Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - k.n.b - 8mm fisheye

Anbefalte innlegg

27. Oktober

Tåkeskyer

post-166172-0-01781200-1382901287_thumb.jpg

Hadde "nesten" et bilde av Melkeveien rett før midnatt også. Dette var før tåkeskyene dukket opp. Men det var tatt på største blender, noe som burde være normalt på et slikt bilde for å unngå startrails. Men dette objektivet er tydeligvis ikke optimalt på åpen blender, så det ble noen heller grusomme artifakter i deler av bildet. Må se om det blir en klarværsnatt til før festen er omme...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

polljen: Takker. Du er nok ikke på bærtur, for det er andre som har hatt den assosiasjonen til noen av bildene her også.

JorunT: Takk for det. Ja, jeg forsøkte å ikke overdrive effektene her. I motsetning til i snurrebildet i spoileren. Dette var på vei til hytta, så jeg var nok ikke selv på en snurr før senere :fun: . Dette var også i fare for å bli valgt, men jeg gikk altså "safe" her. Tror ikke duggen skapte så mye farger, men forsterket de kanskje litt. Det var i blåtimen, noe som forklarer himmelfargen, i tillegg "glødende" lys fra hyttevinduene.

RandiA: Takk, får jo litt hjelp fra naturen da. Sier ikke nei takk til det.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Jeg blir bare mer og mer fascinert av dine kulebilder, det er som å se på en vrengt verden, nattbildet med tåkeskyer var ganske enkelt vakkert, artifiaktene plaget ikke meg.

De som eier Astrup Fearnly-museet har nok aldri drømt om at det kan se slikt ut, nok et fint bilde med passe mye symmetri.

Lenke til kommentar

Takk for nok en overstrømmende kommentar Jorun. Nå når Oktoberfesten snart er over, så kan det kanskje være greit å gå fra den "vrengte" verden til den mer normale. Selv om det nesten føles naturlig nå. De artifaktene jeg snakker om var for øvrig i et bilde jeg ikke har postet her.

Lenke til kommentar

Mr. Sanders: Takker. Tåkeskyene ødela egentlig for det melkeveibildet jeg hadde tenkt å ta, men de ble jo et motiv i seg selv. Astrup Fearnley tok seg i alle fall bedre ut etter mørkets frembrudd, enn på dagtid.

BjørnÅgeS: Mange takk. Ulempen er at jeg ser litt rar ut når jeg har de på.

Lenke til kommentar

Du kan nok med meget god samvittighet slippe luften ut av ballongen nå - dette må vel ha vært din mest 100%-vellykede fotofest av alle.

Jeg er helt enig med Randi, dette har vært en svært vellykket fotofest fra din side. Selv om nivået i de fleste festene er relativt høyt så er det som regel to tre deltakere som klarer å gjennomføre festen på en måte som imponerer meg særdeles mye.

I denne festen så er jeg ikke i tvil om at du og Mr. Sanders viser et nivå som ligger ekstra høyt og som samtidig er jevnt og uten "bølgedaler".

Gleder meg til å følge deg i senere fotofester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...