EvilSeagull Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Det er det vi kommer til å bli dømt for i neste århundre! Hver generasjon dømmer det forrige århundret for deres feilgrep. Jeg GARANTERER at det er dette det neste århundret kommer til å dømme forrige generasjon for Lenke til kommentar
Populært innlegg Coffey Skrevet 28. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Det er vel ikke akkurat de smarteste i samfunnet som tjener best. Heller de som kjenner til og vet å utnytte seg av økonomien. Jeg tror heller at vi kommer til å bli dømt for å ha underbetalt de viktige i samfunnet, som lærere og leger. Endret 28. september 2013 av Coffey 13 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Om de smarte hadde tjent mest, hadde nok hverken idretsstjerner, skuespillere eller andre tjent noe særlig. De smarte har faktisk ganske lav årslønn, da de jobber som ingeniører eller forskere, og det gir ikke mye penger i kassa sammenlignet med Justin Bieber... 6 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 De som virkelig VIL jobbe å tjene godt med penger kan det. De som har lang utdanning og høyt lønnede jobber har jobbet for det, og det kan hvem som helst gjøre, hvis man VIL det. 3 Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Hva mener du? Det han sier er helt sant. Du må nesten utdype litt mer enn å bare slenge ut en sånn kommentar. Så jeg må utdype akkurat som Pondus gjorde det? Det er vel ikke så mye å utdype... det er rett og slett ikke alle (da mener jeg laaangt i fra) som bare kan tjene godt med penger hvis de vil!! Da har ihvertfall jeg utdypet det like mye som Pondus... men kan vel gjøre det enda mer. Før jeg begrunner og utdyper vil jeg gjerne høre hva Pondus legger i sin påstand!!! Endret 30. september 2013 av Malvado Fjernet tidligere quotet innhold Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Så jeg må utdype akkurat som Pondus gjorde det? Det er vel ikke så mye å utdype... det er rett og slett ikke alle (da mener jeg laaangt i fra) som bare kan tjene godt med penger hvis de vil!! Da har ihvertfall jeg utdypet det like mye som Pondus... men kan vel gjøre det enda mer. Før jeg begrunner og utdyper vil jeg gjerne høre hva Pondus legger i sin påstand!!! Hvis man virkelig vil jobbe å tjene godt, så er dette mulig. Men man må VILLE det, og legge tid og energi i det. Min onkel droppet skolen etter 10. klasse. I dag er han plattformsjef i nordsjøen med en årslønn på ca 1.5mill, fremdeles uten utdanning. Endret 30. september 2013 av Malvado Fjernet tidligere quotet innhold. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Hvis man virkelig vil jobbe å tjene godt, så er dette mulig. Men man må VILLE det, og legge tid og energi i det. Min onkel droppet skolen etter 10. klasse. I dag er han plattformsjef i nordsjøen med en årslønn på ca 1.5mill, fremdeles uten utdanning. Om du bytter ut "alle" med "de fleste" så er jeg enig... Noen folk er bare håpløse, og duger ikek til noe, på samme måte som noen klarer alt.... Endret 28. september 2013 av Malvado Holder oss til tråden 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Om du bytter ut "alle" med "de fleste" så er jeg enig... Noen folk er bare håpløse, og duger ikek til noe, på samme måte som noen klarer alt.... Er enig i at mange kan tjene masse penger hvis de vil men å slenge det ut som en generell kommentar til at det gjelder omtrent alle og de det ikke gjelder er sjeldne unntak er rett og slett feil. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Moderatormelding Advarsel Tråden har vært stengt for opprydding ! Fra nå av holder vi oss til topic og unngår å gå på person. Reaksjon på moderering kan taes via [email protected] eller via tilbakemeldinger til forumet.MvhMalvado Lenke til kommentar
Militant Bærplukker Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Det er ikke nødvendigvis slik at det er de smarteste som tjener mest penger. Heller de som er mest samvittighetsløse. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Du forutsetter at de smarteste tjener mest penger. Hvordan definerer du 'smart' i denne konteksten? 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Det kan umulig være "Here comes honey boo boo" iallefall 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Det er det vi kommer til å bli dømt for i neste århundre! Hver generasjon dømmer det forrige århundret for deres feilgrep. Jeg GARANTERER at det er dette det neste århundret kommer til å dømme forrige generasjon for Tjener de smarteste mest penger? Nei. Er de blant toppen? Nei. Finnes det noen unntak? Selvfølgelig. Hva om vi omformulerer spørsmålet ditt? Er det rettferdig at de dyktigste tjener mest penger i forhold til sine kolleger? Ja. Er det rettferdig at en Pop-sanger tjener mer penger enn en toalettvasker? Tja, da kommer vi inn på et tema som er vanskeligere å diskutere. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Du forutsetter at de smarteste tjener mest penger. Hvordan definerer du 'smart' i denne konteksten? Sannsynligvis som: de som tjener mest penger Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 De som tror at samfunnets smarteste personer tjener mest, har virkelig misforstått noe. De som ønsker å tjene mest penger i samfunnet, tjener mest. Samfunnets smarteste ville aldri viet livet sitt til å tjene mest mulig penger. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Innen mediaverden ser det ut til å være ytterpunktene i hver ende av skalaen som er "smarte" og tjener penger? Man har de virkelig smarte som vet hva de gjør, og de andre mindre smarte som ukritisk "prostituerer" seg foran hele verden. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Sannsynligvis som: de som tjener mest penger Ikke en dum definisjon, det, men litt sirkulær akkurat for denne trådens formål. Den er i alle fall bedre enn definisjonene til dem som forutsetter at 'smart' og 'interessert i å tjene mye penger' er uforenlige kvaliteter. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Og hvem er de smarteste da, pr. definisjon? Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 De er selvsagt ikke uforenelige. En idiot ville ikke klart å tjene store mengder penger. Men om man skal se på gruppen av befolkningen som ville regnes som de aller smarteste, så er det ingen tvil om at disse i stor grad tilhører realfag. Ingen av verdens fremste tenkere er husket for deres store formuer. Å ha fokusert på å opptjene en størst mulig formue, beviser bare at du har nedprioritert å oppnå kunnskap. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 Det er mye fornektelse her. De smarteste tjener mest. Slik er det bare. De fattigste er de som ikke får jobb og de med lave stillinger som f.eks butikkmedarbeider og mcdonalds-mann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå