Aerow Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Nå blir den jævli mye større en selv X1 og PS4 til sammen. Ikke alle som vil ha en svær klump i stua si. Spørsmålet var om en PC til 6K vil kjøre alle spill i flere år fremover like bra som konsollene, noe maskinen jeg linket til som koster 5K vil gjøre, kanskje bedre. Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Av nysgjerrighet: Hva må man ut med for en liten og stillegående spill-pc (stereobenk-vennlig) inkl. håndkontroll og OS? Om man sier at den skal kunne kjøre alle nye spill på bra men ikke ultrabra grafikk og med 30+ framerate? Lenge siden jeg bygget med tanke på spill - de siste maskinene jeg har laget selv har bare vært servere, og det er noe litt annet Beklageligvis viser de ingen oppsummering av delene brukt, men Digital Foundry har 3 artikler her. http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-future-proofing-your-pc-for-next-gen http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-can-xbox-one-multi-platform-games-compete-with-ps4 http://www.eurogamer.net/articles/df-hardware-introducing-the-digital-foundry-pc Nederste artikkelen har denne maskinen (som meningen var å klare spill på 30fps @ 720P - noe de forsåvidt klarte) - til £300,- CPU: Intel Pentium G840 at 2.8GHz Graphics Core: MSI Radeon HD 6770 Motherboard: ASRock H61M-VS RAM: Crucial Ballistix 2x 4GB RAM Hard Drive: 500GB Seagate Spinpoint F3 Optical Drive: Samsung SH-222BB DVD Rewriter Power Supply: Corsair 430W V2 CX Series Case: Casecom MA-1199 mATX The compromises in designing a PC under such a strict budget are evident in these cases, but overall, the results here truly surpass our expectations. Without breaking the bank, we're able to play games such as Battlefield 3, Skyrim and Crysis 2 at far higher resolutions than the consoles are pushing out, plus with broadly improved levels of visual detail, and at frame-rates within reaching distance of the 60FPS mark. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Her er et PC-oppsett til rundt 5K. Den koster strengt tatt 6k, siden du ikke får spilt stort før du har betalt Windows-skatten. Mulig dette endrer seg når SteamOS får litt fart på seg, men enn så lenge slipper vi ikke så lett unna. Edit: Nei, den koster faktisk nærmere 7k. Laveste priser på sakene, som lar deg komme ned på 5100, er hos seks forskjellige butikker. Sleng på 600 eller så i frakt da. Ja alle PCer er store grå kasser som kun nerder bruker azzz. Get a life lizzom. Ganske mange har krav (egne eller samboers) til hvordan dingser man setter i stua skal se ut. Ingenting urimelig med det. Det argumentet med at console er så mye lettere og plug n play er fair enough det. Men mitt spørsmål er; er det så vanskelig for ola normann å sette seg inn i basic ting som det du nevner^? Er utenom min forståelse. Er vel mer det at han ikke ønsker å sette seg inn i det, på samme måte som enkelte synes det er ålreit å kunne kjøre uten å måtte lære seg å mekke bil. Endret 2. oktober 2013 av Okapi Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Det er dette som er greia, hvorfor skal ola normann gidde dette om de kan slippe, de vil bare spille? Som Kvasbo skrev: Med litt effort får man: Bedre FPS og ytelse + grafikk, "PC-muligheter" som mulighet til å gjøre andre ting med maskina enn kun spill, overall bedre spillopplevelse med f.eks mulighet for modding av spill og ikke minst sparer man penger i det lange løp som nevnt i denne tråden. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Den koster strengt tatt 6k, siden du ikke får spilt stort før du har betalt Windows-skatten. Mulig dette endrer seg når SteamOS får litt fart på seg, men enn så lenge slipper vi ikke så lett unna. Droppet Windows på grunn av SteamOS som ser ut til å gi en mer konsollaktig opplevelse, men prisen er fortsatt under 6K selv med Windows 8 inkludert. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Ganske mange har krav (egne eller samboers) til hvordan dingser man setter i stua skal se ut. Ingenting urimelig med det. Sarkasmen i mitt innlegg der var så sterk at det er rart at man ikke så den. Man får kjøpt små og store mediacenter- og mini-cases som glir rett inn i stua uten problem og mange av de ser mye penere ut enn Xbone og PS4. Og til samboers krav: loel. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Sarkasmen i mitt innlegg der var så sterk at det er rart at man ikke så den Er vel heller det at du argumenterer på en måte som gjør at en slik mening ikke ville virket spesielt merkelig hos deg. . Man får kjøpt små og store mediacenter- og mini-cases som glir rett inn i stua uten problem og mange av de ser mye penere ut enn Xbone og PS4. Joda, men utvalget er ikke kjempegodt. Et slikt kabinett er enten forholdsvis dyrt, merkbart større enn konsollene, dårlig temperaturmessig, eller rett og slett mangler plass til dedikert grafikk. Jeg tror personlig jeg ville valgt et forholdsvis rimelig "normalt" mini-ITX-kabinett (muligens Bitfenix Prodigy), men har full forståelse for at enkelte mener dette blir for stort eller for synlig. Og til samboers krav: loel. Går jo an å vise litt hensyn når det er snakk om et felles oppholdsrom. Eller er du kanskje evig ungkar? Lenke til kommentar
RqO Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Spørsmålet var om en PC til 6K vil kjøre alle spill i flere år fremover like bra som konsollene, noe maskinen jeg linket til som koster 5K vil gjøre, kanskje bedre. Hva har det å si når konsollene rett over halvparten? Og samtidig er mye lettere å benytte, da de er optimalisert for spilling, noe du må bruke tid på å optimalisere en PC for. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Ganske mange har krav (egne eller samboers) til hvordan dingser man setter i stua skal se ut. Ingenting urimelig med det. Det er sant, en av grunnene til at jeg i minst mulig grad vil ha konsoller i stua, færre kontrollere, finere kabinett, mindre støy, og mye bedre muligheter til å gjemme unna kabinettet med PCen. AtW Lenke til kommentar
RqO Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Det er sant, en av grunnene til at jeg i minst mulig grad vil ha konsoller i stua, færre kontrollere, finere kabinett, mindre støy, og mye bedre muligheter til å gjemme unna kabinettet med PCen. AtW Må du ikke ha ett svært tastatur, og ei mus på stuebordet da? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Det er sant, en av grunnene til at jeg i minst mulig grad vil ha konsoller i stua, færre kontrollere, finere kabinett, mindre støy, og mye bedre muligheter til å gjemme unna kabinettet med PCen. AtW Ja, jo mindre bakoverkompatible konsollene blir, jo bedre blir det argumentet der. Jeg har kontroll på min egen stue, men merket jeg ble litt grinete når Sony annonserte at PS4 ikke spiller PS2/PS3-spill. Det er ikke aktuelt å ha tre generasjoner PS stående i stereobenken, og å hente dem fram når jeg skal spille blir også et lite pes. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Må du ikke ha ett svært tastatur, og ei mus på stuebordet da? Sukk. Du vet at man kan koble på hvilken som helst controller til en PC right? Og vi lever i 2013, ikke alle tastatur som finnes er IBM monstertastatur. Man får lett kjøpt minitastatur med mus/touchpad eller så kan man bruke smarttlf/tablet til å navigere maskina. Endret 2. oktober 2013 av fenele Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Må du ikke ha ett svært tastatur, og ei mus på stuebordet da? Det må jeg ikke nei. AtW Lenke til kommentar
RqO Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Sukk. Du vet at man kan koble på hvilken som helst controller til en PC right? Flere kontollere er ubrukelige på PC før ett spill/film/noe er startet. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Med litt effort får man: Bedre FPS og ytelse + grafikk, "PC-muligheter" som mulighet til å gjøre andre ting med maskina enn kun spill, overall bedre spillopplevelse med f.eks mulighet for modding av spill og ikke minst sparer man penger i det lange løp som nevnt i denne tråden. Stemmer. Med litt effort får man også mye bedre kaffe ved å håndbrygge. Med litt effort får man klær som sitter bedre ved å få dem sydd. Med litt effort kan man ta buss til jobb i stedet for bil. Osv. Det handler om prioriteringer og hva man bruker energien sin på. Modding er et interessant eksempel. Jeg interesserer meg rett og slett ikke for det - jeg er 100% happy med å spille spillene slik de var ment fra spillskaperne, for så å gå videre til neste tittel. Penger er for meg ikke et aspekt når det kommer til spilling, det er uansett ikke dyrt. Om jeg betaler 2000 eller 10000 for en maskin jeg spiller på i en del år har fint lite å si så lenge den funker - pc eller konsoll. For de som er interessert i bakoverkompatibilitet forstår jeg PC-valget godt. Selv spiller jeg bare singleplayer og spiller spillene en gang, så det er ikke spesielt interessant (selger de fysiske spillene fortløpende på Gamestop uansett). Endret 2. oktober 2013 av kvasbo 2 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Hva har det å si når konsollene rett over halvparten? Og samtidig er mye lettere å benytte, da de er optimalisert for spilling, noe du må bruke tid på å optimalisere en PC for. Nå må du ikke glemme at PC-spill er mye billigere, samt at online er gratis. Jeg kjøpte for ikke lenge siden en Humble Bundle-pakke med Battlefield 3, Mirror's Edge, Medal of Honor, The Sims 3, Dead Space, Dead Space 3, Burnout: Paradise, Crysis 2, Populous og Command & Conquer: Red Alert 3. Prisen? 6$ eller rundt 30kr på humblebundle.com, skulle jeg kjøpt alle disse spillene til konsoll hadde det kostet 1400kr i billigste nettbutikk. Det er prisdifferansen mellom maskinen min til 5K og PS4. Endret 2. oktober 2013 av Aerow Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Nå må du ikke glemme at PC-spill er mye billigere, samt at online er gratis. Jeg kjøpte for ikke lenge siden en Humble Bundle-pakke med Battlefield 3, Mirror's Edge, Medal of Honor, The Sims 3, Dead Space, Dead Space 3, Burnout: Paradise, Crysis 2, Populous og Command & Conquer: Red Alert 3. Prisen? 6$ eller rundt 30kr på humblebundle.com, skulle jeg kjøpt alle disse spillene til konsoll hadde det kostet 1400kr i billigste nettbutikk. Det er prisdifferansen mellom maskinen min til 5K og PS4. Bare om du uansett hadde kjøpt alle disse spillene. Det er veldig vanskelig å finne argumenter for konsoll som ikke kan motsies med "om du bare setter deg inn i ting og gjør en innsats er pc bedre" - fordi det stemmer. Men convenience vinner for mange, særlig når det er snakk om fritidsaktiviteter. Lenke til kommentar
RqO Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Nå må du ikke glemme at PC-spill er mye billigere, samt at online er gratis. Jeg kjøpte for ikke lenge siden en Humble Bundle-pakke med Battlefield 3, Mirror's Edge, Medal of Honor, The Sims 3, Dead Space, Dead Space 3, Burnout: Paradise, Crysis 2, Populous og Command & Conquer: Red Alert 3. Prisen? 6$ eller rundt 30kr på humblebundle.com, skulle jeg kjøpt alle disse spillene til konsoll hadde det kostet 1400kr i billigste nettbutikk. Det er prisdifferansen mellom maskinen min til 5K og PS4. Med PC ender du opp med å kjøpe masse drittspill du aldri kommer til å kjøpe pga det er noe billig. Til slutt har du kjøpt så mye drit at det ikke er billig lengre. med konsoll kjøper du spillene du planlegger å kjøpe, og har også mulighet til å selge spillene når du er ferdig med dem. Da blir det fort like billig, om ikke billigere. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Sukk. Du vet at man kan koble på hvilken som helst controller til en PC right? Koble på, greit nok, men ikke nødvendigvis bruke. Hvis vi ser bort fra at Windows ikke lar seg navigere med en spillkontroller, er det fortsatt mange spill med dårlig støtte for selv de mest utbredte kontrollerne (Microsoft og Logitech), og å tulle rundt med mapping i tredjepartsprogramvare er jo nettopp denne uønskede knotingen som Kvasbo snakker om. I tillegg er ikke dette noe man gjør én gang, og så er ferdig med; det må gjøres for hvert enkelt spill. I tillegg ser vi fortsatt tastaturprompts på skjermen, og det ramler en ikke alltid umiddelbart inn at [Esc] er mappet til B på kontrolleren. For all del, det har blitt mye bedre enn det var, men man er fortsatt er stykke fra mål. 2 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Med PC ender du opp med å kjøpe masse drittspill du aldri kommer til å kjøpe pga det er noe billig. Til slutt har du kjøpt så mye drit at det ikke er billig lengre. med konsoll kjøper du spillene du planlegger å kjøpe, og har også mulighet til å selge spillene når du er ferdig med dem. Da blir det fort like billig, om ikke billigere. Haha, kødder du med meg? Alle disse spillene har en Metacritc på rundt 85, kaller du det drittspill? Helt greit at folk har lyst til å spille på konsoll da de føler det enklere og bedre, men man kan ikke skyve under en stol at PC-spill er mye billigere, og konsoller derfor er dyrere i drift med mindre man kjøper veldig få spill. Endret 2. oktober 2013 av Aerow 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå