henrikrox Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Hei Grunnet litt ekstra utgifter, ville jeg høre her først før jeg stikker for å se hva det evt koster. Greia er at når man svinger med bilen, samme hvilken side, så kommer det veldig hissig lyder (hørtes ut som metall mot metall). Første jeg tenkte var bremsene, men det er ikke noe lyd så lenge jeg kjører rett frem, og lyden kommer ikke av at jeg bremser. Samboer som bruker bilen, tok den nettopp ut og testet, og svingte litt fram og tilbake på rett vei uten og bremse, og hører lyden ganske godt. Noen som vet hva dette kan være Lenke til kommentar
War Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Merke, modell osv? Jeg hadde det på min subaru forester 2003. Dunk , dunk, dunk ved brå sving. Det var noe galt med kassa bak ved akselen. Kosta 18.000kr å bytte den. Random bilde, men den klumpen bak var det. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Er en polo Er ikke dunk dunk lyd. Er mer skjærende metall lyd. Tenk metall mot metall sammenhengde lyd til bilen/rattet er rettet opp Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Hjullager slår seg fast i hodet mitt ved første tanke om det... Lenke til kommentar
War Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Har hatt gåent hjullager også, da hørtes det litt ut som å kjøre med håndbrekket på i lav hastighet. I høy hastighet var det generellt mye cupestøy. Det kostet 5000kr for å bytte 1 på en suv. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Enig her at det høres ut som hjullager. Det er noe vis man har det rette verktøyet og erfaringen noe man lett kan bytte selv. Bytta hjullager på en SUV og det kom på under 2k Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Setter en femmer på hjul lager og / eller drivknuter. Lageret i seg selv koster noen få hundrelapper, og en venn av deg som har presse og litt peiling bytter det gratis for deg. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Ser at subaru er dyr å fikse! Verksted skulle ha 18k pluss jobben for å bytte katalysator. Jeg kjøpte den ny og original selv pluss mellomrør og byttet selv for 5500kr. Lenke til kommentar
hean Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Hvorfor skal hjullager bråke kun når man svinger? Skal man bytte hjullager kan man gjøre det selv ved å sette opp noen greier å bruke en jekk som presse, har gjort det selv. Endret 29. september 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 5. oktober 2013 Del Skrevet 5. oktober 2013 Hvorfor skal hjullager bråke kun når man svinger? Skal man bytte hjullager kan man gjøre det selv ved å sette opp noen greier å bruke en jekk som presse, har gjort det selv. Jeg ville nok hadd en plan B i bakhånd. Noen hjullager sitter noe inn i helv.... mens noen går ganske greit ut. Er det koniske hjullager trenger man ikke presse engang. Uansett ville jeg investert i hjullagerpresse fra biltema til 800kr. Etter første gangs bruk har den betalt seg selv. Men det høres ikke ut som om at det er hjullager som er problemet. En konstant metall mot metall-lyd... hvor mye må man svinge for å få den fram? bare litt eller helt over? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå