Gå til innhold

Kvinneprivilegium


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at kvinnens førstegangstjeneste starter rett i forkant av at hun blir svanger med det første barnet, og at den "førstegangstjenesten" varer livet ut ..

 

:)

Siden du tilsynelatende mener at naturgitte forskjeller skal "kompenseres" så er jeg spent på hvor mye samfunnet skylder meg fordi jeg statistisk sett lever kortere enn jevngamle kvinner.

 

Hvis du vil premiere det å få barn så finnes det da langt bedre mekanismer. Barnetrygd, foreldrepermisjon, sponsede barnehager gir mye mer direkte insentiver til å få barn.

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spør igjen: er det slik at du ser "ingen kvinneprivilegier"?

 

 

Svaret blir det samme selv om du spør flere ganger, ja.

 

20-åringer blir skjelden vurdert til topplederjobber. Det blir 40-åringer

 

Og da er det ene året for 20 år siden neppe noen stor ulempe. Edit: At de har gjennomført militærtjenesten er som sagt kanskje tvert om et pluss, både for jenter og gutter.

 

Jeg tror kanskje at noe av problemet er den rausheten som mange menn (som deg) utviser.

 

Det kan jeg i så fall leve med. Jeg tror ikke på noen feministisk konspirasjon, ei heller på den påståtte redselene for de samme feministene. Og for meg er raushet en hedersbetegnelse.

 

At manne-diskriminerende politikk sjelden lager bråk er fordi den sjelden er noe å bråke om. Unntakene har jeg drøftet i tidligere innlegg.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Siden du tilsynelatende mener at naturgitte forskjeller skal "kompenseres" så er jeg spent på hvor mye samfunnet skylder meg fordi jeg statistisk sett lever kortere enn jevngamle kvinner.

 

Hvis du vil premiere det å få barn så finnes det da langt bedre mekanismer. Barnetrygd, foreldrepermisjon, sponsede barnehager gir mye mer direkte insentiver til å få barn.

 

-k

Det blir feil for meg å snakke om kompensering, både hva angår kvinnen og mannens naturgitte egenskaper. Fakta og realiteter synes jeg rekker godt nok, eller det vil si at, hvis jeg vil klage på noe, er det bare å gå rett ut på trappa og hyle imot Nordavinden, fordi det er vel Moder Jord som blir rette adressat

 

Og jeg for min del synes vi har nok barn i denne verden - så for min del kunne vi alle kutte ut den produksjonen, inntil alle verdens barn har fått det de trenger for å kunne leve et godt liv.

 

Dessuten ser jeg ikke denne "nye feministiske verdensorden" noen av dere andre påstår finnes - så jeg tror at all denne støyen er fordi kvinner etter hvert har kommet inn på alle tradisjonelle mannsyrker, og er kjappere enn gutta til å være først i køen i de nye næringene som oppstår av den vanlige samfunnsutviklingen. De har rett og slett blitt litt for gode konkurrenter for de mer moderne menn

 

:)

Lenke til kommentar

 

Dessuten ser jeg ikke denne "nye feministiske verdensorden" noen av dere andre påstår finnes - så jeg tror at all denne støyen er fordi kvinner etter hvert har kommet inn på alle tradisjonelle mannsyrker, og er kjappere enn gutta til å være først i køen i de nye næringene som oppstår av den vanlige samfunnsutviklingen. De har rett og slett blitt litt for gode konkurrenter for de mer moderne menn

 

:)

Ironisk at man da kjemper for kvotering av kvinner når du påstår de er flinkere.

Lenke til kommentar

Nei, på bakgrunn av FSK sin vurdering av egne behov, som man kan spekulere i men ikke trenger all verdens fantasi for å finne eksempler på, så skal noen kvinner få ett år betalt.

 

 

Det må du gjerne sitte og tro. Jeg har veldig mye mer tiltro til sjef FSK sin vurdering enn din.

 

 

Om FSK skal gjøre det samme er de avhengig av å ha også kvinnelige operatører.

 

Da er det å la fantasien blomstre. Som nevnt tidligere.

Lenke til kommentar

I dei fleste vestlige land har vi i seinare sett ein styrkande tendens til kvinneprivilegium. Der kvinnenes interesser blir meir vektlagt i lag med mange minioriterar.

 

I prinsippet enig, men du må ikke gå så langt at du kaster barnet ut med badevannet. Det er ønsket i vårt samfunn at vi tar vare på de svakeste. Der det er konflikt mellom en sterk part og en svakere part, er det den sterke som bærer byrden. Dette nyter du godt av når du som forbruker handler over nett. 14 dagers returrett får du nettopp fordi du er den svake part i en slik transaksjon. En bedrift som handler med en annen bedrift anses som likeverdige parter, de har ikke slike privilegier. Dette er en styrke i samfunnet vårt.

 

Kvinner er svakere enn menn, med eller uten privilegier. Når kvinner får stillinger i samfunn og virksomheter, så er det i en organisasjon som er skapt og drevet av menn. Jeg kan vanskelig forestille meg en verden som var drevet av kvinner, jeg tror ikke kvinner som gruppe evner en slik oppgave. En kvinne kan være drivende dyktig i et spisst felt, men samfunnsbygging, og faglig oversikt og bredde, det er maskuline egenskaper og evner. En kvinne som unntaksvis kan aksle en slik oppgave oppfattes gjerne som mandig. Jeg innrømmer gjerne at mitt syn på dette kan være farget av miljø, men uansett er det dette at kvinner er svakere enn menn et grunnsyn som vårt samfunn er bygget på, enten man innrømmer det eller ei.

 

Det er positivt at svake grupper blir støttet og løftet opp. Men av og til får dette preg av at den sterke part blir tråkket på. Omtrent som når et barn blir løftet opp av sin far, og benytter anledningen til å klappe nedlatende på pappas hode. Hvis ungen ikke oppfører seg, så er det bare å sette den ned igjen. Slik også med kvinner. Ikke glem at privilegiene kvinner har er gitt av menn. Blir de misbrukt og vi går lei, så blir de tilbakekalt.

 

Det er en trist utvikling at det nå er akseptabelt å mobbe gutter og menn, og knytte negative karakteristikker til det maskuline. Dette ser vi i massemedia, akademia og i forskning. Jeg tror dette tyder på at en grense er overskredet. Denne topicen er vel også et resultat av at menn føler privilegier de har gitt kvinner blir misbrukt.

 

 

AvonB, i dagens samfunn er det kun kompetanse som blir brukt som kriteria for å få ein stilling.

 

Nei, det handler om bekjentskaper og nettverk, både i privat og offentlig sektor. Kompetanse kommer lenger ned på lista. Et ferskt eksempel fra i sommer - Mener legebarn går foran i køen: http://www.dn.no/talent/article2650243.ece

 

Svaret fra feministene er ikke at de kjemper mot dette, men danner egne kvinnenettverk. Med andre ord ser de ikke på kameraderi og nepotisme som galt, det som er galt er at de ikke er med selv.

Lenke til kommentar

Hva som er "riktig" og "galt" og "moralskt" er egentlig helt uten interesse for undertegnede siden dette er subjektive størrelser - uansett er det et faktum at kvinner har f.eks. en særstilling i straffeutmålingen i urettsapparatet, at de ved en lang rekke studier får ekstrapoeng i søknadsprosessen osv.

 

At dette ikke forandres på ser jeg ikke på noen måte som overraskende, feminisme er en sosialistisk misandrisk ideologi som bygger på en løgn: løgnen om at den jevne kvinne har hatt det verre enn den jevne mann i Europas historie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som er "riktig" og "galt" og "moralskt" er egentlig helt uten interesse for undertegnede siden dette er subjektive størrelser

Noen mener moral og rett og galt i høyeste grad er objektive størrelser. Ja, faktisk er hele vår rettsorden bygget på dette. Og ikke bare vår rettsorden, men alle rettsstater har dette som grunnlag. Enhver lov har et moralsk verdigrunnlag. Menneskerettighetene er universelle, uavhengig av kultur, tid og sted.

 

løgnen om at den jevne kvinne har hatt det verre enn den jevne mann i Europas historie.

Du mener dagens kvinner får tildelt fordeler på grunn av det deres formødre opplevde for hundrevis av år siden? Omtrent som negrene i USA som må ha fordeler fordi deres forfedre opplevde slaveri? Eller dagens jøder som selv aldri har hatt et dårligere liv enn andre, må tas på med silkehansker på grunn av grusomme forfølgelser av forfedre i en fjern fortid?

Lenke til kommentar

 

 

Du mener dagens kvinner får tildelt fordeler på grunn av det deres formødre opplevde for hundrevis av år siden? Omtrent som negrene i USA som må ha fordeler fordi deres forfedre opplevde slaveri? Eller dagens jøder som selv aldri har hatt et dårligere liv enn andre, må tas på med silkehansker på grunn av grusomme forfølgelser av forfedre i en fjern fortid?

Ikke pga fjern fortiden men pga nåtidens diskriminering og pga hankjønnets privilegerte situasjon

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Vi ser det i norske skular, der jentenes måter å lære på blir sett høgast. I samfunnet med kvotering. I kulturen der kvinenes liv er meir verd og mange av dei "svake menn" da faller utanfor. Da nesten til spott og spe for resten av samfunnet. I rettsystemet, i barnefordelingssaker. I arbeidslivet der kvinner har lettare for å få jobb. Kan dette og være årsaken til såkalla "kvinnehat" og "anti-feminisme"

 

Et apropos til det du skriver over: Ingen ser ut til å reagere på at menns normale og sunne seksualitet blir omtalt som pervo. Så naturlig er det blitt å rakke ned på det mandige, at nesten ingen legger merke til det. Men hva må vel en gutt i puberteten tenke når han finner ut at hans nyoppdagede seksualitet betraktes som pervo av kvinner?

 

 

Lotte kalt prostituert etter nakenbilder i manneblad

 

- Et par stykker har skrevet at dette er det samme som å selge koppen min og mente det kunne sitte «pervoer» rundt å runke til bildene av meg.

 

- Hvis Oskar i Lillestrøm eller Daniel i Bergen fantaserer om meg pga noen bilder i et blad, så får de bare kose seg! Jeg gir vel litt faen i det så lenge jeg slipper å få det på film eller at jeg «må» svare dem på Facebook. At det finnes pervoer i verden er ikke noe nytt

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

 

Vi ser det i norske skular, der jentenes måter å lære på blir sett høgast. I samfunnet med kvotering. I kulturen der kvinenes liv er meir verd og mange av dei "svake menn" da faller utanfor. Da nesten til spott og spe for resten av samfunnet. I rettsystemet, i barnefordelingssaker. I arbeidslivet der kvinner har lettare for å få jobb. Kan dette og være årsaken til såkalla "kvinnehat" og "anti-feminisme"

 

Et apropos til det du skriver over: Ingen ser ut til å reagere på at menns normale og sunne seksualitet blir omtalt som pervo. Så naturlig er det blitt å rakke ned på det mandige, at nesten ingen legger merke til det. Men hva må vel en gutt i puberteten tenke når han finner ut at hans nyoppdagede seksualitet betraktes som pervo av kvinner?

 

 

Lotte kalt prostituert etter nakenbilder i manneblad

 

- Et par stykker har skrevet at dette er det samme som å selge koppen min og mente det kunne sitte «pervoer» rundt å runke til bildene av meg.

 

- Hvis Oskar i Lillestrøm eller Daniel i Bergen fantaserer om meg pga noen bilder i et blad, så får de bare kose seg! Jeg gir vel litt faen i det så lenge jeg slipper å få det på film eller at jeg «må» svare dem på Facebook. At det finnes pervoer i verden er ikke noe nytt

 

 

Stusset faktisk på det samme. Litt i samme gate som at alle godt voksne menn som liker jenter i 20-årene er griser, pedoer og "pervs".

Lenke til kommentar

 

Ironisk at man da kjemper for kvotering av kvinner når du påstår de er flinkere.

Det er ironisk at man ikke forstår at de flinkeste ikke alltid vinner. Diskriminering heter det

 

 

Siden tråden ble "åpnet".

 

Nettopp. Derfor menn taper, fordi kvinner og deres medhatere bruker voldsmonopolet til å bekjempe menn som med sitt eget arbeid ikke slår igjennom.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...