Unconnected Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Heisann. Har akkurat flyttet inn i en hybel, og ser nå at på gulvet under der jeg har plassert senga er det noe skader på gulvet. Nevnte dette til en kammerat som lurte på om jeg hadde sjekka om det kunne være asbest i gulvet. Jeg vet jo ikke hvordan asbest ser ut, så ble jo nødt til å google og sammenligne bilder. Er jo tydelig at gulvet er noe slitt akkurat i det skadde området, men jeg løfta litt på det og er ganske sikker på at jeg så små fiber-tråder lignende. Tok noen bilder, beklager at de er så skittent på bildene, men det er under senga altså. http://oi43.tinypic.com/f2rcdz.jpg http://oi39.tinypic.com/29kvqsi.jpg Er dette asbest? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Form for Galva/Isolasjon? Tviler på at det er eternitt. Hvor gammel er hybelen? Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 For meg ser det ut som rockwoll, altså isolasjon. Asbest/ eternitt er grå og ikke lysegrønn som det du har på bilde som rockwoll er. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Du har et moderne gulvbelegg. Ser ut som vinyl. Så ingen asbest. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Asbest har tynne og hvite fiber, så jeg tviler. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Det er vell ikke så gammelt bygg heller tipper jeg så det er ikke noe å stresse med. Sov godt vidre du og ikke bry deg noe mer med det Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Heisann. Har akkurat flyttet inn i en hybel, og ser nå at på gulvet under der jeg har plassert senga er det noe skader på gulvet. Nevnte dette til en kammerat som lurte på om jeg hadde sjekka om det kunne være asbest i gulvet. Jeg vet jo ikke hvordan asbest ser ut, så ble jo nødt til å google og sammenligne bilder. Er jo tydelig at gulvet er noe slitt akkurat i det skadde området, men jeg løfta litt på det og er ganske sikker på at jeg så små fiber-tråder lignende. Tok noen bilder, beklager at de er så skittent på bildene, men det er under senga altså. Er dette asbest? Dårlig beskrivelse. Du nevner gulvet, men burde kanskje førsøkt å beskrive det som lå oppå gulvet, trolig et gulvbelegg. Og det er vel det du har avbildet, men bildet er dårlig. Det ser ut til at dette er et gulvbelegg, med noe fiber (alla hamp) i underkant av belegget. Dette var av de første gulvbeleggene, som hadde "demping" og var mykere å gå på, enn tidligere harde belegg alla linolium. Er dette et slikt gulvbelegg, er det ikke asbest i dette. Og så langt jeg vet, har asbest aldri vært brukt i golvbelegg. I moderne tid (i Norge), er asbest hovedsakelig brukt som utvendig takplater, utvendig kledning, luftekanaler (bl.a. på sykehus) og brannskyttene " middel", som brannhemmende plater, foringer, m.m. Endret 29. september 2013 av geco5 Lenke til kommentar
Unconnected Skrevet 29. september 2013 Forfatter Del Skrevet 29. september 2013 Dere har nok rett. Er enig med geco5 om at det er "dempingen" til gulvbelegget. Oppretta tråden i en asbest-paranoid tilstand, så ble noe uryddig beskrevet. Beklager dette. Var deilig og få klarhet, så tenker jeg legger meg trygt i natt. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå