Staketten Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Hvis en nøkkel kan åpne mange låser, så er det en god nøkkel, men hvis en lås blir åpnet av mange nøkler er det en dårlig lås... Det er bare slik sammfunnet har utviklet seg... Nei, slik har samfunnet alltid vore. Jentene vil alltid ha den mest attraktive nykelen, som dimed er i stand til å opne mange låsar. Derimot vil mennene heller ha dei låsane som berre let seg opna av færrast mogleg nyklar, og helst berre sin eigen. Basta! 3 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Nei, slik har samfunnet alltid vore. Det er ingen selvfølge at samfunnet "alltid" har fungert slik bare fordi alt annet virker unaturlig. Det kunne like godt vært slik at menn elsket å låne bort konene våre til andre for å vise at vi 'hadde den beste kona!' Som han sier så har samfunnet utviklet seg til å være slik det er i dag, akkurat det kan man ikke diskutere. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Jeg tror at en av grunnene til at menn ofte kaller kvinner løse, er fordi de ikke aksepterer at kvinner også liker sex, om ikke mer enn menn. Derfor kan det være litt hardt for enkelte når de finner ut av at hun søta jenta egentlig ikke var så uskyldig som det først hadde blitt trodd. Som et resultat blir de kalt "løse" 2 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Jeg tror at en av grunnene til at menn ofte kaller kvinner løse, er fordi de ikke aksepterer at kvinner også liker sex, om ikke mer enn menn. Derfor kan det være litt hardt for enkelte når de finner ut av at hun søta jenta egentlig ikke var så uskyldig som det først hadde blitt trodd. Som et resultat blir de kalt "løse" Dette er siktet veldig mot menn, og for å være ærlig så hører jeg langt oftere jenter omtale andre jenter som "løse" enn menn omtale jenter som "løse". Det er i stor grad en merkelapp jenter også bruker om hverandre, og ikke bare noe som slemme menn kaller jenter som er glade i sex. Grunnen er den enorme skjevfordelingen i "sexmarkedet" som gjør at alle jenter kan finne en mannlig sexpartner i løpet av en time, mens det er nesten umulig for en mann å gjøre det samme. Slik sett er ikke analogien om nøkler og låser feil, for det er i stor grad slik at jentene "låser" mens menn må "låse opp", altså er det en "bragd" å få ei jente til sengs, men ingen stor bragd å få en gutt til sengs. Personlig bryr jeg meg veldig lite om hvor mange en jente har hatt før meg, men forklaringen din er veldig overforenklet og setter kvinner i en slags offerrolle Hadde jenter turt å være tydelige på ta de liker sex hadde nok mye av stigmatiseringen forsvunnet, men det hadde også ført til mindre makt i sexmarkedet. I dag ser man på sex med en jente som en slags "premie", og her må jenter ta mye av skylden. 4 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Nå er det jo også to ganske forskjellige måter gutter og jenter omtaler løse jenter på. Gutter synes som oftest det er gøy med løse jenter, men anser dem naturlig nok ikke som kjæresteemner. At jenter liker sex tror jeg nesten alle gutter setter pris på. Jenter på den andre siden ser ut til å ha ett nærmest utelukkende negativt forhold til det at andre jenter er løse, ikke nødvendigvis til jenta selv, med mindre de selv befinner seg i den samme kategorien, noe nesten ingen jenter innrømmer for seg selv at de gjør. At dette skulle ha noe med at menn missliker at jenter liker sex virker for meg helt absurd, da det strengt tatt er lite som er så gøy som å finne ut at hun "lille søte" også er vill i sengehalmen, og det er heller ingen selvfølge at en som liker sex er løs. Kanskje tvertimot, da faste partnere tross alt gir bedre sex. At gutter ikke vil ha en løs jente som kjæreste har lite med å misslike løse jenter å gjøre, men mer med hva en føler seg komfortabel med, uten at det er noe personlig. Jeg så ett program om det en gang der de forklarte at det ligger ganske dypt forankret biologisk hos menn å synes at "løshet" er negativt, fordi man tross alt var avhengig av at det var ens egne barn hun bragte frem om man skulle føre slekten videre og en enslig kvinne med barn var ett særs dårlig valg. 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Kan dette være årsaken til at normalt intelligente gutter skygger unna løse jenter når det kommer til varig forhold? Tusenvis av barn har ukjent far: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Tusenvis-av-barn-har-ukjent-far-7326699.html Lenke til kommentar
delfin Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Kan dette være årsaken til at normalt intelligente gutter skygger unna løse jenter når det kommer til varig forhold? Tusenvis av barn har ukjent far: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Tusenvis-av-barn-har-ukjent-far-7326699.html Ja, dette kan definitivt være en stor del av den bioligiske "baggasjen" vi bærer med oss fra gammelt av som gjør en jente med mange sexpartnere mindre interessant Faktisk tror jeg vi kan finne mye av svaret nettopp der, og ikke i vrangspor som at menn hater jenter som liker sex. Det er nemlig ikke (evolusjonsmessig) så lurt å bruke livet sitt og ressursene sine på å oppdra et barn som ikke er sitt eget, og de mennene som av ulike grunner gjør dette får av åpenbare grunner ofte ikke spredd sine egne gener. I dagens samfunn kan noen av oss slå oss til ro med at jenta ikke har barn og har vært flink til å beskytte seg mot uønsket aktivitet, men det er helt fornuftig å anta at evolusjonen også har en rolle med i spillet her... Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Hvor mange gutter har en jente ligget med før hun er løs?Og hva med menn? Hvorfor er det greit at menn ligger med 12 forskjellige partnere men ikke at jenter gjør det? Anonymous poster hash: 21242...4ef Hun: Mer enn 10 forskjellige om dagen. Han: Det samme... 1 Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Hvis en nøkkel kan åpne mange låser, så er det en god nøkkel, men hvis en lås blir åpnet av mange nøkler er det en dårlig lås... Det er bare slik sammfunnet har utviklet seg... Hvorfor er det nødvendigvis mannen som er nøkkelen og kvinnen som er låsen i denne analogien? Hvorfor ikke omvendt? 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Hvorfor er det nødvendigvis mannen som er nøkkelen og kvinnen som er låsen i denne analogien? Hvorfor ikke omvendt? Serriøst? 2 Lenke til kommentar
delfin Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Serriøst? Haha, ja, jeg tror han er seriøs Men for å svare alvorlig; sett inn to annonser på et eller annet nettsted med snuskete innhold og gjør deg opp dine egne tanker. I annonse 1 beskriver du en temmelig lite attraktiv dame, i annonse 2 beskriver du en meget attraktiv mann. I begge annonsene sier du at du ønsker å møtes for sex, helst i kveld. Se på svarene du får, og du har egentlig svaret på spørsmålet ditt... Edit: og hæ? Hvem er det som upvoter et slikt innlegg? For all del, det står man fritt til, men det er ikke engang en forsvarstale for kvinner, men et veldig banalt spørsmål... Endret 8. oktober 2013 av pifler Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Hvorfor er det nødvendigvis mannen som er nøkkelen og kvinnen som er låsen i denne analogien? Hvorfor ikke omvendt? Menn forfører og damer lar seg forføre i mye større grad enn motsatt. Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Serriøst? Ja, helt seriøst (med en r vel og merke). Hvis du vet hvorfor det nødvendigvis må være slik så forklar hvorfor. Ps. Jeg er selvfølgelig klar over at en mann minner mer om en lås enn en nøkkel og motsatt for kvinnen, men dette er jo atrributter som ikke er relevante i forklaringen på hvorfor en kvinne regnes som løs og en mann ikke selv om de har hatt samme antall partnere. Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Menn forfører og damer lar seg forføre i mye større grad enn motsatt. Så det vil si at hvis en kvinne konsekvent er den pådrivende part så kan hun ha så mange partnere hun bare vil uten å bli kalt løs? Haha, ja, jeg tror han er seriøs Men for å svare alvorlig; sett inn to annonser på et eller annet nettsted med snuskete innhold og gjør deg opp dine egne tanker. I annonse 1 beskriver du en temmelig lite attraktiv dame, i annonse 2 beskriver du en meget attraktiv mann. I begge annonsene sier du at du ønsker å møtes for sex, helst i kveld. Se på svarene du får, og du har egentlig svaret på spørsmålet ditt... Hun, ikke han. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Ps. Jeg er selvfølgelig klar over at en mann minner mer om en lås enn en nøkkel og motsatt for kvinnen, men dette er jo atrributter som ikke er relevante i forklaringen på hvorfor en kvinne regnes som løs og en mann ikke selv om de har hatt samme antall partnere. Nei motsatt egentlig, derfor det er en god analogi. Om su egenlig spør samme spørsmål som overskriften foreslår jeg at du heller leser hele tråden, og eventuelt plukker den opp der du er uenig. Ikke noe vits i å gjenta alt Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Nei motsatt egentlig, derfor det er en god analogi. Om su egenlig spør samme spørsmål som overskriften foreslår jeg at du heller leser hele tråden, og eventuelt plukker den opp der du er uenig. Ikke noe vits i å gjenta alt Selvfølgelig mente jeg motsatt, men analogien fungerer fortsatt ikke all den tid det ikke argumenteres for hvorfor kun mannen og ikke kvinnen kan regnes som nøkkelen. Jeg vil tro de fleste forføres av bildet av en stav som entrer et hull, og mange vil derfor feilaktig trekker sluttningen at analogien er beskrivende for situasjonen, men slik er det altså ikke. Jeg har forøvrig lest hele tråden men er mest interessert i analogien til stelar7. Den er listet som "POPULÆR POST!" og har fått 18 likes, så det er tydelig at mange ikke ser den logiske feilen i analogien. Jeg har forøvrig sett analogien før, men det var i en eld gammel tråd så jeg fikk ikke anledning til å dikutere det da. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Selvfølgelig mente jeg motsatt, men analogien fungerer fortsatt ikke all den tid det ikke argumenteres for hvorfor kun mannen og ikke kvinnen kan regnes som nøkkelen. Jeg vil tro de fleste forføres av bildet av en stav som entrer et hull, og mange vil derfor feilaktig trekker sluttningen at analogien er beskrivende for situasjonen, men slik er det altså ikke. Jeg har forøvrig lest hele tråden men er mest interessert i analogien til stelar7. Den er listet som "POPULÆR POST!" og har fått 18 likes, så det er tydelig at mange ikke ser den logiske feilen i analogien. Jeg har forøvrig sett analogien før, men det var i en eld gammel tråd så jeg fikk ikke anledning til å dikutere det da. Grunnlaget for at analogien fungerer godt til å beskrive mer enn kun det anatomiske er blitt diskutert her i tråden. Om du er uenig i noe av dette er det like greit å ta fatt der, heller enn å starte tråden fra null igjen. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Menn forfører og damer lar seg forføre i mye større grad enn motsatt. Du har virkelig ikke forstått det... Menn kan forføre og beile så mye de bare vil, det er dama som til syvende og sist sier ja eller nei i den sammenheng. Er det strengt tatt ikke egentlig dama som sjekker da, bare på en smartere måte...? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Hun, ikke han. Jeg ser at du elegant hopper over innholdet i posten min og kun kommenterer at jeg har gjettet feil kjønn på deg. Innholdet er høyst relevant, så du kunne jo starte med å kommentere det... Det handler kort og godt om tilbud og etterspørsel, og slik det er i dag er dere jenter med på å opprettholde et svært begrenset tilbud. Hvorfor det er slik er en annen problemstilling, men dette er i alle fall grunnen til at det er en god analogi. Jenter bestemmer om de skal tillate sex, altså besitter de "låsen". Selvsagt finnes det unntak, men (stort sett) alle kvinner/jenter kan finne seg en sexpartner i løpet av minutter om de benytter de "rette" kanalene, og det uten å betale en krone... Du har virkelig ikke forstått det... Menn kan forføre og beile så mye de bare vil, det er dama som til syvende og sist sier ja eller nei i den sammenheng. Er det strengt tatt ikke egentlig dama som sjekker da, bare på en smartere måte...? Nei...? Det er fortsatt mannen som velger partner, spørsmålet er bare om han er en flink nok "nøkkel" til å klare å "låse opp". Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Det er trist at dette fortsatt er et tema. Så mange hun vil, er nå mitt svar. Geir 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg