Skdine Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Heihei! jeg skal ta mopedlappen om noen få dager, og er veldig redd for å ikke bestå. Er det noen som har tatt den som kan fortelle meg hva de stiller spørsmål om og gi meg noen tips til hva jeg burde øve på? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Regner med du mener LETT MC og ikke moped? Holder nettopp på og tar MC lappen selv og er ferdig med alt untatt sikkerhetskurs og oppkjøring. Teoriprøven skal være ganske lik på Lett MC og Tung (som jeg tar) da prinsippene er de samme. Nå har jo jeg hatt lappen på bil i snart 20 år så jeg har nok litt mer erfaring enn deg sån generelt sett, men det er en del ting som er nytt når det gjelder MC så jeg forstår godt at det er en egen "lapp" for dette, også for oss som allerede har billappen. På teorikurset på trafikkskolen fikk vi greie på avkjørelærer at strykprosenten lå på rundt 50% når det gjelder teoriprøven. Det forstår jeg ikke helt, for jeg synes mange av svarene virker logiske, og følger man med på teorikurset og faktisk leser litt selv så klarer man det fint. Selv så brukte jeg 12 minutter (av de 90 jeg hadde til rådighet) på teoriprøven og fikk kun 1 feil. Jeg hadde ikke lest noe som helst utenom teoritimene da jeg følte jeg fikk den informasjonen jeg trengte av en meget dyktig lærer som hele tiden ga oss oppgaver og holdt seg til sak. Når jeg til lappen på bil for mange år siden strøk jeg heller ikke på teoriprøven (eller oppkjøringen for den saks skyld) men husker ikke i dag hvor mange feil jeg hadde. Du bør nok øve på skilt/trafikkregler samt plassering i veibanen etc. Lær deggrunnprinsippet med stoppelengder etc. så slipper du slurvefeil hvis slike spørsmål dukker opp. På kurset jeg var på så var jeg eldst av dem alle da de som tok lett MC deltok på samme kurset da mye er likt. Det var tydelig at JEG var laaangt mer motivert enn de aller fleste andre som var langt yngre enn meg (16-18 år) og det ble mye skravling og titting i tak fra dem. Kjenner meg nesten litt igjen fra dajeg selv satt på skolebenken. Jeg vet vertfall at to av dem strøk på teoriprøven. Hva dem andre gjorde vet jeg ikke. Så konklusjonen er at hvis du faktisk følger med i timen og er litt ivrig, samt stiller spørsmål hvis du lurer på noe etc. så klarer du det utmerket. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå