muffe Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg har installert Wine, men har ingen config-fil. Under knoppix var det en veiviser som hjalp deg å lage denne hvis du ikke hadde den, finnes det noe lignende til mandrake-wine pakken? På forhånd takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 legg inn winetools Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 har lastet ned wineX vha. det utmerkede scriptet jeg fant på forumet for et par måneder siden. Problemet er bare at når jeg prøver å starte winex-stable, får jeg bare dette: Installing registry... Registry Install failed ... Remove /home/kyrre/.winex-stable .reg files to try again. Press enter to continue ... i et terminalvindu. I tillegg får jeg dette i terminalen: [kyrre@kyrre-laptop kyrre]$ winex-stable FuddFeatures: Reinsert default registry: winex-stable --reregister Install .reg with regapi: winex-stable regapi <regfilename.reg> Install .reg with regedit: winex-stable regedit <regfilename.reg> Log to file: winex-stable log <normal params> eg: winex-stable log -debugmsg=+ddraw,+err -- hl.exe -console wine: chdir to /home/kyrre/.winex-stable/wineserver-kyrre-laptop : No such file or directory [kyrre@kyrre-laptop kyrre]$ har ingen wineserver-kyrre-laptop mappe. Prøvde å lage en, men da begynnte den bare å klage over at den mappa ikke inneholdt en fil/mappe som het socket(s) (husker ikke om det var med eller uten s) Har heller ingen .reg filer deretter prøvde jeg å starte winelauncer i "/usr/lib/winex-stable/bin/", og får da opp et vakkert vindu som gir meg beskjed om at jeg må konfigurere wine. Jeg trykker på "configure-wine", og dette skjer: Error: Unable to find winesetup in your PATH or in /opt/wine/bin jeg trykker okay, og får opp dette: [kyrre@kyrre-laptop bin]$ ./winelauncher Wine called with no arguments. Invoking /usr/lib/winex-stable/bin/wine ... which: no winesetup in (/usr/lib/winex-stable/bin:/usr/local/kde/bin:/usr/local/ActiveTcl/bin:/usr/local/s1studio_jdk/j2sdk1.4.1_02/bin:/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/X11R6/bin:/home/kyrre/bin) og gjør et kjapt søk (etter å ha kjørt updatedb): [kyrre@kyrre-laptop bin]$ locate winesetup [kyrre@kyrre-laptop bin]$ altså fant den ingenting. Noen som har hatt noen tillsvarende problemer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå