Blomst1 Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hei, søsteren min eier et vandrerhjem. Hun er veldig usikker på hvilke typer dører og lås hun skal kjøpe til rommene. Når dere er på hotell eller vandrerhjem foretrekker dere nøkkel eller nøkkelkort? Er det mye ekstra pes med nøkkelkort kanskje? Eller mye dyrere? Hva koster vanligvis nye dører? Noen som har noen linker til sider der de selger dører som egner seg til og ha inne på et vandrerhjem/hotell? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Fysiske nøkler tar stor plass fordi alle fester den på en svær nøkkelring, mens nøkkelkort får lett plass i lommeboken. For meg som forbruker er det et rimelig klart valg. Hvis noen mister et nøkkelkort gjør det jo ingenting, fordi det utløper jo fort. Med fysiske nøkler vil du være nødt til å bytte lås. Eneste er vel kostnadene for nøkkelkortet, det koster vel litt å installere det systemet. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Nøkkelkort gir jo mer "hotell følelse", og er også lett å oppbevare. Hvis det er digitale kort så kan man bestemme hvor lenge det skal virke etc, så er ikke så farlig om det blir mistet. Tho koster vell noe slikt endel mer enn tradisjonelle nøkler. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Jeg synes at nøkkelkort gjør det moderne mens nøkler gjør det koselig Jeg ser fordeler med begge. Vet ikke hva vandrerhjemmet satser på av disse da. Men man ser at korta kommer i større og større grad og man bør kanskje tenke på hvordan man tror det bør være om 10 år også med tanke på utgifter. Lenke til kommentar
Anette94 Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Foretrekker nøkkelkort jeg, mye lettere å putte i lommeboka osv. Har kun opplevd å få dørnøkler når jeg besøkte Jerusalem i april, hvor de hadde hektet nøklene på nøkkelhanker som minnet mer om svære steiner enn noe annet. Meget upraktisk for å si det mildt. Dessuten gir nøkkelkort i seg selv meg en slags hotell og feriefølelse Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 nøkkelkort +lettere å ha med +dersom det mistes koster det lite å erstatte +dersom det mistes, deaktiver det, låsen trengs ikke byttes + enkelt å gi flere tilgang, og la noen få tilgang til flere rom med samme kort om nødvendig (ansatte f.eks) - sikkert dyrere å implemenetere. Når det gjelder drift er jeg usikker, men regner med alt i alt at har man først installert nøkkelkortsystem så vil dette nok være mye billigere på sikt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 De fleste hoteller i dag (i Norge ihvertfall) bruker papp kort (eller tynn plast), med utløpsdato har sett mye av de på gatene i sentrum, siden folk bare kaster de ifra seg når de drar Nøkler er utdatert og ikke billige i drift, siden du trenger så mange på lager mens elektroniske kort bare printer du ut etter behov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå