Gå til innhold

Det klør

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Lisbeth.

Dette bildet av stokkandhunnen fikk meg til å tenke på alle de livsoppgaver som nesten alle fugler (gjøken er ett unntak !) og dyr må utføre uten bruk av hender og fingre ... ,bygge reir / hi, skaffe mat, fostre opp unger, og, - ikke minst, holde fjærdrakt /

pels ren for forurensninger og parasitter !

Eller ganske enkelt (?) - klø seg !

Vi mennesker snakker ofte om hvor slitsomt, tungvint og tidkrevende "allting" er, men reflekterer vi ofte nok over hvilket privilegium det er å være født med hender, - naturens kanskje mest fullkomne "universalredskap" ?

Ja, ja, - det ble litt "hverdagsfilosofi" på en søndagsmorgen, men bildet er engasjerende, Lisbeth ... .

I tillegg er det teknisk svært bra, med perfekt skarphet og klare, rene farger ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei, Lisbeth.

Dette bildet av stokkandhunnen fikk meg til å tenke på alle de livsoppgaver som nesten alle fugler (gjøken er ett unntak !) og dyr må utføre uten bruk av hender og fingre ... ,bygge reir / hi, skaffe mat, fostre opp unger, og, - ikke minst, holde fjærdrakt /

pels ren for forurensninger og parasitter !

Eller ganske enkelt (?) - klø seg !

Vi mennesker snakker ofte om hvor slitsomt, tungvint og tidkrevende "allting" er, men reflekterer vi ofte nok over hvilket privilegium det er å være født med hender, - naturens kanskje mest fullkomne "universalredskap" ?

Ja, ja, - det ble litt "hverdagsfilosofi" på en søndagsmorgen, men bildet er engasjerende, Lisbeth ... .

I tillegg er det teknisk svært bra, med perfekt skarphet og klare, rene farger ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Hei Albert.

Takk for dine hyggelige, reflekterte og fyldige kommentarer. De er alltid morsomme og interessante å lese. Du setter ofte "prikken over i-en", med dine beskrivende kommentarer på bildene her inne. Tror mange setter pris på det. Takk også for fin kommentar på mitt bilde i dag :D

Mvh. Lisbeth.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...