Datalars Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Hei, tenker å anskaffe et nettbrett til 6 åringen som julegave. Hensikten er at hun skal lære seg litt teknoskillz som hun vil få bruk for, og for å bruke det som en læringsplattform i følge med pedagogiske spill/oppgaver. Budsjett:1000-3500 kr. Hva anbefaler dere og hvorfor akkurat den? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Sønnen min overtok mitt Nexus 7 i fjor høst da han fylte 7 år. Det har vært i daglig bruk siden. Størrelsen (7", 300g) virker å være passe for barn i den alderen, og hardwaren er kraftig nok til de fleste spill. Den har også tålt en del røff bruk og søl, og det har aldri vært problemer med ustabil wifi e.l. Blir mye spilling og youtube (særlig dinosaur- og minecraft-videoer), men også tegning, matte ++ Fåes fra kr 1300 (2012-modellen). https://prisguiden.no/kategorier/nettbrett?pg-q=nexus 7 2 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Kurio som siba selger skal være barnevennlige tablets med litt ekstra gummi beskytelse sam foreldre kontroll http://www.siba.no/product/14192996/kurio-kurio7s-green-?ref=firstpage Lenke til kommentar
tingo Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Men det er mye klager på ytelsen når det gjelder Kurio. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 Kurio er fryktelig gammeldags nå. 7" eller maks 8" er nok rett størrelse, en Galaxy Tab 3 i 8" vil være meget god synes jeg . Lenke til kommentar
weebl Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 kurio er ræl, det er ikke noe hardware å skryte av og de er dårlig konstruert til at det er barn som skal bruke de. Lenke til kommentar
Datalars Skrevet 29. september 2013 Forfatter Del Skrevet 29. september 2013 Hva med iPad Mini? 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Selv hadde jeg ikke kjøpt noe annet enn en iPad, og da kanskje en iPad mini. Hvis det er til jul, kan det lønne seg å vente til etter lansering av nye iPads (trolig) nå i oktober. Da kan du vurdere om du vil ha en spill ny en, eller spare litt på å kjøpe en pent brukt. Jeg hadde valgt det siste. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Jeg hadde kjøpt Nexus 7 2gen det får du til 1800,- det knuser Ipad mini på alle måter. Les litt tester Amobil gir det terningkast 6 blant annet og verdenspressen roser det opp i skyene rett og slett ingen over og ved siden. Youtube viser også mange gode tester og flere sier dette er pr nå det beste Android brettet uansett størrelse. http://www.multicom.no/ASUS-Nexus-7-v2-16GBe-WiFie-7-1200x1920e-1e5GHz-Quad-Core-Dual-camera-(5MP-1e2MP)e-Bluetoothe-Android-4e3-GOOGLE/cat-p/c/p10626081 Lenke til kommentar
blutut Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Note 8.0 anbefales. S-Pen har mange kule funksjoner som en 6 åring vil ha glede av. Den er og kraftig med sin 4 kjernes prosessor Test her: http://www.amobil.no/artikler/test-samsung-galaxy-note-8-0/134185 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Jeg hadde kjøpt Nexus 7 2gen det får du til 1800,- det knuser Ipad mini på alle måter. Les litt tester Amobil gir det terningkast 6 blant annet og verdenspressen roser det opp i skyene rett og slett ingen over og ved siden. Youtube viser også mange gode tester og flere sier dette er pr nå det beste Android brettet uansett størrelse. http://www.multicom.no/ASUS-Nexus-7-v2-16GBe-WiFie-7-1200x1920e-1e5GHz-Quad-Core-Dual-camera-(5MP-1e2MP)e-Bluetoothe-Android-4e3-GOOGLE/cat-p/c/p10626081 Ja, for entusiaster er det kanskje en sikker vinner. For de som foretrekker Android. Fo de voksne brukerne. Her er det snakk om et nettbrett til barn, og da er det ingen tvil om at det med stor sannsynlighet er bedre å velge en iPad. Dette baserer jeg på følgende kriterier; Apputvalget antar jeg ER bedre på iOS. Spesielt spill til barn. De fleste familier har allerede en tilknytning til iTunes. Dette er en fordel når barnet skal samhandle med venner og familie ellers. Det er lett å finne de samme appene. En iPad er nok for en 6-åring mye lettere å bruke enn en Android-enhet. Tolk det som du vil. ...hvis tableten er en hit, kan man alltids kjøpe noe annet ved en senere anledning, eller barnet er kanskje gammelt nok til å velge selv? Klart, går man for en Android-enhet nå, blir barnet kanskje raskere vant til å svømme på dypt vann, og det er kanskje positivt for teknoligikunnskap og utvikling. ...jeg hadde fortsatt kjøpt en iPad. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) En liten replikk mhp ios vs android som diskuteres ovenfor: Det er mer enn nok apper for barn i Android, langt fler enn vi har orket å utforske. Dessverre finnes mange av dem ikke på norsk/nordisk, heller ikke for ios. Vi har ingen tilknytning til itunes. Det er min google-konto som brukes på barnets tablet og jeg har full remote kontroll på hva som er installert på den og må godkjenne alle kjøp med passord. At en iPad skal være lettere å bruke enn android-tablets er en for meg uforståelig påstand. For min sønn var det overhodet ingen terskel for å ta Nexusen i bruk. Det han har å forholde seg til er en home screen med de appene han trenger. Han lærte seg på egen hånd å organisere dem i foldere. Angående penner; vi har forsøkt å utstyre ham med kapasitiv penn et par ganger. Disse forsvant sporløst i løpet av kort tid. Hvis barnet får en tablet med tilhørende penn må man regne med noen letetokt. Endret 29. september 2013 av jon67 5 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 (endret) . Ja, for entusiaster er det kanskje en sikker vinner. For de som foretrekker Android. Fo de voksne brukerne. Her er det snakk om et nettbrett til barn, og da er det ingen tvil om at det med stor sannsynlighet er bedre å velge en iPad. Dette baserer jeg på følgende kriterier; Apputvalget antar jeg ER bedre på iOS. Spesielt spill til barn. De fleste familier har allerede en tilknytning til iTunes. Dette er en fordel når barnet skal samhandle med venner og familie ellers. Det er lett å finne de samme appene. En iPad er nok for en 6-åring mye lettere å bruke enn en Android-enhet. Tolk det som du vil. ...hvis tableten er en hit, kan man alltids kjøpe noe annet ved en senere anledning, eller barnet er kanskje gammelt nok til å velge selv? Klart, går man for en Android-enhet nå, blir barnet kanskje raskere vant til å svømme på dypt vann, og det er kanskje positivt for teknoligikunnskap og utvikling. ...jeg hadde fortsatt kjøpt en iPad. Ipad mini er et svært dårlig valg nå da den er gammel utgått og en ny versjon er rett rundt hjørnet rett og slett et dårlig kjøp nå. Når det gjelder app utvalg så vil jeg likestille Android og iOS det er tonnevis med utvalg så det er et dårlig argument.Vi snakker ikke en hit vi snakker om milevis bedre skjerm, flere ganger raskere hardware som ikke Ipad mini er i nærheten av. Dette er veldig viktig med tanke på programvare og spill som krever mer og mer av enheten der er rett og slett Mini på vei ut. Mini har samme hardware som Ipad 2 og Ipad 5 er rett rundt hjørnet det sier det meste... Barn er verdensmestere i å være tilpasningsdyktige å seriøst er Android vanskeligere en iOS NEI. Endret 29. september 2013 av Jada-jada Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Ville anbefalt nexus 7 2 generasjon, der får du MYE for pengene. Ipad/ipad mini er også ett alternativ, men ville gått for minimum 32gb versjon. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 ... Hvis du hadde lest hele tråden, anbefaler jeg lengre opp å vente på refresh som trolig kommer nå i oktober. Hardwaren til en iPad mini holder i massevis for et barn som skal spille smurfesmill og tegne enkle tegninger. I tillegg er det et billigere alternativ til en splitter ny iPad, når den en gang går i gulvet. For det gjør den. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Hvis du hadde lest hele tråden, anbefaler jeg lengre opp å vente på refresh som trolig kommer nå i oktober. Hardwaren til en iPad mini holder i massevis for et barn som skal spille smurfesmill og tegne enkle tegninger. I tillegg er det et billigere alternativ til en splitter ny iPad, når den en gang går i gulvet. For det gjør den. Billigere alternativ? man forlanger 2000,- for brukte på finn.no nye koster nå 2400,- og nye Nexus koster 1880,-. Mini2 vil ligge på 2600,- når den kommer uansett blir Apple dyrere gammel eller ny. Har du overhode prøvd den nye Nexus 7 forresten det kan du ikke ha gjort da hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.. Satser man på at det går i bakken er jo også Nexus en fordel med sin gummibakplate kontra mini sin i metall Lenke til kommentar
johanf Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Jeg vet Nexus 7 er et bra nettbrett, og skulle jeg kjøpt et nettbrett som en gave til noen som IKKE var iOS-frelst, hadde jeg helt klart vurdert et Nexus-brett. Jeg liker Android, selv om jeg har iPhone. ...men igjen, jeg mener fortsatt en iPad er bedre til et barn. Hvis man skal se bort ifra at det er en sabla dyr julegave til en 6-åring. Lenke til kommentar
Spitfire396 Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 Jeg vet Nexus 7 er et bra nettbrett, og skulle jeg kjøpt et nettbrett som en gave til noen som IKKE var iOS-frelst, hadde jeg helt klart vurdert et Nexus-brett. Jeg liker Android, selv om jeg har iPhone. ...men igjen, jeg mener fortsatt en iPad er bedre til et barn. Hvis man skal se bort ifra at det er en sabla dyr julegave til en 6-åring. Jeg vil tro at han vil lære mye mer av å utforske mulighetene i android enn ios, ettersom alt for lite er overlatt til brukeren av apple. (Jeg har både ipad og iphone selv) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 29. september 2013 Del Skrevet 29. september 2013 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752197 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå