Gå til innhold

Nettbrett til 6 åring

Datalars

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på det samme - hva med nye Kurio S10 http://www.kurioworld.com/k/us/parents/products/10s/

den finnes her http://www.netonnet.no/art/data/nettbrett/android/10-tom-og-st%C3%B8rre/kurio-10s/189963.8278/

Er andre nettbrett like enkle å bruke for barn - forutsatt at man har innstallert samme spill og barne apper samt foreldrekontroll?

Mye bede å kjøpe Nexus 7, og deretter lage en ny bruker til barnet. Da kan du bestemme hvilke apps som skal kjøres og ikke.

Lenke til kommentar

ville helt klart valgt iPad.. vil du virkelig at ungen din skal bli sånn som disse android-fansene som du har lest innleggene til i denne tråden? velg iPad = medium teknologikompetanse og mange apps som er laget spesielt for å forsterke barns kognitive egenskaper + kulhet, velg android = mer teknologikompetanse, kvisetryne, bleik og ingen på skolen vil snakke med han. just sayin

Endret av a jib
Lenke til kommentar

OK - takk for svar. Den nye Kurio S 10 har større skjerm og vil være bedre til film streaming? Vurderer en tablet større enn 7 " Men ser ut til at Nexus 7 har gode spesifikasjoner og anbefalinger.(fikk lyst på en selv... http://www.google.no/nexus/7/)

Som ny bruker på Diskusjon.no - har jeg nå lest hele denne tråden som dreier seg om eldre KURIO med 7" skjerm versus Nexus 7... Kanskje en ny tråd om dette er på sin plass? Jeg har ikke funnet ut hvordan man lager ny tråd... Derfor svarte jeg her...

OK - takk for svar. Den nye Kurio S 10 har større skjerm og vil være bedre til film streaming? Vurderer en tablet større enn 7 " Men ser ut til at Nexus 7 har gode spesifikasjoner og anbefalinger.(fikk lyst på en selv... http://www.google.no/nexus/7/)

Da dette er et interessant tema uansett hva og når man kjøper. Man har gjerne flere barn som vokser og ødelegger? (det hadde jo vært fint at man ikke kunne ødelegge ved normalt barne bruk for eksempel krabbe oppå... En digresjon: Om man kjøper en eldre Kuruio til 900 kr gjør det ikke noe at den sprekker... fordi da har sikkert nye nexus 7 sunket 500 kr...

Lenke til kommentar

ville helt klart valgt iPad.. vil du virkelig at ungen din skal bli sånn som disse android-fansene som du har lest innleggene til i denne tråden? velg iPad = medium teknologikompetanse og mange apps som er laget spesielt for å forsterke barns kognitive egenskaper + kulhet, velg android = mer teknologikompetanse, kvisetryne, bleik og ingen på skolen vil snakke med han. just sayin

Takk for din mening. Jeg er faktisk seriøst opptatt av å finne et bra produkt til min datter. Måten du kommenterer på er upassende og barnslig (jeg tenker ikke på anbefalingen av iPad mini - denne skal jeg sjekke ut!::: men det om kvisetryne osv... latterlig::: a jib - har du vurdert å skaffe sosialkompetanse? - litt kjipt å mangle både sosial- og teknologikompetanse...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil si Nexus 7 er bedre, pga bedre prosessor og oppløsning. Ingen av de er "gode" å se film på, men jeg har sett en del på min Nexus 7 (Første modell).

Offtopic/Svar til a jib:

Dette er så langt unna sannheten som det er mulig å komme. Hvis du tror du blir "kulere", mer brun, mindre kviser og mer populær ved å velge Apple, så bør du vise oss et bilde av deg selv :)

prøver dere å si at det ikke er flere nerds & geeks som bruker android i forhold til apple-produkter? det er min erfaring i livet mitt, og skrev det bare som en advarsel til trådstarter. think of your children!

Hva er galt med å være nerd? Det finnes faktisk nerder/geeks som har et godt sosialt liv, med brunfarge og muskler.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

prøver dere å si at det ikke er flere nerds & geeks som bruker android i forhold til apple-produkter? det er min erfaring i livet mitt, og skrev det bare som en advarsel til trådstarter. think of your children!

iFire: hadde ikke skrevet det om jeg ikke var solbrun, uten kviser og kul!

Endret av a jib
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd at folk som har skaffet seg en I phone eller ett annet apple produkt tidlig blir ofte geeks på slike ting. En ting som også går igjen er at din første Pc var en Hp maskin så digger du det resten av livet selv om det finnes bedre maskiner. Slik er det med alt, men påvirkning kan f eks være med på at folk snur. Mange av dere fikk sikkert en dårlig nokia som den første telefonen, men nokia er i dag neppe yndlings fabrikanten av mobiltelefoner. Dette er på grunn av at det i dag finnes merkbart mye bedre mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Uansett hva man kjøper bør man kjøpe en mappe/cover til nettbrettet, det beskytter litt når man mister det på golvet.

Selv foretrekker jeg skreddersydde cover i silikon eller hardplast+skinn, rene "skinn"-covere er ikke så kjekke. Dermed kan det lønne seg å kjøpe noe kjent som er lett å skaffe utstyr, beskyttelse og "pynt" til.

En 6-årig jente har ingen problemer med å bruke Android, iOS eller Win 8 etter å ha sett foreldrene bruke dette, når hun har lært å lese klarer hun fint tradisjonell windows også.

Den eneste fordelen jeg kommer på med iPad er muligens litt lenger batterilevetid, men Nexus 7 vinner klart med mest for pengene. De fleste Android-brett har også GPS innebygget i motsetning til iPad. Last ned et fint jentete tema med fine ikoner og bilder, da er hun solgt...

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...