen. Liker man begge er vi skap-PS fanboy, eller skap XB-fanboy, alt etter hvem man spør. Liker man ingen av dem vet vi ikke hva vi snakker om. Men nok om det. La fanboysene klage, jeg synes bare det er moro. Men ikke nok til å gidde henge her, så klart. Jeg kom i puberteten for over tyve år siden, så denne diskusjonen er over tyve år for sent for meg. Fanboys av 60fps+? Jeg opplever helt klart store forskjeller, så det er ikke oppe til diskusjon en gang. Hva andre greier å oppfatte eller ikke får være deres sak. Endret 25. november 2013 av Mala 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Fanboy is what fanboy does, antar jeg. Liker man PS4, klager XB-gjengen. Liker man XB, klager PS-gjengen. Liker man begge er vi skap-PS fanboy, eller skap XB-fanboy, alt etter hvem man spør. Liker man ingen av dem vet vi ikke hva vi snakker om. Men nok om det. La fanboysene klage, jeg synes bare det er moro. Men ikke nok til å gidde henge her, så klart. Jeg kom i puberteten for over tyve år siden, så denne diskusjonen er over tyve år for sent for meg. Du kommer med informasjon som er helt gal, og så klager du over fanboys når folk korrigerer det? Det er ikke for sent å begynne å argumentere skikkelig i stedet for å se alt med brillene til en som deler inn verden i XB og PS-eiere.... AtW 2 Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Stødig flyt på 30fps og 60fps er ikke mulig å se forskjell på for et menneskelig øye, og har fint lite å si uansett i de aller fleste spill Det er det dummeste jeg har lest i år 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Det er det dummeste jeg har lest i år Ikke det dummeste jeg har lest i år men feil er det ihvertfall Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Det er det dummeste jeg har lest i år Helt enig. Jeg ser enkelt forskjell mellom 30 FPS og 60 FPS. Prøv det ut i praksis på et PC spill. Lås spillet til 30 FPS mens du spiller med mus/tastatur og etterpå fyr opp 60 FPS. Alt blir mer responsivt og gameplayet mer presist. Til og med jeg som har elsket konsoller i 23 år kan se og føle at det er forskjeller. Dette gjelder dem som spiller nyeste BF4 på for eks sist generasjon PS3 og skal spille PS4 utgaven når dem skaffer seg den, forskjellen er virkelig stor. Endret 14. desember 2013 av iL Sephiroth 2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 (endret) Eller når PS4 versjonen går i fra 60 til 30, noe som skjer både titt og ofte Jeg har utrolig vanskelig for å innbille meg at man Ikke merker og ser forskjell altså, nr overgangen er såpass dramatisk. Endret 14. desember 2013 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå