Thatsthatz Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Den ble ihvertfall levende igjen på dette bildet! Liker det lyse bakgrunn, fikk romvesen assosiasjoner. Veldig kult! Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Veldig flott fluebilde. Skjønner at jeg må øve på makro selv. Har jo det samme objektivet, og det er jo knallbra. Må begynne å bruke det oftere. Slike bilder som du har lagt ut er med på å inspirere Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 De to første er flotte macrobilder, liker høstpreget! Flua er "berre lækker"! Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Fine macroer de to første, klare flotte farger og skarphet, men spesielt bilde 3 synes jeg ble meget bra! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Flotte macrobilder, har svært lyst på et slikt objektiv. Det blir ikke det samme å rote rundt med mellomringer Lenke til kommentar
polljen Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Det er mulig at 100 mm macro er det objektivet du bruker minst, men det vises ikke i bidragene. For meg som er ekstra interessert i nærbilder av floraen så er dine to første bidrag av typen som jeg gjerne sitter og studerer leeenge. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Syns også bildene er fine. Har samme objektivet selv, men det virker ikke mer. Må begynne med sånn reklamasjonsgreier, og er pessimist, de sier sikkert det er selvforskyldt. Men iallefall.. det linselementet som er innefor bakelementet har løsnet. Objektivet skrangler når jeg snur på det, og det går ikke å ta bilder om jeg monterer det helt på kameraet. -- Må oppdatere denne posten om det "ødelagte" objektivet. Etter par minutter googling har jeg funnet ut at det mest sannsynlig ikke er ødelagt allikelvel. Satt det på kamera nå, tok bilder, slo kameraet av, demonterte objektivet fra kamera. Skranglingen er der ennå, men veldig mye svakere. Kan heller ikke se den bevegelsen lenger i det linseelemtet, iallefall ikke like tydelig. Ser ut som jeg har demontert objektivet før IS har satt seg tilbake i riktig posisjon når problemet oppsto. Skal ut å teste det litt senere på dagen. Endret 12. oktober 2013 av pybalto Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Har vært borte noen dager på workshop etc. Ligger langt etter på redigering. Her kommer noe. Linsa var mye bedre til portrett enn jeg hadde tenkt. Veldig skarp og fin :-) 11. oktober: 12. oktober: Jeg har aldri fått til det spoiler greiene, så si at bilde nr 2 på begge dagene er spoiler :-) Endret 15. oktober 2013 av Substitute 1 Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Syns også bildene er fine. Har samme objektivet selv, men det virker ikke mer. Må begynne med sånn reklamasjonsgreier, og er pessimist, de sier sikkert det er selvforskyldt. Men iallefall.. det linselementet som er innefor bakelementet har løsnet. Objektivet skrangler når jeg snur på det, og det går ikke å ta bilder om jeg monterer det helt på kameraet. -- Må oppdatere denne posten om det "ødelagte" objektivet. Etter par minutter googling har jeg funnet ut at det mest sannsynlig ikke er ødelagt allikelvel. Satt det på kamera nå, tok bilder, slo kameraet av, demonterte objektivet fra kamera. Skranglingen er der ennå, men veldig mye svakere. Kan heller ikke se den bevegelsen lenger i det linseelemtet, iallefall ikke like tydelig. Ser ut som jeg har demontert objektivet før IS har satt seg tilbake i riktig posisjon når problemet oppsto. Skal ut å teste det litt senere på dagen. Funket det? Det er mulig at 100 mm macro er det objektivet du bruker minst, men det vises ikke i bidragene. For meg som er ekstra interessert i nærbilder av floraen så er dine to første bidrag av typen som jeg gjerne sitter og studerer leeenge. Tusen takk. Flotte macrobilder, har svært lyst på et slikt objektiv. Det blir ikke det samme å rote rundt med mellomringer Takk for det. Nei, ingen ting slår skikkelig macro. Dette er et av de beste. Endret 15. oktober 2013 av Substitute Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Knallbra portretter selvsagt. Edit; Litt artig, lenge trodde jeg de to nedeste bildene var ett... Altså et skikkelig høykantbilde. Å legge inn en spoiler er bare å bruke [ spoiler ] før det som skal skjules, og [ /spoiler ] rett etter det som skal skjules (uten mellomrom) Det er så lett så Endret 15. oktober 2013 av awesnes Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Det er veldig bra teknisk utførelse på de siste bildene her. Gitarbildet i "spoileren" var ganske tøft. Fin vri med sveisemaska (hvis det er det det er), blir mer spennende enn et rent portrett. Dønn skarpt på ansiktet, og selektiv fokus. Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Meget bra portretter! Gleder meg til å prøve ut min 100mm til det samme etter at oktober er over Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Funket det? Tusen takk. Takk for det. Nei, ingen ting slår skikkelig macro. Dette er et av de beste. Ja. objektivet fungerer fint. Eneste jeg ikke forstår er hvorfor objektivet ikke virket da jeg oppdaget "feilen". Mener det er litt rart siden det etterpå bare var å sette det på igjen, slå på IS og la den gjøre "jobben". Men uansett, legger til meg en rutine å slå IS av objektivet før jeg demonterer det fra kameraet heretter. Nå er det bare et rusk inni der som er litt irriterende. Men det er på innersiden av frontelementet. (egentlig er det ikke vanskelig å fjerne.. tar bare litt tid.) --- De portrettene er veldig flotte. Endret 16. oktober 2013 av pybalto Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Begge bildene fra 12. okt er mine favoritter! Tenkte umiddelbart at bilde nr 2 fra denne dagen var best, men etter nærmere betraktning klarer jeg ikke nå å bestemme meg! EDIT: Hva har du gjort i etterarbeid på nr. 2? om du vil dele det da Tokk en titt på flickr siden din, masse flotte bilder! Endret 16. oktober 2013 av pedsti Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2013 Begge bildene fra 12. okt er mine favoritter! Tenkte umiddelbart at bilde nr 2 fra denne dagen var best, men etter nærmere betraktning klarer jeg ikke nå å bestemme meg! EDIT: Hva har du gjort i etterarbeid på nr. 2? om du vil dele det da Tokk en titt på flickr siden din, masse flotte bilder! Takk for tilbakemelding. Hei. Bilde 2 har jeg kun skarpet opp økt kontrasten og rettet på hvitbalansen. Jeg ville ikke forandre noe slik at han skulle ha et barskt ytre. Øynene ser nesten manipulert ut, men de er slik de var opprinnelig. Noen av de flotteste bildene jeg har sett. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 16. okt: Øyet som ser Lenke til kommentar
rbsol Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Flotte portretter, 12 oktober og øyet som ser var supert Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 23. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2013 Må desverre bryte utfordringen der. Tidstrøbbel. Har ikke fått brukt linsa så mye, har heller ikke fått fulgt opp og kommentert så mange andre tråder her i oktober, så har litt dårlig samvittighet for det. Det var litt lettere i August da det var ikke så mange som var med. Her blir det veldig stort og vanskelig å gi en personlig oppfølging av hver og en. Tilbakemelding er for meg en personlig greie. Jeg er på flickr, så kontakt meg der hvis du ønsker tilbakemelding på bildene dine. Flotte portretter, 12 oktober og øyet som ser var supert Takk Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Så kjedelig. Men sånn er det av og til. Syns slett ikke du skal ha dårlig samvittighet for ikke å rekke overalt. Det skal være gøy, ikke som en slags jobb. Ha det fint videre, håper å få se mer ved en annen anledning. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Synd, ja. Kommer til å savne de tekniske bildene dine og din dyktighet til å gi konstruktiv kritikk. På gjensyn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå