Andreasfe Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Likte veldig godt den stramme og velkomponerte speilingen av Statoil-bygget Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) MotoG: Takker, ble brukbart fornøyd med Statoli i hvert fall. pybalto: Et poeng jeg ikke egentlig har tenkt på. Men som du sier, rette linjer i forgrunnen blir vridd oppover, og mennesker ser jo ansikter i det meste (her da et smilende). Takk for kommentar. Rmatt: Takk. BjørnÅgeS: Så, så. Men takk for rosende ord selvfølgelig. Jan R. Halvorsen: Takk for det. Det kan hende, men det er ikke sikkert jeg har de samme favorittene som dere. Valget vil jo bli noe farget av opplevelsen da jeg tok bildet. LinePusle: Takk, det er visst flere som ser smil her ja. Andreasfe: Takk for det. Jeg syntes det var moro og intenst å jobbe med det i alle fall, for dette var mens solnedgangen var på det mest intense, og stemningen varte bare i kort tid. Endret 17. oktober 2013 av k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Her var det to nye ja...og utrolig hvor du får til å variere..uuttømmelig motivene for det objektivet der Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Fortsatt ingen nedturer å spore, Fornebulandet er stadig vakkert og hele indre Oslofjord i en lysende sirkel ga en fin kveldsstemnin, selv om kanskje forgrunnen ble litt kraftig? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 18. Oktober På siste verset... Jeg har ventet på den riktige morgensola en stund. Nå er det nok like før disse trærne er helt uten blader, så det var på tide. 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Nydelig høst-løv rose ! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) RandiA: Tja, uuttømmelig, det kommer nok an på hvor godt man ser seg rundt. Det er nå man begynner å merke at det går tyngre i festen, man føler at alt er brukt, og det går over i gjentakelser. Jeg synes det er hardt å holde på hver dag i en måned i alle fall. Takk for kommentar. JorunT: Takk. Kanskje du har rett. Jeg hadde enda mer forgrunn til å begynne med, noe forgrunn blir det uansett med 180o billedvinkel. Det er å finne en noenlunde balanse. Her frøs jeg omtrent fingrene av meg etter hvert i iskald sno (måtte holde fast stativet i vinden), så jeg orket ikke å holde på særlig lenge. Edit: RandiA til det siste bildet: Takk, har hatt denne i tankene en stund, holdt på å bli for sent. Endret 18. oktober 2013 av k.n.b Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Det ble veldig stilig sånn oppover syns jeg. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Bra du nådde det, resultatet ble jo riktig så fint. Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) "Synger på..." er genialt - og litt tradisjonelt. På den annen side er det INGENTING tradisjonelt med 8mm linse - så det tradisjonelle kan gås opp på ny. 18. Oktober På siste verset... DSF_7747_ed_800.jpg Jeg har ventet på den riktige morgensola en stund. Nå er det nok like før disse trærne er helt uten blader, så det var på tide. Endret 18. oktober 2013 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
Olympen Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Vanskelig å finne noen favoritt her synes jeg. Alle bildene har noe ved seg og står godt på egne ben. Favoritten må kanskje bli 8mm'n. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Den siste ble meget bra. Du får frem 180 grader på en god måte - forventet nesten å se to sko-tupper stikke opp en plass i bildet. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 "På siste verset" er fantastisk! Kjempekult at man ser bakken og bygningene hele veien rundt! Men ett spørsmål melder seg jo - hvor gjemte fotografen seg? For det var vel ikke plass til deg "under" kameraet? Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) 18. oktober; kjempeschtilig med det perspektivet. Flotte farger skader jo heller ikke.... Endret 19. oktober 2013 av smort1 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Selv om Fisheye egentlig er noe "rart" innen fotografering, så klarer jeg ikke å unngå å bli imponert av det du (og fisheye'n) klarer å levere. Jeg har mine favoritter blant det du har vist oss, men jeg klarer ikke å finne noen jeg ikke liker! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 19. Oktober Postgirobygget 8mm fisheye er velegnet til arkitektur, siden det knapt er noen geometrisk fortegning . Egentlig var jeg vel bare misunnelig på JadedGamer's Postgiro- og Barcode-bilder, så jeg måtte forsøke selv også. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Wow, den greide du perfekt...... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) pybalto: Takk, måtte jo forsøkes etter hvert. JorunT: Takk for det. Begynte å bli bekymret, for bladmengden har minsket sterkt de siste dagene. Mr. Sanders: Er vel nærmest en kjisjé ja. Men synes jeg måtte ha med et skikkelig "bladbilde" i festen. Her synes jeg det var en fordel med fisheye, hadde ikke blitt det samme uten. Olympen: Takk skal du ha. Det er klart at 8millimeter'n setter sitt preg på festen ja. BjørnÅgeS: Takk. Skotuppene var godt gjemt på undersiden av kameraet her. Evenseth: Det var faktisk god plass til meg, jeg sto helt oppreist med kameraet til værs. Nå sto jeg i en sterk helning, så kameraet var allikevel lavt i forhold til trærne. Takk for kommentar. smort1: Måtte jo få med noen gylne høstfarger. Takk. polljen: Takk for det. Jeg var ganske skeptisk til objektivet før jeg startet, men man venner seg til det meste. Men noe allround-objektiv er det knapt. RandiA: "Perfekt" er vel et sterkt ord, men jeg er ikke direkte misfornøyd i hvert fall. Takk for rosende ord. Endret 19. oktober 2013 av k.n.b Lenke til kommentar
polljen Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Dagens er en innertier Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Aldri har Postgirobygget sett bedre ut enn dette, full klaff, her også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå