Gå til innhold

Fjerne administrator?

Donjohn

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk nettopp laptopen tilbake fra reparasjon, og ser at det har dukket opp en bruker til(Administrator).

Hvordan får jeg fjernet den? Når jeg trykker på min orginale bruker, får jeg valget om å slette bruker, men når jeg trykker på admin er dette valget borte.

Begge brukerne er forresten administrator.

Har prøvd å skrevet: net user administrator /active:no i ledetekst, men da fikk jeg opp systemfeil 5.

Prøvde forresten og lagre en fil i en mappe i programfiler, noe jeg bestandig har gjort, men nå fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde tilatelse og måtte kontakte administrator. Hva faen? Er det slik at admin-brukeren er "mer" admin enn min orginale bruker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funket. Brukeren er nå skjult, men det virker ikke som den orginale brukeren er "100% admin" enda?
Får fortsatt ikke til å lagre filer på C disk/programfiler. Står at jeg trenger administrator tilatelse enda? Men brukeren min er jo admin?

Og når jeg åpnet kontrollpanel og trykket på endre/fjern bruker, kom denne meldingen opp: Skriv inn et administratorpassord for å fortsette, og klikk deretter ja.

Men jeg har ikke mulighet til å skrive passordet noen plass?

Lenke til kommentar

Jeg får heller ikke åpnet cmd med administrator rettigheter nå. Kommer opp akkurat det samme: Skriv inn et administratorpassord for å fortsette osv. uten at jeg har noen mulighet til å skrive det noen plass.
Virker som om jeg ikke har administratortilgang til min egen data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...