Gå til innhold

Skjæra, - dyrerikets Albert Einstein ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Albert.

DETTE, = "once in a lifetime".

Denne vesle tassen ser ut som den er i ferd med å forvandles til en påfugl. Jeg er ikke sikker på om han ser forlegen ut, eller ser stolt ut av den fantastiske fjæra som åpenbarer seg bak. Eller kanskje han rett og slett er litt forskrekket. Dette må være noe av det vakreste jeg har sett til nå av fuglebilder. FOR et blinkskudd :D

Mvh. .Lisbeth.

Lenke til kommentar

Hei, Lisbeth.

Takk for hyggelig kommentar og rosende ord, - men ..... , - vel er skjæra flott i sin solskinnende, fargerike fjærdrakt, men bildet er i seg selv ganske ordinært !

Jeg får " legge meg i sælan' " og håpe at jeg på et senere tidspunkt kan gjøre meg fortjent til slik omtale !

Men, - nok en gang, - takk ! :)

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Fint portrett av denne fargerike, men dog til tider bråkete arten. De er vel også kjent for å ha et heller lemfeldig forhold til den private eiendomsrett. Eller er det kleptomani som driver den til ta for seg sølvtøy og denslags? Uansett et godt bilde med fantastisk detaljrikdom!

Lenke til kommentar

Fint portrett av denne fargerike, men dog til tider bråkete arten. De er vel også kjent for å ha et heller lemfeldig forhold til den private eiendomsrett. Eller er det kleptomani som driver den til ta for seg sølvtøy og denslags? Uansett et godt bilde med fantastisk detaljrikdom!

Hei, Jan Egil.

Ja, skjærenes forkjærlighet for blanke gjenstander har vært og er en kilde til forundring, - kanskje de i likhet med oss rett og slett liker å omgi seg med pene gjenstander ?

De kan også være en kilde til ergrelse, når de en tidlig morgenstund (starter et infernalsk lurveleven) tar en prat om løst og fast ... .

Men mest av alt alt den for meg en kilde til god underholdning, - enten de erter katter eller vandrer i flokk og følge i det lokale villnisset, der det ser ut som om eldre individer driver opplæring av de yngre.

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei igjen, Jan Egil.

Jeg glemte dessverre å takke for hyggelig og konstruktiv, korrigerende kommentar ! :)

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei Albert

Et nydelig bilde, som viser hvor vakre våre hverdagsfugler egentlig er :)

Bra at du har tatt med hele fuglen .

Meget gode detaljer..litt utbrent i det hvite brystpartiet .

Hilsen Terje .

Hei, Terje.

Takk for hyggelig og nyttig kommentar ! :)

Har du noen gode råd for å forebygge utbrente, hvite områder, -Histogram ? Punktlysmåling ?

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Endelig et skjærebilde som yter denne spesielle fuglen rettferdighet. Mange "hater" denne fuglen, men jeg elsker den. Har tidligere hatt stor fornøyelse av å observere dens gjøren og laden. Makan til organisert og kommuniserende sameksistens, skal en lete lenge etter. Hadde vi hatt politikere som kunne samarbeide like godt , her på berget, ja da hadde vi vært heldige... Her jeg bor nå, er det dessverre ikke så ofte at vi har besøk av disse herlige og intelligente fuglene....

Bildet er veldig detaljert og med fantastisk fine farger. Den lille utbrentheten er til å leve med.... Bra jobba, og takk for at vi får se! :)

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Endelig et skjærebilde som yter denne spesielle fuglen rettferdighet. Mange "hater" denne fuglen, men jeg elsker den. Har tidligere hatt stor fornøyelse av å observere dens gjøren og laden. Makan til organisert og kommuniserende sameksistens, skal en lete lenge etter. Hadde vi hatt politikere som kunne samarbeide like godt , her på berget, ja da hadde vi vært heldige... Her jeg bor nå, er det dessverre ikke så ofte at vi har besøk av disse herlige og intelligente fuglene....

Bildet er veldig detaljert og med fantastisk fine farger. Den lille utbrentheten er til å leve med.... Bra jobba, og takk for at vi får se! :)

Hei, SveinMM.

Takk for hyggelig og utfyllende kommentar ! :)

Jeg har, - i likhet med deg, observert skjærer ved en rekke anledninger, og lyttet til det som virkelig høres ut som "siviliserte" diskusjoner, og som gjerne kan pågå i en times tid.

Forbausende stor variasjon i tonefall og volum underbygger inntrykket av en tankestyrt kommunikasjon, og det er rett og slett fascinerende å se hvordan "møtedeltagerne" med både lyder og kroppsspråk synes å bifalle eller avvise momenter som framkommer under ordvekslingen.

Hadde Kong Salomo levd i vår tid, ville han kanskje ha uttalt:

"Gå til skjæra og bli vis" ... .

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...