Gå til innhold

Nettbrett til 6 åring

Datalars

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-169651

En 6-åring trenger ikke det beste av det beste. Men å kjøpe Kurio blir feil. Den er laget med tanke på at barn skal bruke den, men alle jeg snakker med klager på at skjermen sprekker. Så jeg hadde valgt noe annet. Er selv en iPad-fan, men synes som flere sier at en Nexus 7 hadde vært veldig greit. Kjøp brukt på Finn så kan du få en ned til tusenlappen, og Nexus 7 er et veldig bra nettbrett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at han vil lære mye mer av å utforske mulighetene i android enn ios, ettersom alt for lite er overlatt til brukeren av apple. (Jeg har både ipad og iphone selv)

Tror du ikke at menyene og GUIet er litt for avansert/rotete for at en 6-åring skal takle det?

Lenke til kommentar

Jeg sende deg en link til Samsung Galaxy Tab!

Denne er optimal for en seksåring mener jeg og den er dessuten grei i pris. Jeg tror ikke at Android er for rotete til at en 6 åring kan takle det. Tvert imot!

Ja flott link til et elendig brett man får kastet etter seg. Det er det tregeste brettet jeg har hatt og det gikk i retur etter 1dag helt forferdelig ferdig snakket. Jeg har 4 brett idag Ipad 4,Nexus7 2013, Ausus Memo HD og Acer W511 alle leverer veldig godt W511 er noe tregere men akseptabelt. Når man anbefaler Samsung tab 2 til drøye 1500,- da bør man heller finne et annet forum man heller kan gi fornuftige råd i for det er så feil det kan bli spesielt da man ved et raskt søk får det til under 1000 lappen......

http://www.expert.no/datanettbrett/samsunggalaxytab270wifiwhite/p/4486/

Uansett styr unna det er tragisk.

Lenke til kommentar

Beste kjøpt til en 6 åring mener jeg er denne Samsung Taben.

Hvis du mener noe annet så ok. Greit. Du syntes at andre alternativer er bedre, men du trenger da ikke å slenge dritt på grunn av det. Ja, du kan nevne hva du syntes, men ikke sleng dritt på grunn av at jeg har hatt gode erfaringer med Samsung. Du har kanskje hatt bedre erfaringer. Det er tross alt derfor vi er mange som gir råd og ikke bare meg. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hvis dere to er ferdige med drittkastinga nå, så kan jeg fortelle at jeg har både Galaxy Tab 2 og Nexus 7. Begge to er absolutt helt ok, men Nexus 7 er absolutt bedre enn Galaxy Tab. Begge har god batteritid, begge er robuste nok, Galaxy Tab har mindre lagringsplass men plass til minnekort og Nexus har mer lagringsplass og mye bedre ytelse grafikkmessig. Dette gjør at spill flyter bedre på en Nexus.

Det kommer litt an på hva prisen for de to er. Nexus 7 koster ofte hundre kroner mer enn Galaxy tab, og jeg synes den er verdt det. På bruktmarkedet kan de ofte ligge på samme pris og da er Nexus 7 et klart førstevalg for meg som har begge.

Lenke til kommentar

Tror du ikke at menyene og GUIet er litt for avansert/rotete for at en 6-åring skal takle det?

Absolutt ikke. I den alderen blir de eksperter på null komma niks, er ofte verre for voksne å sette seg inn i det. Men her kan far passe på så barnet ikke kommer borti uting.

Har selv Nexus 7 2013 og er superfornøyd! Mer for pengene får du ikke.

Har også en stylus fra DX.com som er sykt god, virker på alle berøringsskjermer. Kan sende link senere, den anbefales virkelig.

Lenke til kommentar

Gutten blir nok glad skal du se ;)

Hei,

tenker å anskaffe et nettbrett til 6 åringen som julegave. Hensikten er at hun skal lære seg litt teknoskillz som hun vil få bruk for, og for å bruke det som en læringsplattform i følge med pedagogiske spill/oppgaver.

Budsjett:1000-3500 kr.

Hva anbefaler dere og hvorfor akkurat den?

Måtte bare :p

Endret av neeeeii
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...