Hidden Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Velkommen etter! Den "nyheten" har vært ute i 2-3 uker: http://www.dvdnett.no/nyheter/zoom.html/2843 Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hei borre! Sjølv om du viste det er det sikker ikkje at andre gjær det.. Og det kan være kjekt for folk som ikkje har fått det med seg å få vite det.. :wink: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Ok da... Men føler at folk som er interessert i dvd følger med på egne web-steder slik som http://www.dvdforeningen.no og http://www.dvdnett.no osv :smile: Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Når kommer "to tårn" på kino her oppe i gokk? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hjelper jo fint lite at FOTR kommer på DVD i august når jeg må vente til november for å få den skikkelige versjonen uansett. Gidder ikke kjøpe filmen 2 ganger. Quote: Når kommer "to tårn" på kino her oppe i gokk? Tror det er 19 desember over hele verden slik som med FOTR. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Er det på sone 1, eller 2? Eller begge?!? Liker best film på sone2. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Kommer på begge (alle) soner. Sikkert litt tidligere på sone 1. Vil du ha en sone 1 mot sone 2 krig? Svaret er at den beste er avhengig av kvaliteten på utgivelsen. Som regel er sone 1 dvd'er bedre fordi at det er oftest DTS (imot DD 5.1 på andre soner), mer ekstramateriale, kommer tidligere ut (bestille ifra utlandet og få den før sone 2 versjonen har kommet ut). Heldigvis begynner den trenden å snu litt nå. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 22:33, borre skrev:Kommer på begge (alle) soner. Sikkert litt tidligere på sone 1.Vil du ha en sone 1 mot sone 2 krig?Svaret er at den beste er avhengig av kvaliteten på utgivelsen. Som regel er sone 1 dvd'er bedre fordi at det er oftest DTS (imot DD 5.1 på andre soner), mer ekstramateriale, kommer tidligere ut (bestille ifra utlandet og få den før sone 2 versjonen har kommet ut). Heldigvis begynner den trenden å snu litt nå. ? Setter du bilde opp mot lyd? Har det vært diskusjon på dette før? Det er jo en kjents sak at PAL er ett bedre format enn NTSC. Flere punkter, og nærmere kinoformatet (24fps på kino, 25fps i pal og 30 i NTSC). Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Tja... det har kanskje ikke vært noen stor diskusjon om det he på HW. På Usenet derimot... :smile: Når det gjelder forskjell i bildekvalitet mellom sone 1 og 2 kan jeg ikke si at jeg ser store forskjellen! Det kan sikkert vises tydeligere på større widescreen-tv'er (har selv 4:3 29"). Derimot er kvalitet på lyd og ekstramateriale (avhengig av pris selvfølgelig) veldig viktig for meg. Selv har jeg for det meste kun sone 2 filmer, men har i det siste begynt utelukkende å kjøpe ifra utlandet (F.eks. Play247 og DVD Box Office). Det blir da en vurdering på lyd, ekstramateriale, frakttid og pris. Lenke til kommentar
snesoey Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Vel, har XGA prosjektør, "kun" 5.1 lyd (med sub). Så, personlig vil jeg nok si at sone 2 gir den beste filmopplevelsen. Men, greit nok, 8 av 10 filmer jeg har, er på sone 1. Men, det begynner jevne seg ut. Lenke til kommentar
The man! Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 synst august var litt lenge til jeg :sad: Lenke til kommentar
30st3n Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Jeg liker divx.. det finnes jo god divx, MEN jeg SKAL ha ringenes herre på dvd.... Det er et must!! Må ha det bare må ha det... Jeg anser meg som en litt lotr freak... Da jeg leste på moviesmistakes.com var den eneste tanken "dette er jo blasfemi!!" :> Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 Hei 30st3n! Vel,divx er eit ok format når ein driver å lager video på pc..Men,om ein har filmer i divx formatet uten å ha filmen på for eksempel dvd først bryter ein loven... Lenke til kommentar
Frontier_Psychiatrist Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...n=6&item=201217 "DVD-utgaven av «Ringenes Herre» kommer i august. Men vil du ha spesialversjonen med Peter Jacksons «director’s cut» og fire DVD-plater med ekstrastoff må du vente til november" BTW Verdesnpremiere på "To Tårn" er 14 Des. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 WOW! 4 DVD'er da Originalfilm, editors cut, og 2 dvd'er mmed kun ekstramateriale :smile: Håper den ikke blir for dyr da Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Fikk denne på mail tidligere i år. Ganske treffende!! > Three dvd releases for the average fan. > Seven for the nerd in his networked home. > Nine for the diehard fan in his faux hobbit hole > One for Peter J. on his directors throne. > In the land of hollywood > Where their bank vaults are. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Quote: On 2002-02-21 16:13, borre skrev:Håper den ikke blir for dyr da Klart den kommer til å koste, men det blir priskrig mellom de forskjellige butikkene så du finner den nok billig hvis du ser deg litt omkring(hint: Elkjøp) Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Utenlandsk webshop inkludert frakt er oftest mye billigere. Får den raskere også sikkert. Elkjøp er vel kanskje billigst først 2-3 mnd. etter release-datoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå