k.n.b Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Bruker: k.n.bDeltakernivå: pingleUtstyr: Nikon D700, Sigma 8mm f/3.5 EX DG Sirkulær FisheyeFor å være sikker på at jeg ikke kommer i mål denne gangen, så velger jeg en 8mm 180o sirkulær fisheye. Alt blir motsatt av hva jeg normalt foretrekker, dvs. halvlang tele med noenlunde trangt utsnitt. Her kommer alt man ser og litt til med på bildet (skrekk og gru). Det er umulig med solblender på noe sånt, og nærgrensen er omtrent inntil frontglasset, så frontelementet er særdeles utsatt også. Slik ser "herligheten" ut: Mine tidligere Oktoberfester: 2008: Nikkor 50mm f/1.2 AIS2009: Nikkor 105mm f/1.8 AIS2010: Nikkor 180mm f/2.8 AIS2011: Nikkor 20mm f2.8 AIS2012: AF-S Nikkor 300mm f/2.8 ED Mk. I Endret 1. november 2013 av k.n.b 1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 1. Oktober Portalbygget m/buss Et sted må man begynne, så da blir det like utenfor jobben. Krevende med den enorme billkedvinkelen, man må faktisk jobbe litt for å unngå å få med egne føtter i bildet. 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Wow, så flott....slik det kan brukes ja... Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Herlig bilde!Flotte farger og bra komposisjon - faktisk. Lurer faktisk veldig på hvor lang tid det tar å komponere et bilde med det objektivet...? Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Litt av en utfordring du har valgt, skal bli spennende å se hva du får ut av dette, en helt ukjent verden for meg. Det første var i alle fall spennende, fint motiv som ble spennende i den innrammingen. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Gøyalt bilde. Fine farger. Her kan det bli mye stilig. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) 2. Oktober Oppkjørsel Edit: En liten justering av bildet. Legger ved det gamle i spoiler slik at kommentaren fra pedsti blir forståelig. RandiA: Takk. Det kan visst bl.a. brukes slik. Hvordan det ellers kan brukes må jeg rett og slett lære meg gjennom denne måneden. FunFact: Takk for det. Til spørsmålet: Tja, det kommer an på. Det jeg forsøkte på først, tok lang tid og ble for vanskelig å få til. Et problem når man forsøker å bikke dette objektivet litt nedover, er at føttene uvilkårlig blir med i bildet. Forbasket vanskelig å begrense hva som kommer med og ikke. For det valgte motivet forsøkte jeg bare å finne et greit utsnitt, og så vente på neste buss... JorunT: En ukjent verden for meg også, er ikke sikker på hva jeg har begitt meg ut på. Takk for kommentar. Substitute: Takker. Hvor stilig det blir er jeg foreløpig usikker på, vi får se... Endret 2. oktober 2013 av k.n.b Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Fin tredeling av bildet, og sola er velplassert bak gjerdet. Kreativt. Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Måtte se to ganger for å se at det ikke bare var et vanlig objektiv med for stor solblender. Hva er det røde oppe i venstre hjørne? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 MotoG: Takker for den. Det er slikt som plutselig dukker opp når man egentlig er på vei til noe annet. pedsti: Det er en refleks fra sola som jeg har forsøkt å få bort. Ikke særlig vellykket ser jeg nå. Må kanskje justere litt... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 2.Oktober - stilig, ligner litt på en sånn "kake-statistikk" Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Det svingte av dette også. Flott med solstrålene. Men pass deg for bussen, det ser ut som du sto på et utsatt sted. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2013 RandiA: Det kan du ha rett i. Takker. JorunT: Jeg kan berolige med at jeg sto trygt (litt) utenfor veibanen. Takk for kommentar. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Stillig og flott. Fin dypde! Lenke til kommentar
Mr. Sanders Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Her skal jeg følge med, fordi det å satse på fiskeøye en hel måned er spreeekt. Hvis du følger opp de to du har nå (spesielt nr. 2) - så er det en del å se frem til her. Endret 2. oktober 2013 av Mr. Sanders Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Merker at jeg gleder meg skikkelig til fortsettelsen! Nok et flott bilde. Kanskje det ikke er så galt å få med noen føtter en gang i blant også Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg tror du må ha den mest hårete utfordringen denne gangen. 8mm fisheye en hel måned, det står det jammen respekt av! Du har kommet godt i gang synes jeg, dagens er virkelig flott! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 3. Oktober Åpen sfære Har lurt litt på hvordan jeg skulle få utnyttet denne skulpturen i opptil flere fotofester, men har ikke fått noe tak på det. Med dette objektivet ble faktisk alt mye enklere. Det samme gjelder for så vidt Statoil-bygget i bakgrunnen. Spørs om det ikke blir en tur litt nærmere dette etter hvert... 5 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2013 Rmatt: Takk for det. Mr. Sanders: Det er ikke sikkert jeg føler meg så sprek etter hvert nei. Ble brukbart fornøyd med to'ern. Takk for kommentar. FunFact: Takktakk. Neeei, føtter kan sikkert benyttes kreativt de også, er ikke sikkert jeg klarer å unngå de en hel måned. Evenseth: Må innrømme jeg var i sterk tvil om valget. Takk. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 3. ble jo et flott kunstverk...ser ikke helt hvordan du har kreert det, men vakkert ble det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå