jbb Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hei! Har et veldig merkelig problem og det går som følger: Jeg har 2 pcer i nettverk her(1 server og en annen). Jeg hadde hatt min pc på lan så jeg hadde konfigurert min Ip til å være 10.0.0.2. Det samme var serveren og da jeg kom hjem her oppsto det en ip konflikt. Greit tenkte jeg og skulle gå inn på egenskaper for LAN-tilkoblingen. Da kommer denne feilmeldingen: "Det har oppstått en uventet feil." Har noen peiling på denne feilmeldingen og hva jeg kan gjøre? P.S: Har prøvd å restarte pcen og ta ut nettverkskabelen for så og forsøke men det hjelper ikke. Jeg får rett og slett ikke kommet inn og tatt "obtain automatically". Takk på forhånd jbb Lenke til kommentar
PraYer Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hadd samm probleme flere ganger... husker ikke helt hvordan jeg løst d, mn prøv å konfigurer tilkoblingen på nyt... innstallere hjemmenetverk eller et lite kontornettverk på win XP ikke sikkert dette funker... som sagt husker ikke hvordan jeg løste d... Lenke til kommentar
jbb Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Jeg har prøvd å konfigurere den på nytt, er ingen forskjell. Hva mente du med "innstallere hjemmenettverk eller et lite kontornettverk i xp"? Hvis jeg innstallerer driverne til hovedkortet på nytt (Abit NF7-S), k anskje det funker da. Det kan jeg prøve. Ellers åpen for gode tips! jbb Lenke til kommentar
PraYer Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Dersom du har XP gå til kontrollpanelet -> Nettverkstilkoblinger -> på venstre side ser du forhåpentligvis linken opprett en ny tilkobling... prøv d, dersom du ikke har prøvd allerede.. meine d va sånn æ fixa d ihvertfall Lenke til kommentar
jbb Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Det står bare at den er innstallert allerede. For jeg er jo på internett. Problemet er bare at jeg ikke får skiftet ip. Andre tips? jbb Lenke til kommentar
jbb Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Nå reinnstallerte jeg driverne til hovedkortet. Nå fikk jeg hvertfall nullstilt ipene, men fortsatt samme problemet. "Det oppsto en uventet feil" når jeg trykker inn på connectionen. Så jeg får med andre ord ikke angitt ip'er og dns servere og er ikke på nett med pcen lenger. Noen må da ha tips? jbb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå