Dufen Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 ...bli gravide med vilje uten at mannen har noe han skal ha sagt ogkomme unna med det med sosialstøtte? Dette er et tilfelle hvor det er andre veien, men her ble det ramaskrik. http://www.dagbladet.no/2013/09/29/nyheter/utenriks/abort/graviditet/29514754/ Dette er representativt for hele vesten. Argument om at dette er i USA holder ikke. Her i Norge ville det samme skjedd med mannen. Hva tenker dere? Er vi virkelig i et så mannefiendtlig samfunn som det ser ut til? 3 Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Vil ikke si at det er nøyaktig det samme. 1. It takes two to tango. Han kunne sikkert tatt flere forhåndsregler for at hun IKKE skulle ha blitt gravid. 2. Han "lurer" i henne medikamenter. Samme som om hun skulle ha bedt han om å ta noen piller som liksom skulle være vitaminer men egentlig var noe helt annet. EDIT:" Årsaken var at han ikke ønsket at hans andre kjæreste skulle få vite om graviditeten.". Med tanke på at mannen tydeligevis er totalt inkompetent fortjener han straff bare basert på det. Endret 29. september 2013 av Nickless 3 Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Hvem er det som synes det er greit å "lure mannen" da? De jeg kjenner av både kvinner og menn synes det er både uansvarlig og skikkelig drittsekkoppførsel. Men det den fyren der har gjort er selvsagt vesentlig verre. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. september 2013 Forfatter Del Skrevet 29. september 2013 Jeg tenkte nå mer på generelt grunnlag. Den eneste konsekvensen for et kvinnfolk som lurer til seg et barn er at hun får et barn som hun ønsker (komplett sinnsyk tankegang med tanke på egoismen) samt at hun er særdeles godt økonomisk sikret for en lang tid fremovet... 3 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Bringer jo opp spørsmålet at hvis mannen ikke vil ha barn, bør kunne kreve abort eller fraskrive seg ansvaret for det kommende barn. Tross alt er fosteret kun en kreftsvulst uten egen verdi. Ref tråden "er abort drap". 3 Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Jeg tenkte nå mer på generelt grunnlag. Den eneste konsekvensen for et kvinnfolk som lurer til seg et barn er at hun får et barn som hun ønsker (komplett sinnsyk tankegang med tanke på egoismen) samt at hun er særdeles godt økonomisk sikret for en lang tid fremovet... Så spørsmålet ditt er egentlig: Hvorfor er det greit for kvinnfolk å bestemme om hun skal beholde barnet eller ikke uten at faren har noe han skulle ha sagt? Endret 29. september 2013 av Nickless 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 29. september 2013 Forfatter Del Skrevet 29. september 2013 Så spørsmålet ditt er egentlig: Hvorfor er det greit for kvinnfolk å bestemme om hun skal beholde barnet eller ikke uten at faren har noe han skulle ha sagt?Eeeeeeeh... ja... Det var en bedre formulering enn jeg klarte å få frem innledningsvis. Det er lite eller ingenting som beskytter mannen i slike saker. Der er vel noen saker hvor menn har anmeldt svangerskap de ble lurt med på. De tapte, ikke overraskende. Dette har jo selvfølgelig skapt presedens. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Jeg er helt enig i at mannen burde ha noe å si når det kommer til spørsmålet om å beholde barnet eller ikke. Men sånn er det desverre ikke. Motargumentet er at dersom han ikke vil gjøre en kvinne gravid, får han ta grep for å sørge for at det ikke skjer (piller, kondomer eller sterilisering). ...å ikke ha sex i det hele tatt er vel den enkleste løsningen. Endret 29. september 2013 av johanf Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Jeg er helt enig i at mannen burde ha noe å si når det kommer til spørsmålet om å beholde barnet eller ikke. Men sånn er det desverre ikke. Motargumentet er at dersom han ikke vil gjøre en kvinne gravid, får han ta grep for å sørge for at det ikke skjer (piller, kondomer eller sterilisering). Har man sex med noen random på byen så vet man aldri hva man kommer over. Dersom de påstår at de går på p-piller e.l. så er det ikke nødvendigvis sant og man kan ende opp i problemet til TS. Er man i et fast forhold derimot må det gå ann å stole på hverandre. Så jeg for min del tenker at dersom man har en heftig natt med noen man traff på byen så bruker man dong uansett hva kvinnen sier. Er man i et fast forhold er sannsynligheten mindre for at man blir lurt. Endret 29. september 2013 av Nickless Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Da kommer spørsmålet opp; har en kvinne, som har lurt mannen noengang stått foran en mulig straff på 15 år. Selvsagt ikke. Likhet for loven? Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 P-pille for menn kunne nok spart mange menn for mye hodeslit. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 OT: P-pille for menn er vel faktisk på vei? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 OT: P-pille for menn er vel faktisk på vei? Ja. Men det er gay. Lenke til kommentar
Populært innlegg Nickless Skrevet 29. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 29. september 2013 Ja. Men det er gay. Hvis jeg kunne velge mellom å bli kalt gay og uønsket barnebidrag i 18 år fremover så ville jeg valgt det første 12 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Dette med barn og ikke barn er så fjernt fra likestilling som det går an å komme. Rødstrømpene kan ta seg en bolle! Det er umulig for menn å skaffe seg barn om de ønsker det, likeså frasi seg barn de ikke ønsker å ta ansvar for. Det er faktisk en ganske stor prosess bare å bevise at en ikke er far til et barn dersom et eller annet kvinnfolk påstår at slik er tilfelle (takk gud for oppdagelsen av DNA!). Barnedrap (abort) er en grei sak, men i likestillingens navn burde det vært krav om tilsagn fra begge foreldre. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Barnedrap (abort) er en grei sak, men i likestillingens navn burde det vært krav om tilsagn fra begge foreldre. Barnedrap? Den var drøy. Latterlig utsagn. 9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Barnedrap? Den var drøy. Latterlig utsagn. Noe off-topic, men dog. Jeg ser ikke helt forskjellen på unger om de er 2-4 uker, 2-4 måneder eller 2-4 år etter befruktning. Like hjelpeløse er dem, like lite istand til å ta vare på seg selv. Jeg regner dem derfor som unger (egne individ) fra første celledeling, så da blir det jo sånn. Endret 29. september 2013 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Yoshii Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 ...å ikke ha sex i det hele tatt er vel den enkleste løsningen. Det er den vanskeligste løsningen synes jeg da. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Det er nok mer unntaket enn regelen dette med kvinner som lurer seg til å bli gravide. Jeg er kvinne selv og jeg har ikke akkurat hørt om noen som har gjort det, og jeg har heller ikke hørt om noen som synes det er greit. Men så er det også sånn at når man har sex med noen, så kan det hende at kvinnen kan bli gravid til tross for p-piller, og man kan ikke vite med sikkerhet at man vil ta abort før man kommer i den situasjonen selv. Det er et tøft valg man står ovenfor, og om ting ligger til rette for det så skjønner jeg de som velger å ta vare på barnet. Kvinner skal ikke kunne tvinges til å ta abort, da dette er en stor psykisk belastning, og kvinner skal heller ikke kunne tvinges til å beholde barnet om de ikke vil det, da dette også kan være en stor belastning om barnet er uønsket (tenker da også på barnet). Og dessuten så er ikke barnebidrag så utrolig høyt at det gjør noe heller. Barnebidrag blir regnet ut i fra foreldrenes inntekt og hvor mye hver forelder ser barnet. Om far ser barnet 50% (som nå er regelen med mindre far ønsker å ikke se barnet så mye) så trenger ikke far å betale noe til mor. Barnebidraget går til barnet og det er ikke mye til overs for en forelder for å si det sånn. Det koster faktisk penger å ha et barn også. Så om man absolutt ikke vil bli pappa og ikke klarer å stole på den man puler, så kan man bruke kondom + å se etter om kvinnen tar p-pillene sine. Da er man så og si helt sikker på at kvinnen ikke blir gravid. Og kondom ødelegger ikke så mye at det er noe å syte over. Vi kvinner har da mange bivirkninger med p-piller vi også. Anonymous poster hash: c45b7...58a Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Om far ser barnet 50% (som nå er regelen med mindre far ønsker å ikke se barnet så mye) så trenger ikke far å betale noe til mor. Anonymous poster hash: c45b7...58a PISSPREIK! Jeg har min sønn 50% (etter å ha vært alene med ham noen mnd), jeg har en mill mer i lån enn mora hans og har større faste utgifter. LIKEVEL må jeg betale bidrag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå