Kjeven Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Så jeg tenkte jeg burde prøve å ta lappen snart, men problemet er at jeg ikke har noen å øvelseskjøre med på fritiden. Jeg er ikke smart eller rik nok til å ta lappen uten en eneste privat kjøretime, og jeg har ikke sittet bak rattet på en bil på tre år. Jeg har ingen jeg kjenner som oppfyller kravene til å øvelseskjøre med (være over 25 år, og hatt lappen i fem), og disponerer heller ikke egen bil. Hvordan kan jeg finne noen å øvelseskjøre med privat? Brainstorm pls. Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Har du prøvd å høre med noen av naboene dine? Endret 27. september 2013 av K_7 Lenke til kommentar
Musty Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Husk at dette må være noen du stoler på, og ikke minst må de stole på deg. Derfor er det vanlig å ty til familie, men ikke nødvendigvis bare foreldre, men også onkler/tanter/besteforeldre o.l. Ellers er jo som tidligere nevnt naboer en god ide kanskje, hvis du kjenner de da.. Det er mange muligheter, men husk på at det ikke er lov å ta betalt for det. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Har dem ikke lov til det? kilde? Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 27. september 2013 Forfatter Del Skrevet 27. september 2013 Jeg bor i kollektiv, og vi er alle studenter. Den eneste her over 25 har ikke lappen. Dette er dessuten ikke folk jeg kjenner så godt at jeg bare kan spørre om de vil øvelseskjøre med meg helt plutselig. Heller ingen i nær familie som vil/kan kjøre med meg. men husk på at det ikke er lov å ta betalt for det. Men det er jo bare helt fantastisk. Inkluderer det å betale for bensin hvis jeg finner noen som vil kjøre med meg? Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Har dem ikke lov til det? kilde? https://www.naf.no/tips-og-rad/i-trafikken/trafikksikerhet/privat-ovelseskjoring/ Etter at det trafikale grunnkurset er gjennomført, stilles det imidlertid flere krav som må oppfylles før man kan starte øvelseskjøringen. Disse kravene er: Den som skal øvelseskjøre må ha fylt 16 år Man må ha med bevis for fullført trafikalt grunnkurs og legitimasjon, eller førerkort i en annen klasse. Ledsageren må ha fylt 25 år Ledsageren må ha hatt førerkort for bil sammenhengende i de siste fem årene Ledsagere kan ikke ta betalt Bilen må være merket med en godt synlig rød L på en hvit bakgrunn Bilen må ha ekstra speil til bruk for ledsageren. Øvelseskjøring er kun tillatt i Norge Edit: Eller så kan det fort gå sånn:http://www.tv2.no/underholdning/broom/her-slaar-de-til-mot-piratkjoereskolen-3994124.html Men jeg vil si at det å betale for drivstoff er helt innenfor. Endret 27. september 2013 av K_7 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 ihht artiklene er det ulovlig ja ser jeg. Noen kjennskap til grunnlaget? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Eh, fordi det gjør det enklere å drive piratskoler. Lenke til kommentar
KanoKrakk Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Burde i grunn ikke være noe problem å betale statens sats for bilgodtgjørelse (4,10,-/km mener jeg det er). Da betaler du i grunn bare for slitasje på bil og drivstofforbruk, men det ville jeg undersøkt først. Hør med Statens Veivesen f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå