Gå til innhold

Ting som irriterer i GTA 5!

Anbefalte innlegg

Jeg kommer på en ting nå, og det er at GTA 5 er ufattelig dårlig når det gjelder avstander. Noe som ser ut som det er 10 meter unna fra en vinkel er gjerne 1000 meter fra en annen vinkel. Spesielt når man er i luften. Det gjelder spesielt fallskjerm, fly og hellikopter men også flyballong.

Det gjelder også under vann. Både når man dykker og når man bruker ubåt (spesielt ubåt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Etter å ha spilt til og med første heist-oppdrag, så er det en ting som plager meg mer enn noe annet: skytingen.

Det er nok av spill denne generasjon som har fått til dette på helt upåklagelig vis, men det føles alikevel som om GTA på nettopp dette er langt bak sin egen generasjon.

Synes det er rart at de ikke har lagt mer fokus på dette, for jeg ser i alle fall at jeg er avhengig av GTAs svært behjelpelige autoaim for å klare å komme seg gjennom oppdrag.

Dette ble tydelig ganske tidlig i spillet, da jeg under introoppdraget hverken så siktekornet eller følte at jeg hadde noe spesielt kontroll. Det meste av skyting går bra, men det føles alikevel ut som om det ikke har vært noe primært fokus under utviklingen.

Jeg håper at de får tatt en ekstra god titt på dette innen PC-versjonen blir lansert.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar

Dette ble tydelig ganske tidlig i spillet, da jeg under introoppdraget hverken så siktekornet eller følte at jeg hadde noe spesielt kontroll. Det meste av skyting går bra, men det føles alikevel ut som om det ikke har vært noe primært fokus under utviklingen.

Jeg trodde de hadde tatt inn skytemekanikken fra Max Psyke (som jeg ikke har spilt, så jeg vet ikke).

Anyway, har du skiftet til avansert sikte under innstillinger?

Lenke til kommentar

1. Biler forsvinner.

2. Oppdrag hvor man skal sanke inn 30 objekter under vann.

3. Hvis man ønsker å forbedre poengsummen på et oppdrag via gamemenyen så må hele storymode loades etter at man er ferdig. Motiverer ikke akkurat til å drive med gjenspilling av oppdrag.

4. Synes storyen er svak etter å ha spilt ferdig spillet. Det var kult å spille og alt det der, men føler det kunne vært gjort mye bedre. Virker som at de ikke helt har bestemt seg for om de skulle gå for en tullete eller seriøs stil.

5. "Vanskelig" å tjene penger, hvis man ser bort i fra Lester oppdragene og aksjemarkedet.

6. Skulle vært mulig å gjøre egne heist etter at hovedhistorien er ferdig. (Dette skjer jo i MP, men likevel)

7. Skulle ønske de var mer sparsomme med å dele ut våpen. Fikk ingen følelse av progressjon da alle våpnene så og si har like stats i sin respektive gruppe.

8. Skulle vært flere Heists i hovedhistorien.

Dette er i bunn og grunn småprik, men satt sammen så er ikke GTA 5 er 10/10 spill. Langt derfra igrunn.

Lenke til kommentar

Jeg irritert overt at lyktestolper fortsatt er like lette å meie ned, det er bare så vidt at det sinker deg litt, mens en liten hekk sender deg hodestups gjennom frontruta om du treffer den hardt nok. :p

Volleyballnettet ved stranden er tydeligvis laget av titan eller noe. :p

Lenke til kommentar

At enkelte ting er uknuselig, andre ting faller bare man ser på det.

Vanskelig med bil noen ganger, når man f.eks skal inn ett sted vet man aldri om gjerdet er av titan eller plast.

Det samme gjelder "tilfeldige" stolper, de fleste faller veldig fort, men noen står bom fast.

At man har råd til å kjøpe eiendommer når spillet er over og man ikke trenger de.

At man må spille riktig for å ha råd til eiendommene når spillet er ferdig, spiller man feil er man "blakk" når man er ferdig.

At man ikke kan bytte bilen man "eier", altså, den man alltid har tilgjengelig.

At GPS`en ikke viser veien til dit man skal når det er aktivitet/butikk osv. Setter du den til strippebule midt inni ett kvartal, så blir du sendt til andre side av kvartalet og må leite etter inngangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...