Gå til innhold

NTSC signal til PAL

cora

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo hverken PAL eller NTSC i disse formatene. PAL og NTSC er egentlig en måte å kode fargeinformasjon og finnes bare på videosignaler som sendes til TV apparatet, det finnes ikke i digitale lagringsformat.

Mulig du tenker på 525/60 til 625/50 scan konvertering? Tror det trengs dyrt utstyr for å gjøre slikt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rimelig spørsmål. Svaret jeg ga først var vel ikke helt korrekt, men når jeg tenker signaler så tenker jeg på modulering av fargebærebølgen i et video signal. Det er der forkortelsen PAL (Phase Alternating Line) stammer fra.

Men sant nok så brukes begrepet PAL / NTSC for hele systemet (sammenligning her). Forskjellen i avi etc er da antall linjer og frekvenser.

Lenke til kommentar
Rimelig spørsmål. Svaret jeg ga først var vel ikke helt korrekt, men når jeg tenker signaler så tenker jeg på modulering av fargebærebølgen i et video signal. Det er der forkortelsen PAL (Phase Alternating Line) stammer fra.

Men sant nok så brukes begrepet PAL / NTSC for hele systemet (sammenligning her). Forskjellen i avi etc er da antall linjer og frekvenser.

da er vi enige:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...