Mahler Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 HeiEg har følgende TV: Samsung 60" 3D Plasma Smart TV PS60E6505Full-HD, 600hz, 3xHDMI, WiFi, PVR, DVB-T2/C/S2 Mitt grafikkort, GTX 670, har eg både en Eizo 23" og min 60" koblet til i lag. Problemet er at når eg spiller av enkelte videoer, spesielt .mkv, så får eg lag på TVen, uansett om eg setter TVen i gamemode eller ikke. Eg har lest utallige guider på nettet og gjort alt til punkt å prikke, men problemet ser ut til å vedvare uansett hva eg gjør. Noe har vært å tweake litt på vlc spilleren, mens andre guider har fått meg til å tweake på innstillinger på selve TVen. Når eg drar VLC over til min lille pcskjerm, flyter alt helt fint, men med engang spilleren kommer til min 60", så starter det å flyte mindre. Eizo skjerm eg bruker: Eizo 23" LED Foris FS2332-BK Er det noe eg må endre på selve grafikkinstillingene i nvidia panelet for å få dette til å funke? Eg bruker DVI til 23", og hdmi til store tven. Lenke til kommentar
covah Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hvis du bruker TVen bare til film, kan du jo droppe hdmi kabelen og bruke dlna i stedet. Installer Serviio på PCen, del ut mappen med filmene dine, og koble både PCen og TVen til samme nett. Trykk på Source knappen på TVen og velg Serviio. Da kan du spille av filmene uten noe mer styr og lagg. Lenke til kommentar
Blu-Boss Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Som nevnt så ville jeg sjekket ut DLNA .Den tar det meste av filformater uten problemer på nyere Samsung modeller. Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 1. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2013 Eg forsøkte Serviio. Oppsettet er slik nå, at TVen kobler seg til Wifi, mens pcen kobler seg med kabel til samme ruter. Eg fikk lett kontakt, men når eg startet en serie, så gikk det silkeglatt i 1minutt, før den startet å loade, som om alt bare hang seg i 10sec, før den startet og stoppet under 1 minutt senere. Noe tweaking eg må gjøre i selve Serviio, eller anbefaler dere meg bare å kjøre kabel til TVen og? Ruteren er koblet til en switch, som gir internett til alle som kobler seg på den. Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. oktober 2013 Del Skrevet 1. oktober 2013 Høres absolutt ut som at TV'en buffrer pga. for lav overføringshastighet grunnet wifi (hva slags wifi kjører du forresten?). Tviler sterkt på at det er noe du må gjøre i Serviio. Prøv med en kabel rett i TVen og se om det blir bedre. Lenke til kommentar
ObscureScience Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Kan man bruke vanlig ethernet kabel i dag uten router eller må man ha krysset kabel? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Gå inn på skjerminnstillinger og finn hvilken hertz TV skjermen står på. Hvis den står på 24, sett den til 60 eller høyeste Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Kan man bruke vanlig ethernet kabel i dag uten router eller må man ha krysset kabel? "Alle" switcher/routere skjønner det automatisk. De aller fleste nettverkskort også. Lenke til kommentar
ObscureScience Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Skjønner ps3 sitt nettverkskort dette? Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det vet jeg ikke, men plugger du det i en PC med nettverkskort av "nyere type" (dvs. 10 år eller nyerer), bør det funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå