Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wifi dropper randomly

Anbefalte innlegg

Har en selvbygd PC med TL-WDN4800 wifi kort. Fungerte veldig fint i begynnelsen, men begynte etter en stund å miste forbindelsen helt på vilkår. Noen ganger kan det ta timer mellom hver gang, andre ganger mindre enn 20 min. Noen løsninger? Tror ikke det er noe med ruteren, i og med at alle andre enheter med wifi funker helt fint.

Endret av Nilsido
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp

Er et kjent problem i Windows 8. Det har med strømsparefunksjonen å gjøre.

Husker ikke hvor jeg fant den fulle beskrivelsen, men du kan jo prøve dette;

1. Open Power Options by swiping in from the right edge of the screen, tapping Search (or if you're using a mouse, pointing to the upper-right corner of the screen, moving the mouse pointer down, and then clickingSearch), entering Control Panel in the search box, tapping or clicking Apps, and then tapping or clickingControl Panel. In Control Panel, enter Power in the search box, and then press Enter.

2. Next to your current power plan, tap or click Change plan settings, and then tap or click Change advanced power settings.

3. Double-tap or double-click the Wireless Adapter Settings section, and then double-tap or double-click thePower Saving Mode section.

4. If the setting is currently anything other than Maximum Performance, tap or click it, and then select Maximum Performance.

Hentet fra: http://windows.microsoft.com/en-US/windows/network-connection-problem-help#network-problems=windows-8&v1h=win8tab2&v2h=win7tab1&v3h=winvistatab1&v4h=winxptab1

Lenke til kommentar

Ser ut som om det kan ha hjulpet med tipsene. Likevel mister jeg forbindelsen, det tar bare lenger tid mellom hver gang.

Prøv også dette;

Windows 8 has a default feature to turn off the wireless adapter card to save power. To disable it :

1. Control Panel -> Network and Sharing Center -> Change Adapter Settings
  2. Right click on the connected wifi connection -> properties
  3. Clicks “Configure…” button -> select “Power Management” tab
  4. Uncheck this “Allow the computer to turn off this device to save power
  5. Ok and restart Windows

Ref; http://www.mkyong.com/computer-tips/windows-8-keeps-dropping-wifi-connection/

Jeg hadde også problemer på et par datamaskiner med Win8, men etter å ha gjort disse endringene forsvant problemet helt. Lykke til :)

Mvh Dan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...