Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil nr 2 - Ulyd (hva kan det være)

henrikrox

Anbefalte innlegg

Hei

Grunnet litt ekstra utgifter, ville jeg høre her først før jeg stikker for å se hva det evt koster.

Greia er at når man svinger med bilen, samme hvilken side, så kommer det veldig hissig lyder (hørtes ut som metall mot metall). Første jeg tenkte var bremsene, men det er ikke noe lyd så lenge jeg kjører rett frem, og lyden kommer ikke av at jeg bremser.

Samboer som bruker bilen, tok den nettopp ut og testet, og svingte litt fram og tilbake på rett vei uten og bremse, og hører lyden ganske godt.

Noen som vet hva dette kan være

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal hjullager bråke kun når man svinger?

Skal man bytte hjullager kan man gjøre det selv ved å sette opp noen greier å bruke en jekk som presse, har gjort det selv.

Jeg ville nok hadd en plan B i bakhånd. Noen hjullager sitter noe inn i helv.... mens noen går ganske greit ut. Er det koniske hjullager trenger man ikke presse engang.

Uansett ville jeg investert i hjullagerpresse fra biltema til 800kr. Etter første gangs bruk har den betalt seg selv.

Men det høres ikke ut som om at det er hjullager som er problemet. En konstant metall mot metall-lyd... hvor mye må man svinge for å få den fram? bare litt eller helt over?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...