Gå til innhold

[b]Pinnacle Studio 8 vil ikke brenne DVD[/b]

Anbefalte innlegg

Vet ikke om noen har hatt det samme problemet, men etter mye feiling,prøving og et program (Studio8) som har vært så ustabilt og lite samarbeidsvillig at man mistenker 1.klassinger for å ha skrevet programkodene, er jeg nå helt rådvill.

For å gjøre en lang historie kort, så har jeg nå "renset" maskinen for all anti-virus programmer, spill" etc. og installert Win XP og studio 8 (med oppdateringer) på nytt. Programmet er nå så stabilt at jeg kan "capture" 1 time eller mer med video, editere, legge på tekst.lyd osv.. og rendere dette, men når studio 8 skal til å brenne dette til DVD så stopper det opp, uten feilmeldinger etc, den påstår til og med at den brenner. Jeg har ikke problemer med å brenne i andre programmer slik som neoDVD, etter å ha rendert i studio 8 (MPEG-2), men dette er tungvint, samtidig som de interaktive menyene som jeg lager i studio 8, blir borte, men dette finnes det sikkert en løsning på, men som sagt det er VELDIG tungvint å jobbe slik. Når jeg velger VCD så brenner studio 8 uten problemer, men som sagt ikke DVD når jeg velger det. Studio 8 "ser"brenneren min(NEC 1300A) og alle valg er riktig avkrysset.

Er det noen som har vært borti dette,og har noen tips, eller noen som vet om et skikkelig redigeringsprogram som lar seg integrere med neoDVD, så kom med tips eller opplysninger. Alle tips mottas med takk, for nå er jeg tom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

:grumpy: Etter å ha prøvd OG feilet ...XXX... ganger under Make Movie med "Make Disc", ...MPEG2, ..make DVD osv, endte jeg opp med flere DVD-plater som ikke kan brukes til noe som helst!

:woot: Shit... da får jeg brenne MPEG i stedet, så blir det i alle fall plass til mange filmer på DVD`n. Da prøvde jeg dette:

I Make Movie, "settings": velg MPEG, og i dette vinduet "DVD-kompatibel" (default tror jeg er "multimedia). Da lager Studio EN fil som er MPEG2 (?), som jeg brenner med Ahead Nero som DATA og IKKE video!

Resulat: en DVDvideo med (nesten?) samme bilde-og lydkvalitet som den originale DV-tapen.

Lenke til kommentar

Har hatt de samme problemene med s.8 som du beskriver, lastet inn nyeste patcher og updates uten at hjalp.Ga til slutt opp hele prog. og brukte ikke maskinen på en måned. så tenkte jeg at jeg skulle prøve igjen og redigerte en avi fil på 14,8gb. stilte in inn videokvalitet på automatisk og la på på en haug med effekter og lyd.Utrolig nok rendret den og brant dvd. uten problemer!(tok ca 5timer) Spør meg meg ikke hva som har skjedd fordi jeg aner ikke.Tidliger så krasjet studio før jeg fikk brukt detuser posted image

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...