delfin Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Det er trist at dette fortsatt er et tema. Så mange hun vil, er nå mitt svar. Geir Det er greit at det er trist og dumt, men det er legitimt å stille spørsmål om HVORFOR det er slik, og her blir det for lett å skylde på at menn generelt er drittsekker Herzeleid har f.eks hatt mange gode poenger som kan være med på å forklare denne noe merkelige ublalansen... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Det er greit at det er trist og dumt, men det er legitimt å stille spørsmål om HVORFOR det er slik, og her blir det for lett å skylde på at menn generelt er drittsekker Greit nok. Personlig er jeg mer opptatt av hva som skal til for at det skal slutte å være slik. Og jeg tror om vi først skal lete etter årsaker at det er litt lettvint å skylde på kvinne- eller mannsnaturen av idag. Jeg tror det har med historiske moralsyn å gjøre, og det at kvinner ofte er kvinne verst og de som dukker hverandre for slik oppførsel endrer ikke at dette antagelig har patriarkalsk historiske årsaker. Geir 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Kvinner selger sex, menn kjøper sex. Har det også med historisk moralsyn å gjøre? En kvinne kan selge jomfrudommen sin for millioner. Prøv det samme som mann. Når kvinnens seksualitet altså verdsettes så mye høyere, så er det galt det også. Det er vel et enestående eksempel på at noen er misfornøyd med å bli høyt verdsatt. Kan det ha sammenheng med at du da må ta vare på deg selv og være forsiktig, ellers faller du i verdi i forhold til dine anstendige og trofaste medsøstre? Hvorfor blir en trofast kvinne skattet høyere enn en utro? Det virker så urettferdig ... Om en kvinne er løs har mer å gjøre med hvordan hun har skaffet partnere, enn antall. En kvinne som har blitt enke tre ganger blir vurdert annerledes enn en kvinne som har skaffet seg like mange seksualpartnere gjennom ONS. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 (endret) Så det vil si at hvis en kvinne konsekvent er den pådrivende part så kan hun ha så mange partnere hun bare vil uten å bli kalt løs? Hvis alle kvinner konsekvent er den pådrivende part og alle menn er den mottagende part - eller i hvert fall en stor majoritet i denne retningen, så vill menn bli kalt løse om de har seg med mange, mest sannsynlig. Folk som skiller seg ut vil alltid bli stemplet. Om det er et positivt stempel eller negativt stempel varierer fra situasjon til situasjon, men folk er flokkdyr og er veldig raske til å dømme ut de som er annerledes. Så en kvinne alene som er pådrivende blir kalt løs, men om alle kvinner gjorde det ville man ikke kallt dem løse. Endret 9. oktober 2013 av Flimzes Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Kvinner selger sex, menn kjøper sex. Har det også med historisk moralsyn å gjøre? Ja. Geir 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Ja. Geir Kan du forklare sammenhengen? Tror jeg må ha dette med teskje. Lenke til kommentar
Ytid Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Når du og kompisgjengen har vært på samme dame...da kan man anse hun som en løsfugl. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Kan du forklare sammenhengen? Tror jeg må ha dette med teskje. Kommer noen ord etterhvert. Når du og kompisgjengen har vært på samme dame...da kan man anse hun som en løsfugl. Eventuelt at kompisene dine mangler fantasi... Geir Lenke til kommentar
RWS Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Når du og kompisgjengen har vært på samme dame...da kan man anse hun som en løsfugl. Så om dette skjedde så sitter kompisgjengen igjen som genier mens hun støtes ut i kulden som en løs fugl...? Dette har vel noe med hvor hver enkelt dame setter terskelen for når de vil ha sex, ikke at de er noe "løsere" enn andre. Hadde ei venninne da jeg var ungdom som "alle" (mer eller mindre), hadde vært "bortpå". For henne var det å ha sex noe helt naturlig, noe godt og deilig, avslappende og nytelsesfullt og jeg tror ingen av oss som faktisk hadde sex med henne ville tenkt tanken på at hun var "løsere" enn andre da det å ha sex for henne var helt naturlig... Sex ER naturlig, det blir bare skitnet til av tosker/toskinner som tror deres moral kan måles i hvem de har hatt sex med og hvor mange... Tror dette er noe som henger igjen fra gammelt av, mener min mor sa noe om at jeg burde styre klar av de som ville ha sex på første daten uten at hun på noen måte kunne grunngi dette når jeg lurte på hvorfor... slik var det bare liksom... Og sånn er det bare med dette med "løse" jenter også, det er en seiglivet myte som fremdeles henger igjen fra kvasireligiøst hold eller noe slikt tror jeg... Personlig, hvis jeg ble skilt i dag og måtte velge mellom to gjevngamle damer, der den ene dame aldri hadde vært til sengs med noen eller den andre dame vært til sengs med hundre ville jeg helt klart ha gått etter hun som hadde hatt seg med hundre, for hun har den erfaringen jeg søker! Faktum er jo, (og da ser jeg bort fra kjønnssykdommer!!!) at ei dame IKKE er noe mer "brukt" eller "løsere" om hun har hatt sex med en mann hundre ganger eller sex en gang med hundre forskjellige menn, det er og blir det samme! Kun oppe i enkeltes hoder at eiertrangen og innbildningen om å få tak i noe "urørt" sitter... tror jeg Endret 30. oktober 2013 av RWS 5 Lenke til kommentar
Nyttiro Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Min jente har kun hatt sex med meg, det er vel heller unornalt Det er jo litt goy å vite at ingen andre peniser har vært inne i henne, ingen andres sæd, kun det som kommer fra meg Føler meg heldig igrunn Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Rent evolusjonsvitenskapelig: 5 Det er en grense hvor kvinner drastisk begynner å miste evnen til å binde seg til en partner (emosjonelt) som går akkurat på 4-5-området, og som stuper deretter -- ganske stygt. Generelt sett: Desto færre partnere en kvinne har hatt, desto større sjanse for at hun klarer å binde seg, følelsesmessig, til en partner. (Gutter og jenter har forskjellig hjernestruktur når det kommer til formering og partnerskap, har forskjellige seksuelle behov, har forskjellige seksuelle strategier og opplever seksuell kontakt på forskjellige måter. Når det kommer til seksualitet, så kommer menn fra helvete og kvinner fra venus.) Nei; Jeg kaller ikke noen løse. Jeg bare påpeker at mens jenter med under 5 partnere har en god sjanse for å leve i et partnerskap livet ut, så har jenter med mer enn 5 partnere liten sjanse til å leve livet ut med en og samme partner på grunn av manglende emosjonell binding fra kvinnen sin side. Endret 4. desember 2013 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Det er en grense hvor kvinner drastisk begynner å miste evnen til å binde seg til en partner (emosjonelt) som går akkurat på 4-5-området, og som stuper deretter -- ganske stygt. Dette har du selvsagt en "evolusjonsvitenskapelig" kilde på...? Geir Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 DEN kilden lyster jeg også å se, for helt ærlig, det der var noe av det dummere jeg har lest. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Må le litt av den evolusjonsteorien. Om det skulle stemme så tror jeg nok majoriteten av norske jenter i dag har et problem. Dvs, det er kanskje mannfolkene som har et problem? Jentene er jo så løse, og bryr seg ikke?? Jeg er jente/kvinne selv, og synes hele den derre moral-greien er tåpelig. Antall partnere har da ingenting med løshet å gjøre. Personlig ville jeg nok ikke ha løpt på byen for å finne meg en ONS (om jeg var singel), men å ha sex tidlig i et "forhold" ser jeg ikke noe galt i. Hvorfor skal man bruke masse tid på dilldall før man har sex, for så å finne ut at man ikke er seksuelt kompatible? Funker ikke sexen, så dropp det. I stedet for å bruke 3 mnd av livet på noe som aldri kommer til å funke, så hopp til køys når man har lyst og bli ferdig med det. Man blir dessuten ikke noe løsere i slufsa av å ha mange partnere vs. én. Man kan ha like mye sex med én partner. Jeg driter i hva andre jenter gjør, hver og en eier sin egen kropp. Det viktigste er at man selv har det bra, og at man ikke skader eller bruker andre for sin egen forgodtbefinnende. Snakker vi over 100 stk hadde jeg nok muligens lurt litt dog, uavhengig av kjønn. Da hadde jeg lurt på hva poenget var, men ikke noe mer enn det, 4 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hvorfor skal man bruke masse tid på dilldall før man har sex, for så å finne ut at man ikke er seksuelt kompatible? Funker ikke sexen, så dropp det. I stedet for å bruke 3 mnd av livet på noe som aldri kommer til å funke, så hopp til køys når man har lyst og bli ferdig med det. 100% enig! 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Litt ironisk at denne diskusjonen nå er rett over en om prostitusjon og at jenter så lett dømmes. Jeg er enig i at man bør gjøre det man vil når man vil. Om man er sammen med noen og får lyst til å ligge sammen, så hvorfor ikke? Er viktig å være seksuelt kompatibel i et forhold, ellers er det dødfødt. Er bare å drite i å dømme andre. Om ei jente ha vært med andre før, so what? Det er fortid. Spiller ingen rolle lenger. Man er ikke mindre verdt om man har vært med 1 eller 15 eller flere. Folk er forskjellige. Noen er forholdstypen og andre er ikke det. Jeg synes ikke det er noe galt i å ha sex tidlig i et forhold. Er ikke typen til å ha ONS selv, men andre som vil det må bare kjøre på Hvor mange jenter kan en gutt ligge med før han er løs? Kunne spurt det også. Jeg ville forsåvidt svart det samme. Endret 5. desember 2013 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Litt ironisk at denne diskusjonen nå er rett over en om prostitusjon og at jenter så lett dømmes. Jeg er enig i at man bør gjøre det man vil når man vil. Om man er sammen med noen og får lyst til å ligge sammen, så hvorfor ikke? Er viktig å være seksuelt kompatibel i et forhold, ellers er det dødfødt. Er bare å drite i å dømme andre. Om ei jente ha vært med andre før, so what? Det er fortid. Spiller ingen rolle lenger. Man er ikke mindre verdt om man har vært med 1 eller 15 eller flere. Folk er forskjellige. Noen er forholdstypen og andre er ikke det. Jeg synes ikke det er noe galt i å ha sex tidlig i et forhold. Er ikke typen til å ha ONS selv, men andre som vil det må bare kjøre på Hvor mange jenter kan en gutt ligge med før han er løs? Kunne spurt det også. Jeg ville forsåvidt svart det samme. Det er selvfølgelig ikke noe galt i å ligge rundt, men samtidig så vil de færreste menn være sammen med en jente som er billig. Lik det eller ikke. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hvem bestemmer hva som gjør en jente billig da? Om hun har vært forelsket i flere og vært sammen med flere over tid, er hun mer eller mindre billig enn ei som har hatt ONS med samme antall? Og hvorfor er det egentlig ulike regler for jenter og gutter når det gjelder dette? Spar meg for analogien om dører og nøkler altså Selv er jeg forholdstypen og foretrekker alt som kommer med et forhold, men jeg vil ikke dømme de som er annerledes enn meg, eller som har hatt uflaks når det gjelder forhold. Vi er summen av det vi opplever. Det former oss på godt og vondt. Er ikke bare gutter som dømmer jenter. Andre jenter gjør det også. Mange dømmer seg selv i tillegg. Om man skal prate om å være billig, så tror jeg man på mange måter kan se vel så mye på oppførsel som antall partnere. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Det er selvfølgelig ikke noe galt i å ligge rundt, men samtidig så vil de færreste menn være sammen med en jente som er billig. Lik det eller ikke. Vil vi ikke? Å søren... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg