Tullballj Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Har et eldre 550d liggende som jeg vurderer å prøve Magic lantern på. Kan jeg installere original firmwaren på det igjen dersom jeg ikke blir fornøyd? Ligger firmwaren bare på minnekortet eller også på kameraet? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Magic lantern ligger på minnekortet så ikke noe problem. Alt du trenger å vite finner du her: http://www.magiclantern.fm/ 1 Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 30. september 2013 Forfatter Del Skrevet 30. september 2013 Fulgte oppskriften får å installere. Så også på en youtube guide, men kameraet ville ikke boote magic lantern. Det kom bare på helt som vanlig. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Format card, bruk low format og for å merke den trykk på søplekassa. Kopier alle filer ML. mappa inn på kortet. Sett kortet inn i kameraet og sett kameraet på manuell. Gå inn på firmware og update firmware. Så er det restart og dermed er det klart. Husk at format skal gjøres i kameraet og ikke på pc. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 kameraet kan ikke stå i auto eller P, kanskje du må bruke raw istedenfor JPG også. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Greit også å starte med å kjøre 550D til nyeste offisielle firmware, hvis den ikke er det allerede. http://web.canon.jp/imaging/eosd/firm-e/eosdigital7/firmware.html 1 Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Format card, bruk low format og for å merke den trykk på søplekassa. Kopier alle filer ML. mappa inn på kortet. Sett kortet inn i kameraet og sett kameraet på manuell. Gå inn på firmware og update firmware. Så er det restart og dermed er det klart. Husk at format skal gjøres i kameraet og ikke på pc. Fulgte oppskriften helt men det skjedde ikke noe. Har også rett firmware. Reinstallerte den også just in case. Kan det være minnekortet som er noe tull med? Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Hvis du har for lite minnekort går det ikke men jeg er ikke sikker på hva som er minstekrav. Står muligens noe om det i manualen til ml. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå