Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når kan man si "jeg er glad i deg"?


Anbefalte innlegg

Hei, gutt 22 her. Jeg har aldri vært i et forhold før, derfor stiller jeg dette spørsmålet. Jeg har datet en jente i seks uker, og vi treffes jevnlig, overnatter sammen osv. Vi har ikke definert oss som i et forhold, så jeg vet ikke helt hva hun tenker. Det leder meg til spørsmålet, når er det vanlig/akseptabelt å si at jeg er glad i henne? Jeg føler det slik, men vil ikke skremme henne vekk ved å si det for tidlig.



Anonymous poster hash: 101b2...071
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du kan si det snart, men du har rett i at du ikke må være for "jeg elsker deg!" med en gang da det lett kan skremme henne vekk, spesielt om hun ikke føler det samme. Du får nesten føle deg frem litt, hvis det virker som hun føler det samme er det viktig å få sagt det så hun ikke føler det er kun hun som føler noe for deg osv.

Lenke til kommentar

Ved å si det rett ut kan du komme til å fornerme hennes intellekt. Hvis det ikke er gjensidig kan det i verste konsekvens medføre at hun ikke ønsker å treffe deg mer. Det bør være mer enn bra nok hvis du er der for henne. Non verbal kommunikasjon er ca 10 ganger sterkere enn verbal. I det hele er det veldig primitivt å si slikt rett ut. Det kan også oppfates som fisking etter bekreftelser eller tegn på usikkerhet. Det er iallefall slik jeg ser på saken, så får du avgjøre hva som passer for deg.

 

Det er også et dilemma til ved å si slikt verbalt. Er man plutselig ikke glad i hverandre lenger med mindre man sier det? Plutselig kan man komme i en situasjon hvor hun sier. "Jeg føler ikke for å si slikt hele tiden. Jeg bestemmer selv når jeg ønsker å si det." Da blir det veldig kleint og du fremstår som ekstremt needy. Enda verre blir det hvis man starter å bruker e-ordet i tide og utide.

 

Damer kan være kyniske. Hvis du fremstår som usikker eller uerfaren og tråkker ordentlig i salaten kan du få trykket i trynet at du får håpe at dine nye erfaringer kommer en fremtidig kjæreste til gode.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei, gutt 22 her. Jeg har aldri vært i et forhold før, derfor stiller jeg dette spørsmålet. Jeg har datet en jente i seks uker, og vi treffes jevnlig, overnatter sammen osv. Vi har ikke definert oss som i et forhold, så jeg vet ikke helt hva hun tenker. Det leder meg til spørsmålet, når er det vanlig/akseptabelt å si at jeg er glad i henne? Jeg føler det slik, men vil ikke skremme henne vekk ved å si det for tidlig.

 

Anonymous poster hash: 101b2...071

 

 

Realistisk svar justert for den norske samfunnsmodellen for sosialt samvær: Når du tror hun ønsker å høre det.

 

Idealistisk svar rett fra mitt hjerte: Når du er glad i henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg handler det å "være glad i" noen mest om at man føler en sterkere tilknytting til noen utover å "bare kjenne" personen. Følgelig kan jeg gjerne si til mine gode venner at jeg er glad i dem - uten at det er noen kjærestevibb eller en mer-enn-bare-venner-ting mellom oss.

 

Føler det handler mest om hva man subkommuniserer i forhold til uttrykket som betyr mest. Gjør du en big deal utav å si at du er glad i henne, så vil hun med høy sannsynlighet merke at du synes det er en big deal. Derfor vil jeg råde deg til å ikke tenke så mye på når du kan si det, men heller om du bare sier det for å si det eller om du faktisk mener det. Er du glad i denne jenta, og viser det, så ser jeg ingen grunn til at hun skal bli noe annet enn glad for det utsagnet. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For meg handler det å "være glad i" noen mest om at man føler en sterkere tilknytting til noen utover å "bare kjenne" personen. Følgelig kan jeg gjerne si til mine gode venner at jeg er glad i dem - uten at det er noen kjærestevibb eller en mer-enn-bare-venner-ting mellom oss.

 

Føler det handler mest om hva man subkommuniserer i forhold til uttrykket som betyr mest. Gjør du en big deal utav å si at du er glad i henne, så vil hun med høy sannsynlighet merke at du synes det er en big deal. Derfor vil jeg råde deg til å ikke tenke så mye på når du kan si det, men heller om du bare sier det for å si det eller om du faktisk mener det. Er du glad i denne jenta, og viser det, så ser jeg ingen grunn til at hun skal bli noe annet enn glad for det utsagnet. :)

Ikke for å spore heelt av her, men har ikke du vært på sukker.no? For jeg kan huske profilbildet ditt (som selvsagt viste hele fjeset ditt på sukker) og kanskje også brukernavnet. Er jeg helt på jorde nå? Jeg hadde bruker i 1-2 uker frem til jeg fant min nåværende kjæreste der skjønner du, og etter det jeg husker så hadde jeg en høy match med deg :p

 

Anonymous poster hash: adb40...96d

Lenke til kommentar

 

Ikke for å spore heelt av her, men har ikke du vært på sukker.no? For jeg kan huske profilbildet ditt (som selvsagt viste hele fjeset ditt på sukker) og kanskje også brukernavnet. Er jeg helt på jorde nå? Jeg hadde bruker i 1-2 uker frem til jeg fant min nåværende kjæreste der skjønner du, og etter det jeg husker så hadde jeg en høy match med deg :p

 

Anonymous poster hash: adb40...96d

 

relevant much? er du plutselig glad i henne nå, eller? Send a en PM i stedet.

 

 

TS: Bare si det når du føler det er naturlig. For eksempel hvis man ligger og knytter hender mens man intenst ser hverandre i øynene...ja, da kan du bare si det du føler for henne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...