alexnilsen Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hei. Jeg har problemer med at noen ganger forsvinner lyden fra hjemmekino anlegget mitt.Dette skjer som oftest når enhetene blir skrudd på ved bytte av input når jeg bytter kanal på dekoderen når jeg skal spille av musikk, dvd, bluray eller netflix fra min spill konsoll Jeg har legget merke til at hvis forsterkeren lager bare én "klikk" lyd når den skrus på som hører jeg som oftest ikke lyden. Men hvis den lager to "klikk" lyder når den skrus på som kommer lyden som oftest innen 1 minutt etter at bildet vises på TVen (men ikke alltid). Som oftest hjelper det å skru av alle enhetene for og deretter skru dem på igjen. Dette må ofte også gjentas noen ganger. Noen ganger kommer lyden etter 5-10 minutter. Men som oftest forblir den borte hvis jeg ikke gjør som ovenfor. Har prøvd å følge brukermanualen til forsterkeren som sier at "Audio Parameter" er satt til HDMI AMP/THRU med THRU får jeg bare bilde med AMP får jeg lyd, men har samme problemene som ovenfor Har også prøvd å skru av/på HDMI enhetskontroll (CEC el.) på de enhetene som støtter dette uten noe forskjell. Alle enhetene er koblet til forsterkeren med HDMI og en HDMI ut fra forsterkeren til TVen. Mine enheter: TV: Phillips 42PFL3405H/12 Spill konsoll: Sony Playstation 3 (Slim) Forsterker: Pioneer VSX-321-K-P Dekoder: Sagem HD 106-S Fjernkontroll: Logitech Harmony One Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå