Gå til innhold

Prøver å kjøre et program men det blir "Killed" med en gang

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å kjøre btsync (bittorrent sync) på en seagate central nas jeg har kjøpt. Når jeg prøver å starte programmet slik:

./btsync får jeg bare meldingen: Killed med en gang.

Nas en kjører et Monta vista linux 6 på arm. programmet jeg har lastet ned skal fungere på "arm linux"

Finner lite informasjon i /var/volatile/log logfilene, finnes det noen andre logfiler?

Noen som har vert borti problemet?

Endret av gunnar453
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lurer jeg på selv. På siden der jeg laster det ned står det bare bare "for Linux ARM".

Jeg har fått det til å funke på en Powerpc med Debian. Og pakken jeg brukte het bare "Linux Powerpc"

Jeg prøvde mangen av de andre pakkene, men da fikk jeg bare lesefeil/syntaksfeil osv så antar dette er den pakken jeg skal bruke.

Lenke til kommentar

Hverken strace eller gdb funker, får bare gdb:not found. Ser at distroen ikke har dem installert og jeg må installere dem selv. prøvde men det stoppet på samme måte da kommandoen make && make install ikke fungerer heller...

Angående logfilene, er det slik at det skrives til disse direkte eller tar det noen minutter før meldingene kommer der?

Endret av gunnar453
Lenke til kommentar

Nei er ikke sikker på det. Men eneste versjonen som ligger ute heter linux ARM. Jeg lastet ned en annen versjon til en NAS basert på PowerPc. Den NAS'en har debian, igjenn så heter binærfilen her bare "linux PowerPc" På den maskinen fungerer programmet helt fint.

Uansett, fikk skrevet ut dette, men vet ikke helt å tyde det...

//filer FILEN BTSYNC:
root@Seagate-3FF612:/Data/ksn# file btsync
btsync: ELF 32-bit LSB executable, ARM, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), for GNU/Linux 2.6.16, stripped

//SYSTEMINFORMASJON
root@Seagate-3FF612:/Data/ksn# lscpu
Architecture:          armv6l
CPU(s):                1
root@Seagate-3FF612:/Data/ksn# cat /proc/version
Linux version 2.6.35.13-cavm1.whitney-econa.whitney-econa (cirrus@cirrus64-development-system) (gcc version 4.4.1 (arm-cavm-64k-2010q1) ) #1 Fri Jul 26 16:30:04 PDT 2013 Whitney release v1.1-beta5
root@Seagate-3FF612:/Data/ksn# uname
Linux
root@Seagate-3FF612:/Data/ksn# uname -a
Linux Seagate-3FF612 2.6.35.13-cavm1.whitney-econa.whitney-econa #1 Fri Jul 26 16:30:04 PDT 2013 armv6l GNU/Linux
root@Seagate-3FF612:/Data/ksn# uname -srv
Linux 2.6.35.13-cavm1.whitney-econa.whitney-econa #1 Fri Jul 26 16:30:04 PDT 2013
root@Seagate-3FF612:/Data/ksn# cat /etc/*release
MontaVista Linux 6, (.dev-snapshot-20130726)
root@Seagate-3FF612:/Data/ksn# cat /proc/cpuinfo
Processor       : ARMv6-compatible processor rev 4 (v6l)
BogoMIPS        : 279.34
Features        : swp half thumb fastmult vfp edsp java
CPU implementer : 0x41
CPU architecture: 7
CPU variant     : 0x0
CPU part        : 0xb02
CPU revision    : 4

Hardware        : Cavium Networks CNS3420 Validation Board
Revision        : 0000
Serial          : 0000000000000000
root@Seagate-3FF612:/Data/ksn#

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...