cora Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Noen som vet om noen gode program til å konverterte mpeg , avi , divx osv filmer med NTSC signaler til PAL signaler? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Det er jo hverken PAL eller NTSC i disse formatene. PAL og NTSC er egentlig en måte å kode fargeinformasjon og finnes bare på videosignaler som sendes til TV apparatet, det finnes ikke i digitale lagringsformat. Mulig du tenker på 525/60 til 625/50 scan konvertering? Tror det trengs dyrt utstyr for å gjøre slikt. Lenke til kommentar
cora Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 fra disse filene til VCD eller SVCD er det jeg mener!! Lenke til kommentar
Murty Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 til hårek: Sikker på at det ikke finnes pal og ntsc i .avi? ihvertfall under redigering så får man jo spm om man vil lagre i pal eller ntsc Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Rimelig spørsmål. Svaret jeg ga først var vel ikke helt korrekt, men når jeg tenker signaler så tenker jeg på modulering av fargebærebølgen i et video signal. Det er der forkortelsen PAL (Phase Alternating Line) stammer fra. Men sant nok så brukes begrepet PAL / NTSC for hele systemet (sammenligning her). Forskjellen i avi etc er da antall linjer og frekvenser. Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 du kan bruke tmpgenc til dette. når du henter frem en modul til vcd eller svcd velger du samtidig om det skal være ntsc eller pal. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Rimelig spørsmål. Svaret jeg ga først var vel ikke helt korrekt, men når jeg tenker signaler så tenker jeg på modulering av fargebærebølgen i et video signal. Det er der forkortelsen PAL (Phase Alternating Line) stammer fra.Men sant nok så brukes begrepet PAL / NTSC for hele systemet (sammenligning her). Forskjellen i avi etc er da antall linjer og frekvenser. da er vi enige:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå