Gå til innhold

noen som har prøvd ubuntu på nettbrett?


Alfrid

Anbefalte innlegg

Jeg har et Samsung tab2 10.1, og er ikke spesielt fornøyd med responsen og brukervennligheten på dette. Det er tregt og mye innhold vises ikke riktig, og hele brukeropplevelsen føles mangelfull.

 

Noen som har prøvd ubuntu eller et annet os, som dere synes virker bedre enn Android? Chromeos kanskje? Nå er ikke maskinvaren på dette det råeste, men jeg synes vel det burde kunne være like responsivt som eks en mobil. Når jeg skriver her feks fortsetter den å skrive etter jeg har skrevet ett ord, og den er generelt treg til å laste sider. Jeg har prøvd dolphin browser, Firefox, og Chrome uten at jeg er fryktelig imponert, eller må jeg leve med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan du skal få lagt inn ubuntu på den tab 2 ....

I det hele er denne Galaxy tab 2 10.1 litt treig grunnet 1GB minne og slappere OMAP 1ghz 2 core prosessor.

 

Du skulle gått for en Note 10.1 wifi eller 4G , den har exynos 4 core 1.4ghz og 2gb ram.

 

Har selv en sånn (4G) og ikke føles som et bomkjøp.

Syns ikke android er ferdig optimalisert på tablet ennå , men jeg har fremdeles 4.1.2 på den så mulig det er bedre på 4.3.

 

Edit:

Enkelte nettsider (som Norske aviser) syns jeg av og til det er dårlig brukeropplevelse på med android tablet (da med note 10.1).

Firefox beta for tablet som jeg har brukt litt i det siste er ganske alright (prøv den) , samt innebygde browser. Crome syns jeg ikke alltid henger med på touch og den er jeg misfornøyd med. Dolphin funket dårlig på tablet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ubuntu på Samsung tab? jeg mener å ha sett en oppskrift på dette på en xde/Linux side og tab 2 skal være en av de som er mulig å gjøre det på.

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2208741

 

Har ikke prøvd selv, men kommer nok til det. Om det virker da..

 

Kjøpte forresten denne tab 2 når den kostet 1500, noe jeg synes den var verdt, men irriterende brukervennlighet.

 

Skal prøve denne Firefox tablet beta så får jeg se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...