Pettersenper Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 På den lokale bunnprisbutikken sier menn og voksne damer hei til meg uten videre ansiktsuttrykk. De unge damene smiler pent og sier hei, og gjerne hadebra. Men igår smilte en av dem pent til meg da jeg kom til kassen, og så nesten overlykkelig ut da hun sa hadebra til meg i det jeg hadde fylt handleposene og gikk. Hva i all verden skal det bety? Jeg kan opplyse om at det ikke var mange timene siden jeg hadde dusjet. En annen jente som er ansatt sier hei til meg til og med når jeg leter etter varer, men hun sier det så lavt at jeg ikke rekker å registrere det(jeg er særs opptatt og konsentrert når jeg gjør ting) før det er for sent = ingen respons. Kanskje jeg ser ut som en arrogant møkksekk. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. oktober 2013 Del Skrevet 4. oktober 2013 Det at kassadama/mannen putter matvarer i poser for kunder er også vanlig andre steder, var ihvertfall sånn når jeg var i Hawaii. Min nærmaste matvarebutikk har ein kjøpmann av det gammle slaget, så der pakker dei varene rett i posen etter at strekkoda er skanna. Så når eg har betalt så står posen klar. Om dette tar lenger tid enn å slenge varene nedover bandet som dei gjer på andre butikkar så er det i alle fall marginalt med ekstra tid. Når det gjeld dette med smiling så forstår eg godt at enkelte ikkje gidder å sitte der å smile heile dagen. Akkurat på samme måte som at eg ikkje er interesert i å småsnakke noke meir enn ei og anna høfligheitsfrase. I den grad det er forskjell på jenter og gutar så har nok det med at jenter ofte anstrenger seg litt ekstra for å leve opp til forventningane som folk har av dei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå