CurSe Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Jeg bare lurte på om det er noen som har studert i Russland og kunne tenke seg å si noen ord om hvordan det var å være der? I min utdanning nå så kan jeg velge en retning hvor vi blir å være et semester i Russland og det høres litt spennende ut sånn sett. Jeg snuser litt på retningen Sustainable Management som er en del av siviløkonomutdanningen her i Bodø, for det høres veldig spennende ut. Lenke til kommentar
allfa50 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 hvilket sted jeg er vært i Russland. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Har selv ikke studert i Russland, men jeg har en kjenning som har studerte der i 2-3 år for en stund siden. I følge han så var det veldig bra, men litt krevende i starten da han fant ut at brorparten av den sivilie befolkning snakker lite / nada engelsk. Når denne barrieren kom mer og mer bort, var det vist noe han ville anbefale til de aller fleste som ville prøve seg i utlandet. Og han angrer ikke på at han valgte Russland kontra varmere strøk. Folkene i byen han bodde i var som oftest veldig gjestfrie, men som overalt på jorden kan man møte på drittsekker, feks på ute på byen på natterstid. Også ikke minst, var det helt greit å være norsk student i Russland med studielån fra Norge, da det var en liten formue. hvilket sted jeg er vært i Russland. ?? Lenke til kommentar
oOleE Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Har selv ikke studert i Russland, men jeg har en kjenning som har studerte der i 2-3 år for en stund siden. I følge han så var det veldig bra, men litt krevende i starten da han fant ut at brorparten av den sivilie befolkning snakker lite / nada engelsk. Når denne barrieren kom mer og mer bort, var det vist noe han ville anbefale til de aller fleste som ville prøve seg i utlandet. Og han angrer ikke på at han valgte Russland kontra varmere strøk. Folkene i byen han bodde i var som oftest veldig gjestfrie, men som overalt på jorden kan man møte på drittsekker, feks på ute på byen på natterstid. Også ikke minst, var det helt greit å være norsk student i Russland med studielån fra Norge, da det var en liten formue. ?? Hvor bodde han da, og hva studerte han? Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Hvor bodde han da, og hva studerte han? Han studerte vel 1 år russisk først. Så begynte han på Økonomi i Moskva samtidig som han fortsatte med russisk språk. Navnet på skolen vet jeg ikke, men kan finne det ut om det er ønskelig. Lenke til kommentar
Shushi Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Kaster meg på denne tråden. Hvordan er det med forelesnings-språk? Jeg tenkte kanskje å ta 2 semstre der i 4. klasse (sivilingeniør), men jeg vet ikke om det blir undervist på engelsk eller russisk på master nivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå