Rowdy Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Kamerahus: Canon 60d Objektiv: Canon 50mm 1.8 Deltagernivå: Pingle Emne: Alt mulig Jeg gjør denne festen så enkel som mulig. Det er utfordrende nok for meg å kjøre kun 50mm. Tror nok rundt 30mm hadde vært lettere, men vi kjører på Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Holdt nesten på å gi meg allerede, men vi gir festen et forsøk. Fant et litt spennende gammelt hus, med mange potensielle motiver: Bilde 1 - 3 Oktober: Canon EOS 60D Shutter Speed 1/80 s F-Number f/4 ISO 200 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Fine farger, og fin tekstur på karmene og glasset (hvis det er glass da....) Kanskje en liten tanke for mørkt. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Takk for kommentar, Awesnes. Det er noe slags innsynsbeskyttelse på ruta. Jeg gjorde det litt mørkere ved å kjøre opp kontrasten, men lysnet litt på skyggene etterpå. Ønsker å få frem et slags rustikk utseende, noe lignende du har på dagens skuter. Vet ikke helt hvordan man gjør det. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Absolutt rustikt, ganske kledelig. Lurer på om det hadde egnet seg med en kvadratisk crop, der de to sprekkene går mot hvert sitt hjørne. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Absolutt rustikt, ganske kledelig. Lurer på om det hadde egnet seg med en kvadratisk crop, der de to sprekkene går mot hvert sitt hjørne. Jeg forsøkte en kvadratisk crop på grunn av sprekkene, men gikk tilbake til originalen. Spør meg ikke hvorfor Kult at du er med på festen k.n.b, og takk fir kommentar. Skal forsøke å klare pinglefesten min, men mye styr med jobb, leilighetsoppussing og mulig boligkjøp om dagen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Fine fargenyanser, og god komposisjon....(mulig det går å rette opp en liten skjevhet....) Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Bilde 1, flott patina! PS! Ikke gi opp! Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Fine fargenyanser, og god komposisjon....(mulig det går å rette opp en liten skjevhet....)Takk, Randi. Jeg forsøkte å rette vinduet, men det blir feil uansett. Ingen rette vinkler å følge Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2013 Bilde 1, flott patina! PS! Ikke gi opp! Takk, smort1. Måtte slå opp "patina" Jeh skal prøve videre. Har jo til og med mandag til bilde to, men liker ikke for mange snapshots. Da blir poenget med festen borte. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2013 Høstfarger må til i en oktoberfest. Himmelen ble nesten utvasket, men fikk reddet den noe via raw. Bilde 2 - 5 Oktober Canon EOS 60D Shutter Speed 1/80 s F-Number f/8 ISO 100 Skal prøve å få tid til å gi kommentarer til andre etterhvert. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Bra variant over det klassiske "trær speiles i vann"-motivet, den skrå vinkelen gir gode linjer i bildet. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Det var vakre høstfarger ja.... Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 Bra variant over det klassiske "trær speiles i vann"-motivet, den skrå vinkelen gir gode linjer i bildet. Takker for hyggelig kommentar! Det var vakre høstfarger ja.... Nå er det flott ute, ja Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 Kirkegården byr på mange motiver. Bilde 3 - 6 Oktober Canon EOS 60D Shutter Speed 1/160 s F-Number f/1.8 ISO 100 Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Nydelig speilbilde på bilde nr 2, og liker lyset på bilde nr 3. SKulle likt å se litt mer kontrast i det siste. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Fin eksponering i 6.oktober - liker bildet godt. (komposisjonen er bra - men hvorfor har du kuttet litt av baken? Lett å se i etterkant) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Kirkegården byr på mange motiver. Kirkegården er helt klart en kilde til mange dine motiver; ikke alle like muntre - s/h kler stemningen her. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2013 Nydelig speilbilde på bilde nr 2, og liker lyset på bilde nr 3. SKulle likt å se litt mer kontrast i det siste. Takk! Jeg kjørte opp kontrasten det jeg føler selv var maksimalt før effekten av lyset ble ufint. Fin eksponering i 6.oktober - liker bildet godt. (komposisjonen er bra - men hvorfor har du kuttet litt av baken? Lett å se i etterkant) Takker! Jeg croppet bildet i etterkant for å komme litt nærmere innpå statuen. Følte at det ble mer portrett av en kvinnestatue, enn et bilde av en statue. Litt penere snitt. Mulig jeg kunne latt rompa være med Kirkegården er helt klart en kilde til mange dine motiver; ikke alle like muntre - s/h kler stemningen her. Heldigvis mange fine ting jeg ikke har lagt merke til. Tror det kan bli en tur til dit, om det mangler motiver en uke Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Likte SH-konverteringen på statuen veldig godt, fint lys/skyggespill. Rumpa kunne kanskje fått vært med ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå