Okapi Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Vet ikke helt jeg. Mitt absolutt favorittspill på minst fem år er Dark Souls, og det spillet har alvorlige problemer med framerate, også på en forholdsvis inderlig PC. Selvfølgelig skulle jeg gjerne sett at det var bedre, men til syvende og sist er det ikke sånt som avgjør om et spill er verdt å spille eller ikke. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Konsoller Nå er jeg ikke helt med her. Bare fordi jeg driter i om det er 30 eller 60 fps er jeg konsoll fanboy? Hvor får du det ifra? Det dreier seg rett og slett om at jeg gir blaffen i å ha den aller beste grafikken som overhodet er mulig å få, og fokuserer mye heller på selve spillene. Jeg bruker sjelden AA, stiller gjerne ned skygger for å få ting til å flyte litt bedre, og kjører sjelden max oppløsning - og det på PC. Du har ennå mye å lære om trolling, gutt. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Nå fikk du meg til å le godt! Du gir altså fullt faen i fps, men du ofrer samtidig visuelle goder i spill for å få bedre flyt (fps). Nå har eg bare indirekte kaldt deg (skap)fanboi ved å svare på spørsmålet til fenele. Skal ta meg en tur til 4chan og komme tilbake når jeg har blitt xXtrollmaster9001Xx Endret 19. oktober 2013 av Knut Knudsen 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Ha,nei det der gav faktisk ikke mening. Om man bruker 30fps som mål kan man i det minste ha en god del flott grafikk på skjermen. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Grunnen til at jeg ikke spiller noe som helst på konsoll. Det meste av spill som kjører i 30FPS synes jeg nesten er uspillbart, sammenlignet med PC hvor jeg spiller det meste i 120fps på en 120hz-skjerm. Det kan ikke engang sammenlignes. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 http://www.pressfire.no/nyheter/PS4/7533/Watch-Dogs-skilter-30-bilder-per-sekund-p-neste-konsollgenerasjon er dette dårlig ? hvor mye har det å si for spillopplevelsen? Jeg klarer ikke å spille Battlefield 3 fordi jeg SER individuelle frames når jeg beveger karakteren -- og det ødelegger illusjonen. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Nå fikk du meg til å le godt! Du gir altså fullt faen i fps, men du ofrer samtidig visuelle goder i spill for å få bedre flyt (fps). Nå har eg bare indirekte kaldt deg (skap)fanboi ved å svare på spørsmålet til fenele. Skal ta meg en tur til 4chan og komme tilbake når jeg har blitt xXtrollmaster9001Xx Stakkars deg. Du prøver så godt du kan, men får det ikke helt til. Jeg stiller ned AA, slår av skygger osv for å få det til å hakke mindre. Verre er det ikke. Det har ingenting med fps å gjøre. Men for all del, om du vil gjøre de enda mer pinlig for deg selv enn det allerede er, så for all del. Du klarer ikke å få meg sint eller irritert. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Stakkars deg. Du prøver så godt du kan, men får det ikke helt til. Jeg stiller ned AA, slår av skygger osv for å få det til å hakke mindre. Verre er det ikke. Det har ingenting med fps å gjøre. Men for all del, om du vil gjøre de enda mer pinlig for deg selv enn det allerede er, så for all del. Du klarer ikke å få meg sint eller irritert. "få det til å hakke mindre" er akkurat det samme som å øke FPSen? Det har alt med FPS å gjøre det du gjør. AtW 3 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Ja, jeg øker den nok til å klare å spille. Hvor mange fps det er gir jeg blaffen i. Er det virkelig så vanskelig å forstå? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Stakkars deg. Du prøver så godt du kan, men får det ikke helt til. Hva prøver jeg på å få til? Du justerer ned eyecandy for å få høy nok FPS til at det ikke plager deg, ergo, du bryr deg om FPS. At du gir blaffen i akkurat verdien denne grensen er på har ingenting å si. 3 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hva prøver jeg på å få til? Du justerer ned eyecandy for å få høy nok FPS til at det ikke plager deg, ergo, du bryr deg om FPS. At du gir blaffen i akkurat verdien denne grensen er på har ingenting å si. Ærlig talt aner jeg ikke hva det er du prøver på, men du feiler totalt. Gi opp, gutt. Dette begynner å bli pinlig for deg, så jeg dropper tråden. Det er vondt å se på hvordan du graver desperat for å bli tatt seriøst. Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hva prøver jeg på å få til? Du justerer ned eyecandy for å få høy nok FPS til at det ikke plager deg, ergo, du bryr deg om FPS. At du gir blaffen i akkurat verdien denne grensen er på har ingenting å si. Hvilken idiot er det som foretrekker max eyecandy og massiv stuttering, fremfor mindre eyecandy og god flyt i spillet? Diskusjonen her handler hovedsaklig om 30 fps vs 60 fps (uten at jeg har lest alt). Han skrev at han ikke bryr seg så lenge spillet flyter godt nok etter hans krav. Om det er 30, 60 eller 100 fps, spiller absolutt ingen rolle. Kanskje for deg, men ikke han. Er det virkelig så vanskelig å forstå? Det beste av alt er at du prøvde å latterliggjøre han, men endte opp med å pisse deg selv i kjeften. Lenke til kommentar
SS-Schibsted Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Forresten, var det ikke en tråd for litt siden hvor flere individer bastant mente at nextgen blir en revolusjon innen grafikk? "Det største visuelle hoppet i spillkonsollenes historie." Kyss meg i ræva. De nye konsollene er ikke noe annet enn en gigantisk skuffelse. Stapp inn kraftigere hardware, selg konsollene med tap / større tap, så får de heller tjene det inn igjen via abonnementsavgiften og online butikkene. Endret 19. oktober 2013 av fluks1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hardcorespillerne er ikke den gruppen konsollene lages for, det ser man på prioriteringer som dette. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Forresten, var det ikke en tråd for litt siden hvor flere individer bastant mente at nextgen blir en revolusjon innen grafikk? "Det største visuelle hoppet i spillkonsollenes historie." Kyss meg i ræva. De nye konsollene er ikke noe annet enn en gigantisk skuffelse. Stapp inn kraftigere hardware, selg konsollene med tap / større tap, så får de heller tjene det inn igjen via abonnementsavgiften og online butikkene. En revolusjon er det ikke, men det er et vesentlig hopp ifra sub HD som en har idag og opp til 720p/1080p og med ekstra visuelle effekter en ikke hadde resurser til tidligere. En skal være ganske så sjel-øyd om en ikke er i stand til å se forskjellen på kildemateriale ifra dagens gen til neste gen hardware. Hvilken idiot er det som foretrekker max eyecandy og massiv stuttering, fremfor mindre eyecandy og god flyt i spillet? Diskusjonen her handler hovedsaklig om 30 fps vs 60 fps (uten at jeg har lest alt). Han skrev at han ikke bryr seg så lenge spillet flyter godt nok etter hans krav. Om det er 30, 60 eller 100 fps, spiller absolutt ingen rolle. Kanskje for deg, men ikke han. Er det virkelig så vanskelig å forstå? Det beste av alt er at du prøvde å latterliggjøre han, men endte opp med å pisse deg selv i kjeften. Det er nå slik at det er eye candy som selger spill og ikke antall fps. Personlig synes jeg dem aller fleste spill går helt greit i 30fps. Online FPS spill med mye action og bil spill så er 60fps nesten et must synes jeg. Men til resten så er jeg fornøyd med mer eyecandy i 30fps. Hardcorespillerne er ikke den gruppen konsollene lages for, det ser man på prioriteringer som dette. Om definisjonen for hardcore spillere er å kjøpe utstyr som gir bedre ytelse en å bruke mye tid og mestre et spill på så ja. Men det er ihvertfall ikke slik jeg kategoriserer hardcore spillere. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Så hvem lages de nye konsollene for? De som ikke ser forskjell fra forrige generasjon? 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Så hvem lages de nye konsollene for? De som ikke ser forskjell fra forrige generasjon? Massemarkedet. De som kjøper en "xbox" eller en "playstation" og som betaler for Gold/Plus og bruker konsollen som mediacenter. Husk at en generasjon konsoller har levetid på 5-8 år. Uansett om MS/Sony hadde puttet inn kraftigere HW i dag hadde konsollene vært utdaterte (i forhold til PC) om et år eller to uansett. Endret 20. oktober 2013 av kvasbo Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Ingen tvil om at det optimale er native 1080p + locked 30 FPS. Til bilspill og skytespill er dog 60 FPS kanskje å foretrekke. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Før var jeg litt nazi på at 1080p/60 fps bør være minstekrav for alle spill next-gen, men når man tenker på hvor mye ekstra kraft som kreves for å oppnå det så er det helt greit at utvikerne gjør kompromisser. 60 fps krever dobbelt så som 30 fps, 1080p krever 2,25 ganger så mye som 720p. Dette er kraft som kan brukes til å gjøre spillet imponerende på andre måter. For et spill som Call of Duty vi det være hensiktsmessig å kjøre stødig 60 fps og heller fire litt på oppløsning uten at det er særlig merkbart, mens for et rollespill vil 30 fps oppleves som helt greit og man bruker heller maskinkraften man sparer på store, detaljerte verdener. Hovedpoenget er ikke antall piksler eller fps, men at totalopplevelsen blir best mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå