VargAamo Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Dette må du fikse før du bytter virkelighet.Vi fyrer opp vår Oculus Rift for første gang (Ekstra) Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Dette er et av de produktene som bare ikke-kan-komme-fort-nok! Satser på at det også har kommet en del innhold i form av spill når forbrukerversjonen når markedet. Simulatorer og RPGer vil få en helt ny dimensjon (bokstavelig og billedlig talt)! 2 Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Endå eit 3D produkt som ikkje vil fungere optimalt for dei som brukar briller Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Endå eit 3D produkt som ikkje vil fungere optimalt for dei som brukar briller Linser? 1 Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Endå eit 3D produkt som ikkje vil fungere optimalt for dei som brukar briller Eh, javel? Det er egne linser inne i Oculus Rift for å spre fokuset på pikslene korrekt. Noen av disse linsene har da forskjellig styrke, nettop for de med briller. 3 Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Ja, og hvordan var det med svimmelheten HW? 10 minutter var nok for en pause for min del. Men det er nok en vanesak. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Endå eit 3D produkt som ikkje vil fungere optimalt for dei som brukar briller Bruker selv briller som er tykke som fy og de passer inni rift veldig greit. Så for meg var det ikke et problem. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 hvilke spill støtter denne? Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Ja, og hvordan var det med svimmelheten HW? 10 minutter var nok for en pause for min del. Men det er nok en vanesak. Jeg blir sjøsyk bare av å se på et vannglass, så jeg er veldig spent på hvordan jeg kommer til å reagere på Rift. Hva spilte du når du ble kvalm? Antar at spill med mye "bevegelse" er verre enn mer rolige kunstige omgivelser... Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Jeg har hatt min Rift i snart en måned nå, men ikke fått brukt den allverden pga. mangel på tid. Hadde et ønske om å tilpasse et Unity spill jeg har holdt på litt med til Rift, men får se om jeg har tid til det. Har prøvd Riften i alle de mest anbefalte demoene og spillene og det er helt klart en fantastisk opplevelse, men jeg er likevel skeptisk til hvor bra 1. generasjon av forbrukerversjonen vil bli. 1080p er ikke i nærheten av nok til å gi et tilfredstillende bilde basert på min erfaring med 720p dev kittet. Jeg tror man må opp på 4k eller høyere for å få den samme skarpheten vi er vant til fra vanlige skjermer. En annen ting er at det er et veldig synlig etterslep når man beveger hodet. Dette må forbedres masse i forbrukerutgaven. Men oppsett og brukervennlighet er imidlertid de største problemene i mine øyne. Å klone skjermen til Riften funker om man har en skjerm med elendig oppløsning, men har man en 30" eller tilsvarende så er ikke dette noe praktisk alternativ. Å kjøre Riften som ekstra skjerm fungerer av og til avhengig av spillet/demoen, men oftere enn ikke er det et helvete, mye pga. hvor dårlig Windows håndterer flerer skjermer. Dette er ting som Windows, spillutviklere og Rift-folka må jobbe sammen for å fikse. Mye ansvar ligger jo såklart på spillutviklere fordi det er jo de som må tilby skikkelig Rift-støtte i spillene sine. Og da med mulighet for å ta i bruk dine personlige innstillinger som du har konfigurert gjennom det offisielle verktøyet for uten disse så blir ikke opplevelsen god. Ang. selve Riften så er eg nærsynt og klarer ikke sitte med linser foran tv eller pc-skjerm. Å bruke linser i Riften var mye verre for øynene og helt uaktuelt. Brillene mine var det ikke plass til heller. Jeg bruker den C-koppene og de fungerer greit, men det var et helt klart bedre bilde med A-koppene og linser. Det blir veldig blurry langs kantene med C-koppene. En annen ting er at det er tilnærmet umulig for hvermansen å si hvor bra det kan bli og ingen kan fortelle deg det. Jeg har konfigurert og testet masse ulike oppsett både på hardware og software, men jeg aner jo ikke hvor lista ligger. Det er så mange ulike innstillinger man kan styre med, i alle fall i Half-life 2, at man skal virkelig sette av tid for å få en optimal opplevelse. Half-life 2 er helt klart en av de beste opplevelsene med Riften føler jeg pga. hvor bra den er integrert, men der også er det problemer som utviklerne må fikse for deg som du ikke kan gjøre noe med selv. Jeg er 2m, men Gordon er 1,50m eller noe. Dette ødelegger opplevelsen totalt for meg. Den kuleste demoen jeg har prøvd hittil er en virtuell kino hvor man kan spille av filmer eller serier man har lastet ned, inkludert side-by-side 3d-filmer. Følesen av å være i en virkelig kino er til å ta og føle på og noe slikt kan bli utvidet med f.eks multiplayer-støtte og bli virkelig stilig. Har ikke merket noe alvorlig kvalme, men med en gang man tar på seg Riften er det som å lese i bil føler jeg og den følelsen forsvinner ikke før 10-15 min etter at man har tatt den av. Man er liksom bittelitt uvel kontinuerlig. Litt av problemet mitt er at det ikke er noe jeg har lyst til å gjøre med Riften ennå. De eneste spillene jeg vet av med skikkelig Rift-støtte er valve-spillene og de har jeg ikke lyst til å spille. Tredjeparts støtte via tredjeparts drivere er bare å glemme føler jeg. Det gir en alt for dårlig opplevelse. Det må være native støtte i spillet. Skulle gjerne prøvd Skyrim, Mirrors Edge eller Battlefield med native Rift støtte. Har prøvd alle 3 med tredjeparts drivere og det var bare søppel i mine øyne. Noe jeg synes var veldig fasinerende er hvor mye innlevelse 3d og head tracking faktisk gir. Man aksepterer umiddelbart det litt begrensede synsfeltet og den dårlige oppløsningen fordi det blir litt som å f.eks spille Paintball med en duggete maske eller å dykke. Og når man har akseptert at man ser verden gjennom en "maske" så er liksom alt annet virkelig. Tok meg selv mange ganger i å prøve og ta på ting i Half-life 2 med hendene. Endret 29. september 2013 av TwiiK 2 Lenke til kommentar
CWH Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Angående svimmelhet. Vi var en del andre som var inne og tafset på Oculus Rift. Selv blir jeg sjelden bil/sjøsjuk, men jeg ble dårlig bare etter noen minutter med Rift. Mine 2 andre kolleger som prøvde samtidig ble også dårlige. Det hadde vært spennende å lese mer om hvordan mann kan motvirke dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå