maudio Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Prøvde å finne tråder om dette med ga opp, da jeg ikke fant.Jeg har en katt på 3 år som har bodd til meg lenge, men nå hentet jeg en katt unge på 4 måneder ca. Den gamle katten min likte ikke dette, den fræser og slår kattungen, lurer på om den er kapabel til å drepe den hvis jeg snur ryggen til. Noen tips? Jeg er redd for den lille katten jeg hentet, å vet dette er normalt blandt dyr, men det må være måte på. Kommer det til å gå over?takk Lenke til kommentar
elghunk Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg kan ikke gi noen råd, men jeg tenker bare at det hadde vært gøy om du laget en liten video hvor vi fikk se samhandlingen og linket til den her. Lenke til kommentar
maudio Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 Har du så dårlig fantasi att du må se en video? Det er som jeg sier, den eldste katten er skikkelig "bitch" mot lille pus. Den minste bare sitter der ydmykt å forstår ikke hva galt den har gjort. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Du får kose litt ekstra med gamlepusen! Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg kan ikke gi noen råd, men jeg tenker bare at det hadde vært gøy om du laget en liten video hvor vi fikk se samhandlingen og linket til den her. Vært gøyt om det ble laget en video? Du kødder sant? Men for å svare på spørsmålet ditt. Jeg ville plassert dem i hvert sitt rom. Ikke press dem til å være med hverandre, la de gradvis bli vandt til at det er to katter som bor i huset. Når vi fikk en ny katt i hus, gjorde vi dette. Det går nok alltid bra til slutt men bare gi dem litt tid. 2 Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hvor lenge har lillepus vært der ? Dette er helt normalt i starten, og du må gi de noen dager. Lillepus er på nytt område, og er fortsatt veldig ung. Din gamle katt passer bare på stedet sitt, noe som er helt naturlig. Gi de minimum 1 uke sammen. La de ordne opp selv. Ikke press de, ikke bland deg i krangler ol. Dette er naturen, og de må finne sine plasser begge to. Jeg hentet 2 kattunger fra 2 forskjellige steder selv, og hadde samme resultatet. Etter noen uker klarer de ikke være i hvert sitt rom engang. Lenke til kommentar
maudio Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Jeg hentet den minste i dag. Ja, den eldste passet på, den tisset til og med ved mat skålen sin for å markere området. Å den har hele livet vært en alene katt, den er veldig sær, snål katt egentlig som bare tenker på mat.Når jeg har begge i stuen ligger gamle mor under sofaen å hider, mens den minste utforsker omgivelsene, de går jo greit så lenge de ikke møtes. Jeg får prøve å gi dem litt tid som dere sier, har ikke så mye erfaring med katter. Men ble bekymret når jeg så hvor voldelig den gamle var takker for svar, kan oppdatere i fremtiden hvis dere er såpass interessert i dyrelivet Endret 28. september 2013 av maudio Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Hvis det er fare for den lille kattens liv må du gripe inn såklart, men det er katter, de tåler en støyt. La de være mest mulig, og la de ordne opp selv. Det er min mening. Kos også mye med lillepusen, slik at gamla forstår at den er en del av flokken. Husk å ikke glemme gamlepusen. Den nye pusen er kanskje veldig mye mer morsomt å holde på med fordi den er ny, men pass for guds skyld på at gamlepusen ikke føler seg glemt. Oppdater gjerne. Send meg gjerne en Pm hvis du lurer på noe mer. EDIT : Legger også ved ett bilde av den ene katta mi. Denne karen heter Turbo, og han kler virkelig navnet sitt. Ca 5 mnd gammel nå. Endret 28. september 2013 av Pòǹdùs 1 Lenke til kommentar
maudio Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Jeg måtte gripe inn i dag, jeg satt gamlemor ved siden av lillepus da den sov, å den fyrte av comboer uten like, stakkars pusekatt. Da greip jeg inn, å nå vil gamla bare være ute, jeg er redd den kommer til å stikke av, for den tok dette veldig tungt.Men tar deg på ordet, skal gi begge like mye oppmerksomhet, er veldig glad i dyr Jepp, kan oppdatere til uken, ha en flott kveld! Endret 28. september 2013 av maudio Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg måtte gripe inn i dag, jeg satt gamlemor ved siden av lillepus da den sov, å den fyrte av comboer uten like, stakkars pusekatt. Da greip jeg inn, å nå vil gamla bare være ute, ute av syn til den minste. Men tar deg på ordet, skal gi begge like mye oppmerksomhet, er veldig glad i dyr Jepp, kan oppdatere til uken, ha en flott kveld! Ikke sett de vedsiden av hverandre på den måten. La de fikse dette selv. Du skal ikke presse de opp på hverandre. Det er hvertfall mitt tips, og det fungerte for meg og mine. Lenke til kommentar
maudio Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Nei, jeg fant ut dette gitt, skal la de gjøre ting på sin egen måte nå ja Men nå skjedde det noe morsomt, den gamle kom på døra med mus nå nettopp, noe den aldri bruker å gjøre, virker som den skulle imponere "eieren" sin som er meg, er ikke sikkert, men så utrolig søtt. Dette var noe nytt altså.Å den leika med den døde musa som aldri før, haha, hva i alle dagerTurbo katten din var kjempe fin, blir en fin tiger av den der har du flere? Endret 28. september 2013 av maudio Lenke til kommentar
maudio Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Jeg filmet begge to, så nå kan dere studere oppførselen og legge opp egne meninger, ble litt av ett prosjekt dette her gitt Det er den minste som lager lydhttp://www.youtube.com/watch?v=3McHhdtDWqo&feature=youtu.be Endret 28. september 2013 av maudio Lenke til kommentar
elghunk Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Vært gøyt om det ble laget en video? Du kødder sant? Jeg burde skrevet "interessant". For meg at alt som er interessant også gøy på en måte. Takk for video, noe som gjør det lettere for oss med dårlig fantasi. Morsomt med musfangingen! Det neste blir vel at den begynner å rydde opp på stua! Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg filmet begge to, så nå kan dere studere oppførselen og legge opp egne meninger, ble litt av ett prosjekt dette her gitt Det er den minste som lager lyd http://www.youtube.com/watch?v=3McHhdtDWqo&feature=youtu.be Takk for video. Det der er nesten som å se mine to når de traff hverandre. Turbo var her først, og han elsker alle, så han ville jo bare leke. Ho andre, Vitani som ho heter, knurret og sto i akuratt som lillepusen din. Gi det tid. Mine brukte 3 dager før de sov oppå hverandre, og kanskje 5 dager før de spiste sammen av samme skål. Nå er de helt totalt avhengig av hverandre. Gi det tid, og la naturen jobbe. På videoen ser det ut som at gamlepusen tar det ganske rolig. Hadde den vært sint, eller ikke akseptert lillepus hadde den nok ikke ligget der å vaska seg. Husk at dette er mine meninger og erfaringer, og ikke en fasit. Lenke til kommentar
maudio Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 Neste den gjør er å rydde opp på stua? haha, jeg ler enda!De er i samme rom nå, holder avstand, men det virker som de sakte men sikkert aksepterer hverandre mer og mer. Naturen gjør vel jobben sin som den bestandig har gjort ja Pondus Ser bra ut dette her, lillepus snurrer på mixe bordet mitt mens gamla ligger i soffaen å sover faktisk, good times Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Det går seg nok til skal du se. Gratulerer med pus, og lykke til. Husk at ormekurer osv er veldig viktig i denne alderen. Lenke til kommentar
maudio Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 Takk for det! Ja, tenkte også på sterilisering hvis jeg skal ha henne ute senere, det lusker en del av det motsatte kjønn utenfor så Ha en fin aften! Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Vel, jeg vet om en annen situasjon enn denne... gamlekatten likte ikke en nykommer, angrep ikke men holdt seg unna. Det er ett lite år siden og storkatte går fremdeles i sirkler rundt den lille og vil ikke være sammen med han... eier har nå lånt bort den lille til en kollega og det ender nok med at han gir den bort. Lenke til kommentar
maudio Skrevet 28. september 2013 Forfatter Del Skrevet 28. september 2013 Ja det spørs om det kan skje, har en bange anelse for det, men får gi det litt tid:) Lenke til kommentar
Flying Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Den voskne katten vil sørge for at den beholder en høyere rang enn kattungen, noe den utifra videoen ser ut til å ha klart. Den kan slappe av og vaske seg, mens kattungen er usikker på det hele og antakeligvis ikke vet hvordan den skal oppføre seg i en slik situasjon enda. Katten tok med mus hjem for å lære deg (og kanskje kattungen) hvordan du jakter. Gi begge kattene like mye oppmerksomhet og ikke stopp krangling og slossing, med mindre noen begynner å blø. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå