Gå til innhold

[Løst] Problemer med WLAN (Repeater Mode)

Romund

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bor på en Hybel og har problemer med signalstyrken fra vertens router, jeg bor nedi en kjeller som har tykke murvegger.

Så i dag så kjøpte jeg en ASUS RT N12 Router for å bruke den som en Repeater / Extender.

Jeg satte opp routeren og gikk igjennom en installation wizard via routeren og satte den opp som repeater.

Etter alt var ordnet, så kom jeg ikke inn på nettet. Har full signalstyrke, men ingen internet connection.

Så jeg prøvde å koble til ASUS_EXT (SSID) med min laptop, og det funka helt fint, har bra fart og full signalstyrke.

Men hele poenget med at jeg kjøpte routeren var at jeg skulle få internet-tilgang på min stasjonære PC.

Så jeg spurte en kompis om han fikk internet-tilgang via den nye routeren på sin stasjonære PC og han fikk det samme problemet som meg, bare limited connection.

Har prøvd å lest meg frem til et svar via å søke litt på google, men jeg finner ikke ut av det, har ikke så veldig mye peiling på hvordan man ordner nettverksproblemer.

Har prøvd å pinge gateway ip men får 100% packet loss.

Har noen bilder dere kan sjekke:

post-60261-0-54058700-1380380591_thumb.png

post-60261-0-86598200-1380380602_thumb.png

post-60261-0-35749600-1380380613_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mere info som kan hjelpe:

Min stasjonær kjører Win 7 Home Premium og laptopen kjører Win 8.

Stasjonæren har et TP-Link TL-WDN4800 (PCI Express) Nettverkskort

Vertens router er en Zyxel som de fikk med fra telenor.

Zyxel routeren kjører 812g og ASUS routeren kjører 812n

Endret av Romund
Lenke til kommentar

Tror dette nettet lever sitt eget liv, nå har jeg plutselig tilgang til internet via stasjonær PC uten å gjort noen forandringer. Har bare latt PC'n stå å idle i noen timer.

Men nå får ikke andre PC'er tilgang til internet via ASUS_EXT.

Har 16mbit download og 0.5 upload, men på speedtest.net så får jeg rundt 7mbit download og 0.3 upload.

Signalstyrke = 5/5

Lenke til kommentar

årsaken til at du ikke får større hastighet er at det benyttes 11g, tror jeg.

En repeater vil normalt halvere hastigheten, fordi den både må motta og videresende sekvensielt.

Prøv med nettverkskabel fra repeater til PC, i stedet for trådløs, så vil du trolig få bedre hastighet.

Ikke så greit å si hva som gjør at nettet oppfører seg rart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...