tomsi42 Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Festlig badeball Bildene fra 9. så jo tilnærmet naturlig ut, som om man titter ut av et koøye på et skip. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Fortsatt mange kule bilder. Likte godt landskapsbildet ditt den 9. En ny planet? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 10. oktober Vaskehall Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 FunFact: Nok et akvarieblikk. Jeg er ikke sikker på hvorfor dere ser dette, men kanskje et slags gullfiskbollesyndrom? Morsomt å observere hjernens kategoriseringsbehov. Er ikke helt fornøyd med øverste del av den skyen på 9/10. Måtte ta det på lang lukkertid siden det var så mørkt, men det gjør at det ble en smule utflytende nærmest kameraet. Mr. Sanders: Hm. Kanskje det. Det ble veldig gult i alle fall. Lyset fra bebyggelsen begynte å dominere etter at blåtimen svant hen. Fint du likte det i alle fall. JorunT: Kanskje vinden gir et slags bølgeinntrykk i vegetasjonen, pluss at forgrunnen muligens kan minne om bunnen i et akvarium. Litt overraskende (men morsomt) at dere er så samstemmige om dette. Og ja, uten lyset i det siste ville det blitt ganske "flatt". tomsi42: Ja, må være det mest badeballsubstituttaktige bildet jeg har tatt noen gang. Forsøkte å få 9/10 med minst mulig forvrengninger, det hjelper å få horisonten i midten samt resten mest mulig i vater. MotoG: Takker. Siden du oppdaget denne planeten kan du få æren av å navngi den. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Du kunne nesten kalle det siste bildet Vaskeball. Tror du får det beste ut av dette objektivet - det blir for vidt for meg Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Det første jeg tenkte på da jeg så bildet 8. var en sånn kule som er fylt med en slags væske og juksesnø og nisser eller rådyr, som man kan riste på, så snør det. Vet ikke hva sånne heter, jeg. Men det var den første assosiasjonen. Jeg skjønner akvarieassosiasjonen og. Utrolig morsomme bilder :-) Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Vaskeh(b)all: Igjen er det den perfekte symmetrien som gjør bildet. Når jeg ser på det på avstand, ser det ut som en utelampe med speilinger i. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 9. og 10. - spesielt 9: kan enda ikke se noen synkende tendens - snarere tvert imot, 9. var jo helt utrolig - du er da bare genial, k.n.b Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 11. Oktober Fornebuparken Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2013 BjørnÅgeS: Ja, jeg forvrengte med vilje porten inn til vaskehallen. Ser unektelig litt ut som en ball. Objektivet er vel egentlig for vidt for "alle", i hvert fall for generell bruk. Men samtidig kan man jo få resultater som er umulig med større brennvidder. Evenseth: Vet hva du mener, tror ikke jeg kan navnet på dem jeg heller. Morsomt at du morer deg da. JorunT: Kan være med på den utelampetolkningen, vet om noen som likner. Dette objektivet skriker jo etter symmetriske bilder, noe som ofte blir uinteressant med litt lengre brennvidder. RandiA: Takk for det. Det går i alle fall opp og ned, og jeg regner med jeg snart har brukt opp idéene. Når det er sagt tror jeg nesten jeg ble mer fornøyd med dagens (11.) enn med den 9. Lenke til kommentar
Svolsen Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Fantastisk hva du får til med dette objektivet. Det virker jo som det ikke går an å få bomskudd :-D Lenke til kommentar
Svar Skrevet 11. oktober 2013 Del Skrevet 11. oktober 2013 Her var det mye kult, nå fikk jeg lyst på fisheye selv Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Vaskehallen er fantastisk, men tilnærmet perfekt symetri (ikke din skyld at døren(porten er så høy) Nok et fantastisk bilde! Liker virkelig det du fikk til med Fornebuparken også. Kunne du ha tatt et ørlite steg til høyre, og snudd deg bittelitt til venstre (hvordan staver man forresten flisespikkeri? ? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2013 Svolsen: Det er kjempelett å få bomskudd, det er bare å se på de bildene jeg ikke har postet. Takk for hyggelig kommentar. Svar: Takk for det. Fisheye er faktisk litt morsomt, men det spørs hvor lang tid det tar før man går lei da. FunFact: "Flisespikkeri" staves slik du har skrevet det. Det er bare å spikke løs, må regne med at andre ser det jeg selv ikke ser. Men her kunne jeg ikke snu meg mot venstre, for der kom sola inn med tilhørende fæle refleksjoner i vannet. Holdt meg så langt til venstre som jeg turte. Det kunne gått hvis jeg hadde stukket bort før lunsj, men det er lett å være etterpåklok. Takk for konstruktive tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 Du verden så det svingte av Fornebubildet, her synes jeg den lille asymetrien understreket følelsen av bevegelse. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 12. oktober 2013 Del Skrevet 12. oktober 2013 9. oktober ble veldig flott. Vaskehallen ble også flott. Synes du har gjort en god jobb med å finne motiver som blir både stillige og flotte med objektivet. Vil tro at det ikke er bare bare! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) 12. Oktober Ting flyter Jeg tok ganske mange bilder denne dagen, kanskje fler enn alle de andre dagene til sammen. Men kvantitet ble ikke til kvalitet. Vurderte sterkt å hoppe over denne dagen helt. Men ok, jeg kan like godt benytte anledningen til å la dette bli festens panoreringsbilde (har som regel minst ett i løpet av en fest). Et alternativ fra Tøyenhagen. Noen ville sikkert foretrukket dette, siden det er mer konvensjonelt. For meg er det litt hipp som happ mellom de to egentlig. Endret 13. oktober 2013 av k.n.b Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 JorunT: Dette objektivet liker nok symmetri mer enn de andre objektivene jeg har, men et mer assymetrisk inntrykk kan fort gjøre bildet mer interessant. Interessant observasjon. Rmatt: Takk for det. Nei, det er ikke nødvendigvis bare bare. Men det hadde det ikke vært med andre objektiver heller for så vidt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Så variert og flott! Dette kan du jo lage en foto-kunst bok på. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2013 13. Oktober Ved Trollvann Jeg synes det er vanskelig å drasse dette objektivet rundt i skogen, da heller en 300mm som i fjor. Alt for mye vil med i bildet. Men det hjelper litt når det åpner seg som ved små vann el.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå