k.n.b Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 27. Oktober Tåkeskyer Hadde "nesten" et bilde av Melkeveien rett før midnatt også. Dette var før tåkeskyene dukket opp. Men det var tatt på største blender, noe som burde være normalt på et slikt bilde for å unngå startrails. Men dette objektivet er tydeligvis ikke optimalt på åpen blender, så det ble noen heller grusomme artifakter i deler av bildet. Må se om det blir en klarværsnatt til før festen er omme... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. oktober 2013 Del Skrevet 27. oktober 2013 Flott bilde på "evigheten" det der - mange spennende bilder du har frembrakt ja. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 27. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2013 (endret) polljen: Takker. Du er nok ikke på bærtur, for det er andre som har hatt den assosiasjonen til noen av bildene her også. JorunT: Takk for det. Ja, jeg forsøkte å ikke overdrive effektene her. I motsetning til i snurrebildet i spoileren. Dette var på vei til hytta, så jeg var nok ikke selv på en snurr før senere . Dette var også i fare for å bli valgt, men jeg gikk altså "safe" her. Tror ikke duggen skapte så mye farger, men forsterket de kanskje litt. Det var i blåtimen, noe som forklarer himmelfargen, i tillegg "glødende" lys fra hyttevinduene. RandiA: Takk, får jo litt hjelp fra naturen da. Sier ikke nei takk til det. Endret 27. oktober 2013 av k.n.b Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 28. Oktober Astrup Fearnley Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 29. Oktober Refleksjoner Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Jeg blir bare mer og mer fascinert av dine kulebilder, det er som å se på en vrengt verden, nattbildet med tåkeskyer var ganske enkelt vakkert, artifiaktene plaget ikke meg. De som eier Astrup Fearnly-museet har nok aldri drømt om at det kan se slikt ut, nok et fint bilde med passe mye symmetri. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 Takk for nok en overstrømmende kommentar Jorun. Nå når Oktoberfesten snart er over, så kan det kanskje være greit å gå fra den "vrengte" verden til den mer normale. Selv om det nesten føles naturlig nå. De artifaktene jeg snakker om var for øvrig i et bilde jeg ikke har postet her. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Utrolig flott de to siste der også - bra det er slutt på festen snart, for du stiger jo til høyder så du forsvinner helt for oss.... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 28. Oktober Astrup Fearnley Svarte natta var det som skulle til - dette ble bra! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 De artifaktene jeg snakker om var for øvrig i et bilde jeg ikke har postet her. Da var det jo ikke så rart at jeg ikke kunne se dem Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2013 RandiA: Lufta går ut av ballongen snart nå ja. Mange takk for kommentar. Tom: Ja, jeg fikk ikke helt taket på dette da vi var der i dagslys. Synes det kom seg etter mørkets frembrudd. Takker. JorunT: Du kan så si... Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Tåkeskyer og Astrup Fearnley var easy on the eyes. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Er rett og slett bare imponert over hva du presterer med fiskeøyne Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 30. Oktober Solnedgang Tar meg noen klisjéfriheter sånn på tampen av festen... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 30. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2013 Mr. Sanders: Takker. Tåkeskyene ødela egentlig for det melkeveibildet jeg hadde tenkt å ta, men de ble jo et motiv i seg selv. Astrup Fearnley tok seg i alle fall bedre ut etter mørkets frembrudd, enn på dagtid. BjørnÅgeS: Mange takk. Ulempen er at jeg ser litt rar ut når jeg har de på. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Du kan nok med meget god samvittighet slippe luften ut av ballongen nå - dette må vel ha vært din mest 100%-vellykede fotofest av alle. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Du kan nok med meget god samvittighet slippe luften ut av ballongen nå - dette må vel ha vært din mest 100%-vellykede fotofest av alle. Jeg er helt enig med Randi, dette har vært en svært vellykket fotofest fra din side. Selv om nivået i de fleste festene er relativt høyt så er det som regel to tre deltakere som klarer å gjennomføre festen på en måte som imponerer meg særdeles mye. I denne festen så er jeg ikke i tvil om at du og Mr. Sanders viser et nivå som ligger ekstra høyt og som samtidig er jevnt og uten "bølgedaler". Gleder meg til å følge deg i senere fotofester. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Mange dekorative "kuler" igjen. Likte godt Astrup Fearnley den 28. Veldig fin dybde i denne. Ellers så var den 27. og den siste, solnedgangen severdige Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Jeg bare få gratulere deg med en mer enn vel gjennomført oktoberfest, det virket som en umulig oppgave, men jammen klarte du det, gitt, med glans. Ble veldig inspirert av dette, har fått lyst til å prøve dette snåle objektivet. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 31. oktober 2013 Del Skrevet 31. oktober 2013 Spennende og flott fest! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå