heisenberg1 Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Hei!har en, for de som kan dette, en ganske enkel kodebit som jeg skulle ha funnet.. public Ting(String navn){ } public String hentNavn(){ } Har laget til "Ting classen" og mangler bare denne bite. Jeg skal opprette et objekt til et spill. objektet, eller navnet på tingen, skal vere en lampe. Og så lurer jeg på om jeg kan lage en sekk i samme løkkene. Og så vil jeg "henteNavn". Noen som kan hjelpe? takk Endret 27. september 2013 av heisenberg1 Lenke til kommentar
jonny Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Dette gir ingen mening... hvordan ser klassen "Ting" ut? Hva mener du med "lage en sekk i samme løkkene"? Lenke til kommentar
heisenberg1 Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Dette gir ingen mening... hvordan ser klassen "Ting" ut? Hva mener du med "lage en sekk i samme løkkene"? Beklager. public class Ting{ /** Navnet til tingen. */ private String navn; /** * Konstruktør for Ting. * @param navn Navnet til tingen. **/ public Ting(String navn){ //SKRIV KODE HER } /** * @return en beskrivelse av tingen. **/ public String hentNavn(){ return ting; //SKRIV KODE HER } } Slik ser det ut.. dette er en del av main classen Adventure, som er spillet jeg skal lage. Håper det gir mer mening edit: det skal vere en sekk og en lampe som ting Endret 27. september 2013 av heisenberg1 Lenke til kommentar
jonny Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Skjønner fortsatt ikke hva du egentlig lurer på, men her er hvordan du bruker klassen Ting: Ting lampe = new Ting("lampe"); Ting sekk = new Ting("sekk"); System.out.println(lampe.hentNavn()); Du må selvfølgelig huske på å sette "navn" i konstruktøren... Lenke til kommentar
heisenberg1 Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Skjønner fortsatt ikke hva du egentlig lurer på, men her er hvordan du bruker klassen Ting: Ting lampe = new Ting("lampe"); Ting sekk = new Ting("sekk"); System.out.println(lampe.hentNavn()); Du må selvfølgelig huske på å sette "navn" i konstruktøren... Jeg har bare jobbet med java i 1 mnd nå, så sliter med å forklare spesifikt det jeg lurer på, for det er så mye Men det ser ut som du løste problemet mitt! Tusen takk! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå