FuckLife_JustKidding Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hei, Jeg jobber for en daglivarebutikk som er en del av ICA-gruppen. Vi har fått beskjed om å gjennomføre et tre timers e-kurs, som vi ikke får betalt for dette. Er ikke dette litt i gråsonen for hva som er tillat på en arbeidsplass, det er jo et privat foretak, så jeg regner med at reglene er litt annerledes, men det finnes vel regler for arbeid uten lønn her også? Lenke til kommentar
ZerothLaw Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Slik er det flere steder, og jeg er enig med deg om at det er i gråsonen. Men ofte så kan man veie dette opp igjen med andre ting hvor jobben "gjør" noe for deg. Tror nok det er bare en av de tingene man må bite i seg Jeg kjenner ikke til regelverket, og i og med at det bare er få timer det er snakk om med sjeldne mellomrom så er det greit for min del. Lenke til kommentar
alfred2244 Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Ved min arbeidsplass er ivertfall det ikke noe å diskutere, slikt skriver man (overtids)timer på. Lenke til kommentar
FuckLife_JustKidding Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 Men ofte så kan man veie dette opp igjen med andre ting hvor jobben "gjør" noe for deg. Hvis det faktisk var slik ja, får bare timeslønn, og har ingen "perks". Har tenkt å ta det opp med sjefen, og se hva han svarer. Hvis jeg kan få overtidslønn på det hadde det hvert flott, ellers får jeg bare gjøre som du sier og bite i det sure eplet. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Siden du ikke sier hva dette kurset inneholder: Vil dette e-kursen være noe av betydning for den fremtidige CV'en din? Isåfall burde du takke og bukke. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Bytt arbeidsgiver, Kiwi betaler, fikk til og med 100% tillegg fordi jeg gjennomførte de på en Søndag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå