Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilke er de beste routerne på markedet idag?

Anbefalte innlegg

Ja. Jeg lurer helt enkelt på hvilke router som er de den beste idag, ettersom jeg betaler leie av router av NextGenTel så ser jeg at det er best tjent med å skaffe seg en egen router som til og med er bedre enn den jeg har idag.

Jeg ønsker deres kalde og harde fakta/meninger om hvilke er de beste som finnes på markedet idag :)

Er denne bra?

Endret av Kamelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kan man ikke få enkle modem av NGT uten leiekostnad ?

Jeg mener at de kunne levere et enkelt modem tidligere, uten leietillegg, for de som ønsket dette. Så kan NGT modemet kobles til hvilket router/brannvegg som helst.

Lenke til kommentar

Den du linker til er bra, stabil og med hvertfall middels rekkevidde trådløst. Asus utmerker seg med god stabilitet og bra trådløsnett, spesielt på de dyreste modellene.

Husk at det trolig er et routermodem du leier av NGT. Du må med andre ord også ha et modem som støtter Annex B (standarden som brukes i Norge).

Det er bare å bridge ngt modemet, og bruke hvilken som helst router. Nå vet ikke jeg hvilket routermodem TS har, men det pleier å være en smal sak å bridge et routermodem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er bare å bridge ngt modemet, og bruke hvilken som helst router. Nå vet ikke jeg hvilket routermodem TS har, men det pleier å være en smal sak å bridge et routermodem.

Sikkert, men utfordringen blir da hvordan TS skal slippe leien som NGT krever for saken. Jeg vet ikke helt om de uten videre godtar en påstand om at kun modemdelen benyttes.

Lenke til kommentar

Sikkert, men utfordringen blir da hvordan TS skal slippe leien som NGT krever for saken. Jeg vet ikke helt om de uten videre godtar en påstand om at kun modemdelen benyttes.

Ja, NGT skal nok ha leien selv om TS bruker routerdelen eller ikke. Men hvis formålet er å slippe leien(og øke ytelsen) ved å kjøpe seg et routermodem, så ville jeg kanskje ha kontaktet NGT først og spurt om han slipper leien eller ikke. Såvidt jeg vet har ikke NGT support på noen andre routermodem enn sine egne, så det er godt mulig de fortsatt vil kreve leie av routermodemet, selv om han ikke bruker det :)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Det er nok klart de vil kreve leie, så lenge han har boksen. Det koster vel bare noen hundre for et rent modem. Tipset om DSL-N55U annex B, er vel kanskje det beste komplette valget så langt.

kan være lurt å kjøpe et lynvern også. Det er ofte overspenning på telefonlinje som knekker routermodem. Man får kjøpt kombinert strøm og telefonlinje-vern for noen hundre.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...